ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80499
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
الحدیده گورستان متجاوزان

الحدیده گورستان متجاوزان

خبرگزاری مهر: یمن کشوری است که از اهمیت راهبردی برخوردار است. موقعیت استراتژیک آن مشرف به دریای عرب و خلیج عدن در جنوب و دریای سرخ در غرب و داشتن نوار ساحلی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر و تنگه باب المندب یکی از مهمترین شاهراه‌های حمل و نقل و گذرگاه‌های دریایی پس از تنگه هرمز بر […]

خبرگزاری مهر: یمن کشوری است که از اهمیت راهبردی برخوردار است. موقعیت استراتژیک آن مشرف به دریای عرب و خلیج عدن در جنوب و دریای سرخ در غرب و داشتن نوار ساحلی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر و تنگه باب المندب یکی از مهمترین شاهراه‌های حمل و نقل و گذرگاه‌های دریایی پس از تنگه هرمز بر اهمیت این کشور افزوده است به طوری که بخش اعظم انرژی دنیا با عبور از سواحل یمن به اروپا می‌رسد.

همین اهمیت فوق العاده یمن سبب شده است که کشور‌های همسایه آن و نیز استعماگران اروپایی به آن چشم طمع بدوزند. آمریکایی‌ها همواره مدعی شده اند که در جنگ یمن نقشی ندارند، اما از همان ابتدا یمنی‌ها بر نقش مستقیم آمریکا و همپیمانان غربی اش تاکید داشته اند.

آمریکا از جنگ یمن اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که از مهمترین آن؛ فروش تسلیحات بیشتر به سعودی‌ها

– خالی کردن جیب اعراب به ویژه سعودی‌ها و اماراتی‌ها از طریق فروش تسلیحات و کمک به اقتصاد آمریکا

-تسلط بر ساحل غربی یمن تا شاهراه انرژی و انتقال آن به اروپا به خطر نیافتد

-ممانعت از تهدید رژیم صهیونیستی

-منابع نفت و گازی که یمن در اختیار دارد

در واقع اهمیت راهبردی یمن سبب شده است که رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا و غربی به دنبال سیطره بر یمن باشند تا این گلوگاه مهم اقتصادی و نظامی را به سیطره خود درآورند. در واقع تسلط بر عدن و بندر آن و فرودگاهش و نیز حضر موت و بندر و فرودگاهش و جزیره سقطرا در این راستا رخ داد.
جنگ یمن در واقع جنگ آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و فرانسه ضد ملت یمنی‌ها با اهداف ژئوپلتیک و اقتصادی است
جنگ یمن در واقع جنگ آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و فرانسه ضد ملت یمن با اهداف ژئوپلتیک و اقتصادی است. اسرائیلی‌ها در کنار اماراتی‌ها و سعودی‌ها از همان ابتدا در جنگ یمن مشارکت داشتند.

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان گفت که آمریکا و اسرائیل و غرب از همان ابتدا در کنار سعودی‌ها و ائتلاف آن‌ها قرار گرفته اند، اما در عمل نتوانستند کاری از پیش ببرند.

برای بیان ناکارآمدی ائتلاف سعودی-آمریکایی ذکر دو نمونه کافی است؛ اولا، حملات موشکی بی امان یمنی‌ها در داخل عربستان و مواضع ارتش سعودی است که برخلاف آنچه ادعا می‌شود ضربات مهلکی به سعودی‌ها وارد می‌آورد و اینکه گفته می‌شود موشک‌ها رهگیری شده است جز جنگ روانی و بازی رسانه‌ای نیست. حقایقی که سعودی‌ها آنرا کتمان می‌کنند گواه تلفات و خسارات سنگینی سعودی‌ها است که این نیز خود گویا موضوعات بسیاری است.

راز هروله ملک سلمان به مسکو برای خرید اس ۴۰۰

اگر آنگونه که سعودی‌ها مدعی می‌شوند که موشک‌های یمنی‌ها را خنثی کرده اند باشد پس چرا سراسمیه ملک سلمان در‌های مسکو را می‌کوبد تا سامانه اس ۴۰۰ را بخرد و توافق اولیه را با روس‌ها برای خرید این سامانه به امضا رساند؟

آیا این جز ناکارآمدی سامانه پاتریوت آمریکایی است؟ اگر سامانه پاتریوت که آمریکایی‌ها برای آن هزینه گزافی روی دست عربستان گذاشتند و پولش را گرفتند، توانایی داشت که دیگر چه دلیلی داشت که مقامات سعودی به دنبال خرید اس ۴۰۰ باشند.

