ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80348
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ۵:۲۲
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
بقیع باقیست تا قیامتی که 70 هزار نفر از آن بی محاسبه وارد بهشت شوند

بقیع باقیست تا قیامتی که 70 هزار نفر از آن بی محاسبه وارد بهشت شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ وقتی از هشت شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع سخن گفته می‌شود شاید برخی فکر کنند که این واقعه محدود به تخریب بارگاه و قبور مطهر امام حسن مجتبي (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) است اما باید همه […]

بقیع باقیست تا قیامتی که 70 هزار نفر از آن بی محاسبه وارد بهشت شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ وقتی از هشت شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع سخن گفته می‌شود شاید برخی فکر کنند که این واقعه محدود به تخریب بارگاه و قبور مطهر امام حسن مجتبي (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) است اما باید همه مسلمانان جهان با تمام ابعاد این فاجعه تاریخی آشنا و تفکراتی که منجر به چنین واقعه‌ای شد آشنا شوند، چرا که همان تفکرات است که دیروز داعش را خلق کرد و امروز در یمن جنایت می‌کند.

در بقیع اولین کسی که از انصار دفن شده است «اسعد بن زراره» و از مهاجرین «عثمان بن مظعون» بوده است. پس از فوت ابراهیم فرزند رسول خدا(صلی الله علیه و آله) آن حضرت به صحابه فرمودند ابراهیم را به سلف صالح ما عثمان لاحق کنید و در کنار او به خاک بسپارید. پس از دفن شدن ابراهیم در بقیع، مردم مدینه علاقه‌مند شدند پیکر اقوام و عشیره خود را در آنجا دفن کنند و هر یک از قبایل مدینه درختان و ریشه‌های بخشی از بقیع را قطع و زمین آن را برای همین منظور آماده نمودند. در روایت آمده است که: رسول الله(صلی الله علیه وآله) به دستور خداوند، کنار این قبرستان حضور می‌یافت و به مدفونین آن سلام می‌کرد و برای آنان از خداوند آمرزش می‌طلبید(اصول کافی، 4/559)

در کتاب‌های زیارت و دعا آمده است که هنگام زیارت بقیع، به سبب قداست آن مکان که روزی قدم‌های مبارک پیامبر اعظم(ص) بر آن نهاده شده و بهترین اولیای خدا در آن مدفونند، با پاهای برهنه وارد شوید. همچنین از رسول خدا(ص) چنین روایت شده است که روز قیامت هفتاد هزار نفر از بقیع بى‌حساب راهى بهشت مى‌شوند در حالى که صورت آنها چون ماه شب چهارده مى‌درخشد.

در این قبرستان علاوه بر پیکر پسر حضرت رسول (ص) و چهار امام، قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پيامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنت‌اسد (ع) مادر اميرالمومنين (ع)، قبر مطهر حضرت ام‌البنين (ع)، قبرعباس عموي پيامبر، قبر اسماعيل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پيامبر (ع)، قبر حليمه سعديه مرضعه پيامبر (ع) و قبور شهداي زمان پيامبر (ع) دفن شده است.

 تا قبل از تخريب و ويراني قبور مطهر بقيع توسط وهابيت یعنی در طول صدها سال پس از ظهور اسلام، بر روي قبور پيشوايان و ساير بزرگان اسلام که در مدينه مدفون بودند گنبدها و بناهايي قرار داشت.

نخستين تخريب قبور ائمه بقيع
نخستين تخريب قبور مطهر ائمه‌ بقيع به دست وهابيون در سال 1220 هجري يعني زمان سقوط دولت اول سعودي‌‌ها توسط حكومت عثماني روي‌ داد، پس از اين واقعه‌ تاريخي – اسلامي با سرمايه‌گذاري مسلمانان شيعه و به‌ كار بردن امكانات ويژه‌اي، مراقد تخريب‌ شده به زيباترين شكل بازسازي‌ شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقيع به يكي از زيباترين مراقد زيارتي و در واقع مكان زيارتي – سياحتي مسلمانان تبديل‌ شد.

دومين و در واقع دردناك‌ترين حادثه هشت شوال سال 1344 و پس از روي‌ كار آمدن سومين حكومت وهابي در عربستان رخ داد. سالي كه وهابيون به فتواي سران خود مبني بر اهانت و تحقير مقدسات شيعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌بيت ‌پيامبر(ص) را مورد دومين هجوم وحشيانه‌ خود قراردادند و بقيع را به مقبره‌‌اي ويران‌ شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبديل‌ كردند.

وهابيون یک سال قبل از آن در سال 1343 هجري قمري در مكه گنبدهاي قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، ابي‌طالب (ع)، خديجه (ع) و زادگاه پيامبر (ع) و فاطمه زهرا (ع) و «خيزران» عبادتگاه سري پيامبر (ع) را با خاك يكسان كردند و در جده نيز قبر «حوا» و ديگر قبور را تخريب كردند. در مدينه نيز گنبد منور نبوي را به توپ بستند، ولي از ترس مسلمانان، قبر شريف نبوي را تخريب نكردند آن‌ها همچنين در شوال 1343 با تخريب قبور مطهر ائمه بقيع (ع) اشياء نفيس و با ارزش آن قبور مطهر را به يغما بردن.
وهابيون متعصب در همان سال به كربلاي معلي حمله كردند و ضريح مطهرحضرت امام حسين(ع) را كندند و جواهرات و اشياء نفيس حرم مطهر را كه اكثرا از هداياي سلاطين و بسيار ارزشمند و گرانبها بود را غارت كردند و قريب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را كشتند. سپس به سمت نجف رفتند كه موفق به غارت نشدند و شكست خورده برگشتند.

محمدبن سلمان ولیعهد عربستان اخیراً در گفتگو با مجله آمریکایی «The Atlantic» به طور کامل وهابی گری را انکار و  گفته است: کسی نمی تواند اصطلاح موسوم به وهابیت را تعریف کند. اصلا چیزی به نام وهابیت وجود ندارد. ما به داشتن وهابیت ایمان نداریم. شاید نگاهی کوتاه به آنچه در تاریخ معاصر عربستان توسط وهابیت رخ داده بتواند به تعریف وهابیت برای این شاهزاده سعودی کمک کند.

تفکر همان تفکر است، زمانی صرفاً می‌توانستند بارگاه و مقبره تخریب کنند، که کردند زمانی قصد کردند کار نیمه تمامشان را در کربلا و نجف به دست داعش انجام دهند که موفق نشدند امروز هم دارند از اسلام جدیدی سخن می‌گویند که «اسلام دین صلح است. این ترجمه صحیح اسلام است. خداوند دو مسئولیت را برگردان ما قرار داده است اول ایمان، انجام کردار خوب و دوری از گناهان. و در صورتی که عصیان کنیم خداوند ما را در روز حساب مجازات خواهد کرد. بله در عربستان روشن است که قوانین ما از اسلام و قران سرچشمه می گیرد .ما چهار مذهب حنبلی، حنفی، شافعی و مالکی را داریم که مذاهبی است که در برخی امور با یکدیگر تفاوت دارند و این موضوعی صحیح و رحمت است(بخشی دیگری از مصاحبه با The Atlantic)». رحمتی که معلوم نیست چرا شامل حال مردم یمن نمی‌شود، آیا به راستی باور دارند خداوند آنها را به خاطر مرگ مردم در عراق، سوریه و یمن مجازات نخواهد‌کرد؟  

 انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.