ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80441
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۵:۱۹
  • 297 بازدید
  • ارسال توسط :

فرودگاه الحدیده در کنترل کامل نیروهای یمنی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، با وجود تلاش یک ماهه ائتلاف عربستان سعودی برای تصرف بندر راهبردی الحدیده و اشغال فرودگاه مهم این شهر در ساحل غربی یمن، که موجب دست به دست شدن مکرر بخشهایی از این منطقه میان نیروهای یمنی و متجاوزان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، با وجود تلاش یک ماهه ائتلاف عربستان سعودی برای تصرف بندر راهبردی الحدیده و اشغال فرودگاه مهم این شهر در ساحل غربی یمن، که موجب دست به دست شدن مکرر بخشهایی از این منطقه میان نیروهای یمنی و متجاوزان شده است، تحولات 24 ساعت گذشته خبر از شکست مفتضحانه ائتلاف سعودی بدست نیروهای مقاومت و ارتش یمن و قرار گرفتن آنها در محاصره سنگین یمنی‌ها دارد.

نیروهای ائتلاف عربستان بر ضد یمن با حمایت کامل مزدوران و نیروی هوایی امارات، جنگنده‌های سعودی و همراهی نیروهای وفادار به دولت متسعفی عبدربه منصور هادی برای تصرف بندر راهبردی الحدیده و در دست گرفتن تنها معبر ارسال کمک‌های انساندوستانه ، غذایی و و امدادی به مردم یمن با تبلیغات سنگین و به کارگیری تمام توان خود سعی در عقب راندن نیروهای مقاومت انصارالله و ارتش یمن از این نبدر و تصرف آنرا داشته‌اند.

نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به یمن که به دنبال تصرف فرودگاه راهبردی شهر بندری الحدیده با تحمل شکستی سنگین زمین‌گیر شده و پشتیبانی هوایی جنگنده‌های سعودی در 24 ساعت گذشته هم نتوانسته مفری برای عقب نشینی آنها فراهم کند.

عزیز راشد معاون سخنگوی ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین با تکذیب ادعای عربستان مبنی بر کنترل فرودگاه و بخشهایی از منطقه  الحدیده گفت: نیروهای یمنی، متجاوزین سعودی و مزدوران را با تمامی امکانات نظامی ازجمله راکت های کوتاه برد واسحله‌های هوشمند هدف قرار داده و به عقب رانده‌اند.

وی باتأکید بر کنترل کامل نیروهای ارتش و نیروهای مقاومت یمنی برفرودگاه الحدیده گفت: ارتش و کمیته های مردمی ائتلاف متجاورز عربستانی در در چند کیلومتری این فرودگاه محاصره قرار داده‌اند، و تحولات میدانی نبرد الحدیده  به سمت شکست کامل نیروهای متجاوز سعودی پیش می‌رود.

معاون سخنگوی ارتش یمن ضمن تأکید بر پیشروی نیروهای یمنی در جبهه سواحل غربی یمن افزود: نیروهای مزدور پس از تحمل شکستی سنگینی،  از 6 کیلومتری فرودگاه در تلاش برای خروج از محاصره و عقب نشینی هستند.

وی افزود: از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز گذشته چند حمله هوایی به مناطق مختلف الحدیده انجام داده‌اند که منجر به شهادت شماری از شهروندان یمنی شده است، اما این حملات نتوانسته مسیر نبرد را تغییر دهد.

پیشتر «شرف لقمان» سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن شب گذشته در گفت وگو با قدس آنلاین تأکید کرد ه بود: درگیری ها در ساحل غربی یمن در استان الحدیده تقریباً روبه پایان است ونیروهای متجاوز ائتلاف عربستانی باید هرچه سریعتر خود را تسلیم نیروهای یمنی کنند.

حملات نیروهای متجاوز عربستانی به استان الحدیده در غرب یمن تاکنون موجب آوارگی حدود 5 هزار خانواده از این استان شده است.

بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود، ناظران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دستکم 250 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد.

منبع:فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.