ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80506
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۷ - ۴:۱۲
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
محورهای توافق‌ ائتلاف بین سائرون و النصر/ سخنگوی صدر: به‌زودی تشکیل ائتلاف پارلمانی بزرگ‌تر را اعلام می‌کنیم

محورهای توافق‌ ائتلاف بین سائرون و النصر/ سخنگوی صدر: به‌زودی تشکیل ائتلاف پارلمانی بزرگ‌تر را اعلام می‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه‌نیوز، «جعفر الموسوی» سخنگوی سیاسی «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و رئیس فهرست سائرون، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی توافق‌های قبلیِ اعلام‌شده معتبر و در حال اجرا هستند و «گام ائتلاف النصر و سائرون تکمیل‌کننده این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه‌نیوز، «جعفر الموسوی» سخنگوی سیاسی «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و رئیس فهرست سائرون، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی توافق‌های قبلیِ اعلام‌شده معتبر و در حال اجرا هستند و «گام ائتلاف النصر و سائرون تکمیل‌کننده این توافق‌ها است».

کمتر از دو هفته پیش، مقتدی صدر و «هادی العامری» رهبر ائتلاف انتخاباتی «الفتح» تأکید کردند که برای تشکیل «ائتلاف بزرگ‌تر» در پارلمان عراق به توافق رسیده‌اند.

الموسوی با اعلام این‌که فراکسیون بزرگ‌تر برای تشکیل دولت بعدی به‌زودی اعلام خواهد شد، افزود «درب‌ها برای کسانی‌که به اصلاحات اعتقاد دارند، باز است».

طبق این گزارش، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و مقتدی صدر، روز گذشته از ائتلاف دو فهرست النصر و سائرون خبر دادند و طی نشست خبری مشترک تصریح کردند که این ائتلاف «فراجناحی، فرقه‌ای و قومیتی است».

طبق گزارش رسانه‌های عراقی، مواردی، که سائرون و الفتح برای تشکیل ائتلاف درباره آنها توافق کردند، و در واقع اساس این ائتلاف را تشکیل می‌دهند، عبارتند از:

-دعوت به ائتلاف فراجناحی و فرافرقه‌ای، تا شامل تمامی طیف‌های عراقی شود.

-ادامه مبارزه با فساد، حذف افراد فاسد از موقعیت‌های دولتی و تحویل افراد فاسد به دستگاه قضایی عراق؛ امری که نقش نهادهای نظارتی را در زمینه مبارزه با فساد تقویت می‌کند.

– تشکیل دولت تکنوکرات، که متشکل از شخصیت‌های مستعد و به‌دور از سیستم سهمیه‌بندی.

– حمایت و تقویت ارتش، پلیس، نیروهای امنیتی، محدود کردن سلاح به دست دولت، حفظ جایگاه و دستاوردهای این نیروها.

– تدوین یک برنامه اصلاحی برای حمایت از اقتصاد عراق در تمامی بخش‌ها.

– ایجاد یک رابطه متعادل با تمامی طیف‌ها؛ که در راستای منافع عراق و حفظ حاکمیت و استقلال آن است، و نیز عدم مداخله در امور کشورهای دیگر و ممانعت از مداخله دیگران در امور عراق.

– حمایت از اصلاحات در دستگاه قضایی عراق و تقویت کردن نقش مدعی العموم.

– حفظ وحدت عراق و تأکید بر انتقال صلح‌آمیز قدرت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.