آنگونه که یمنی‌ها اعلام کرده اند سامانه پاتریوت کاملا ناکارآمد بوده و در حملات موشکی یمنی‌ها به داخل عربستان ضربات مهلکی به سعودی‌ها وارد شده است که آن‌ها به قول معروف صدایش را در نمی‌آورند و حقایق را پس از هر حمله موشکی با این عوامفریبی که موشک رهگیری شده است سانسور می‌کنند و می‌پوشانند.

در واقع کماندو‌هایی آمریکایی که در جنوب عربستان و مناطق مرزی با یمن فعال شدند پس از این ضربات مهلک از سوی سعودی‌ها فراخوانده شدند، اما نه این کماندو‌ها و نه حمایت گسترده آمریکایی نتوانست دردی از درد‌های بی شمار سعودی‌ها درمان کند. آمریکا خواستار ادامه جنگ یمن است، زیرا در این شرایط می‌تواند جنگ افزار‌های خود را به جنگ افروزان بفروشد و اقتصاد خود را سرو سامان دهد.

نمونه دوم، ناکامی ائتلاف سعودی-آمریکایی در تحقق اهدافشان. هزینه‌های سنگینی که جنگ یمن بر دوش سعودی‌ها گذاشته، نه تنها تاکنون اهدافش را محقق نکرده، بلکه در حال فرسوده کردن اقتصاد عربستان علیرغم تلاش رسانه‌های این کشور برای پررونق نشان دادن آن است.

سعودی‌ها با بهره گیری از شرایط عید فطر تلاش کردند که بر الحدیده و ساحل غربی یمن مسلط شوند، اما تاکنون نه تنها راه به جایی نبرده اند بلکه متحمل تلفات سنگین شده اند.

سئوالی که ناظران امور جنگ یمن را به خود مشغول کرده، این است که افکار عمومی عربستان تاچه زمانی در قبال تبعاتی که این جنگ بر جیب آن‌ها خواهد گذاشت ساکت می‌مانند به ویژه که طبق برخی آمار‌ها تاکنون عربستان رقم قابل توجهی برای این جنگ هزینه کرده است؟

شاید برخی مخاطبان تحت تاثیر جنگ روانی سعودی‌ها قرار بگیرند، اما با نگاهی به اوضاع جنگ یمن حقایق بسیارو دروغ‌های ریاض آشکار می‌شود. مخاطبان باید این سئوال را از خود بپرسند که اولا اگر موشک‌های یمنی‌ها از سوی سامانه پاتریوت رهگیری می‌شود پس دلیل هروله ملک سلمان به کرملین برای خرید اس ۴۰۰ چیست؟ اگر بر اساس تبلیغات امپراتوری رسانه‌ای سعودی-اماراتی-غربی؛ اهداف آنچه طوفان قاطعیت نامیده می‌شد محقق شده است پس این همه لشکرکشی فرانسوی، انگلیسی، آمریکایی، اسرائیلی و دیگر حامیان به همراه ائتلاف سعودی برای تسلط بر الحدیده، فقط برای الحدیده چیست؟

سئوال دیگر اینکه جنگ یمن اگر آنگونه که رسانه‌های سعودی مطرح می‌کنند برای ایجاد ثبات و به اصطلاح مشروعیت در یمن است پس چرا کودکان و زنان کشته می‌شوند و گرسنه نگه داشته می‌شوند؟

یمنی‌ها مردمی شرافتمند هستند که زیر بار زور نمی‌روند. آن‌ها الحدیده و دیگر مناطق یمن را به گورستان متجاوزان تبدیل کرده و خواهند کرد
یمنی‌ها مردمی شرافتمند هستند که زیر بار زور نمی‌روند. آن‌ها الحدیده و دیگر مناطق یمن را به گورستان متجاوزان تبدیل کرده و خواهند کرد. گواه آن نیز حملات و عملیات‌ها و کمین‌های موفقی است که ضد متجاوزان داشته اند.

تلفات متجاوزان بر خلاف آنچه رسانه‌های غربی-عبری-عربی سکوت کرده اند بسیار سنگین است. شمار زیادی از متجاوزان کشته و زخمی شده اند و ادوات آن‌ها منهدم شده است.

واقعیت مسلم جنگ یمن به ویژه الحدیده گواه این است که متجاوزان با تمام توان و امکانات وارد جنگ الحدیده شده اند، اما در مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن راه به جایی نبرده اند و همانطور که عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی چند روز قبل خود گفت؛ الحدیده به گورستان متجاوزان تبدیل خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.