ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80451
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۳۲
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست سیاستمداران و فعالان حقوق‌بشری انگلیس برای پایان مشارکت لندن در جنگ یمن

درخواست سیاستمداران و فعالان حقوق‌بشری انگلیس برای پایان مشارکت لندن در جنگ یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، اخبار مربوط به تهاجم نیروهای دولتی مورد حمایت عربستان و امارات به بندر الحدیده در یمن در 19 ژوئن سال جاری میلادی یک فاجعه تهدیدکننده برای منطقه و برای هشت میلیون تن از مردم این کشور جنگ زده است […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، اخبار مربوط به تهاجم نیروهای دولتی مورد حمایت عربستان و امارات به بندر الحدیده در یمن در 19 ژوئن سال جاری میلادی یک فاجعه تهدیدکننده برای منطقه و برای هشت میلیون تن از مردم این کشور جنگ زده است که با خطر قحطی روبرو هستند.

نیروهای عربستان و امارات این حمله را با پشتیبانی آمریکا و انگلستان انجام می‌دهند. این بندر، محل اصلی برای ورود کمک‌ها به مردم یمن در نیمه شمالی این کشور است و آژانس های کمک رسان هشدار داده‌اند که اگر این حملات ادامه‌دار باشد، فاجعه بشری رخ می‌دهد.

در مارس سال جاری میلادی، انگلستان برای ولیعهد عربستانی که معمار این جنگ لقب گرفته، فرش قرمز پهن کرد و مجوز فروش جنگنده، بمب و موشک‌هایی به ارزش 4.6 میلیارد پوند را به این کشور صادر کرده است.

گزارش شده که از مارس 2015 تا به امروز، 10 هزار تن که حدود دو سوم آنها غیرنظامی هستند، در این جنگ کشته شده‌اند؛ علت اصلی تلفات ناشی از حملات هوایی است.

این درگیری و محاصره یمن از سوی نیروهای ائتلاف باعث شده تا 22 میلیون تن از مردم یمن نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه داشته باشند.

سیاستمداران، اتحادیه‌های تجاری و فعالان حقوق بشری و ضد جنگ در انگلیس در این نامه خواستار پایان تبانی لندن در این مساله شده و از دولت انگلستان خواسته‌اند تا به فروش سلاح به عربستان و سایر کشورهای حاضر در ائتلاف و حمایت از این نبرد پایان دهد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.