ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80121
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۰۶
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
گریفیتس امیدوار به ازسرگیری مذاکرات صلح یمن در ماه ژوئیه است

گریفیتس امیدوار به ازسرگیری مذاکرات صلح یمن در ماه ژوئیه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، برخی از دیپلمات‌هایی که نخواستند نامشان فاش شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشتند: مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در نشست پشت درهای بسته شورای امنیت به نمایندگان ۱۵ کشور عضو این شورا گفت، همه طرف‌ها به ازسرگیری گفت‌وگوی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، برخی از دیپلمات‌هایی که نخواستند نامشان فاش شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشتند: مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در نشست پشت درهای بسته شورای امنیت به نمایندگان ۱۵ کشور عضو این شورا گفت، همه طرف‌ها به ازسرگیری گفت‌وگوی سیاسی متعهد هستند.

یکی از این دیپلمات‌ها گفت: در نتیجه قصدی برای ازسرگیری خیلی سریع مذاکرات وجود داشته و اینکه دور اول در ژوئیه برگزار شود، مساله‌ای ایده‌آل خواهد بود.

مذاکرات صلح میان دولت مستعفی و جنبش انصارالله از حدود دو سال قبل متوقف شده‌اند.

دیمیتری بولیانکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: راه‌حل سیاسی تنها راه برای پایان دادن به بحران موجود در یمن است.

بولیانکی که ریاست این جلسه شورای امنیت را بر عهده داشت، از ارائه هرگونه توضیحی درباره مذاکرات صلح آتی خودداری کرد.

یک دیپلمات دیگر که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: مذاکرات در چارچوب رعایت اصل حاکمیت و استقلال یمن و با پایبندی همه طرف‌ها به حفظ روابط دوستانه و نیز مخالفت با استفاده از اراضی یمن برای آغاز حملات برگزار خواهد شد.

این منبع افزود: جامعه مدنی در این مذاکرات شرکت خواهد داشت و زنان چه در مذاکرات و چه در دولتی که قرار است تشکیل شود، دستکم ۳۰ درصد سهمیه خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: هدف مذاکرات تقویت روند انتقال سیاسی با تمرکز بر حاکمیت یمن است، همچنین در مورد تدابیر امنیتی در یمن، بازنگری در قانون اساسی، تعیین راهکاری برای انتخابات و تحقق آشتی ملی توافق خواهد شد.

منبع دیپلمات یادشده ادامه داد: همچنین یک شورای نظامی ملی تشکیل خواهد شد که اولین ماموریت آن نظارت بر استقرار دوباره گروه‌های شبه‌نظامی خواهد بود.

به گفته منبع مذکور، گریفیتس بر این باور است که در حال حاضر فرصت‌هایی برای امتیازگیری از طرف‌های درگیر در یمن وجود دارد، همزمان گریفیتس به این مساله اذعان دارد که درگیری‌های موجود در شهر الحدیده این کار را دشوار می‌کند.

تحولات نظامی در یمن همزمان با تلاش‌های گریفیتس برای دستیابی به سازشی در این کشور باعث شد که ابوظبی این دوره را آخرین فرصت برای یمن بداند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.