ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80557
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۳۹
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
پذیرایی زائران اربعین باید با مشارکت مردم عراق صورت گیرد

پذیرایی زائران اربعین باید با مشارکت مردم عراق صورت گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، یونس عالی پور روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم، اظهار داشت: هر چه پایگاه های پذیرایی درمسیر راهپیمایی اربعین قوی تر و پر رنگ تر باشد؛ بسیار مناسب است ، از این رو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، یونس عالی پور روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم، اظهار داشت: هر چه پایگاه های پذیرایی درمسیر راهپیمایی اربعین قوی تر و پر رنگ تر باشد؛ بسیار مناسب است ، از این رو کیفیت موکب ها مهم تر از کمیت آنها است.
سال گذشته 43موکب از طرف قم در مسیر راهپیمایی اربعین برپا شد و طبق اعلام کمیته مشارکت های مردمی ستاد تسهیلات زائران اربعین این استان، امسال نیز تاکنون 53درخواست صدور مجوز ارایه شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس تاکید استاندار سیاست کلی ما این است که در برپایی موکب ها با مردم عراق شریک باشیم، افزود: باید با حرکت به سمت پذیرایی مشترک لذت میزبانی را از عراقی ها نگیریم.
معاون استاندار قم همچنین با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی برای موکب ها در زمینه های مختلف بویژه توزیع اقلام دارویی گفت: هلال احمر اگر قصد دارد، دارویی را به زائران تحویل دهد این کار باید بر اساس یک منطق خاصی باشد، از این رو تقسیم کار بین دستگاه های مختلف از ایجاد برخی مشکل ها جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه سال گذشته درتوجیه موکب ها برای رعایت مسائل امنیتی کارهای خوبی انجام شد، افزود: خوشبختانه امسال نیز از سوی کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات اربعین جزوه هایی در خصوص نقشه راه و آداب و رسوم مردم عراق تهیه شده که باید به همه دستگاه ها و همچنین ستاد بازسازی عتبات و عالیات ارایه شود‌.
وی انجام بازدید میدانی توسط دستگاه های متولی را ضروری خواند، و گفت: سال گذشته حضور نمایندگان دستگاه ها در مناطق مرزی و مکان های استقرار زائران ارایه نظرهای کارشناسی خوبی را در پی داشت.
عالی پور با اشاره به دستور رئیس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری موضوع احداث راه آهن شلمچه – بصره گفت: سال گذشته مقرر شد، این طرح برای اربعین سال جاری آماده شود، از این رو راه آهن قم باید با خوزستان در ارتباط باشد، تا استان هایی که ریل راه آهن ندارند، نصب آن هر چه زودتر انجام شود، و استاندار نیز مکاتبه ایی را با دولت داشته است.
طرح اتصال راه آهن خرمشهر به شلمچه و ادامه آن تا شهر بصره و پیوند به راه آهن سراسری کشور عراق در خاک ایران به پایان رسیده اما ادامه آن تا شهر بصره در کشور عراق باید اجرا شود.
با تکمیل این طرح، راه آهن کشور از طریق خرمشهر به عراق و کشورهای شرق مدیترانه، متصل می‌شود و تحول بزرگی در زمینه ترانزیت و تبادل کالا و مسافر صورت می‌گیرد.
طول خط ریلی قابل ساخت حد فاصل شلمچه – بصره 35 کیلومتر است که باید توسط طرف عراقی ساخته شود. 
عالی پور همچنین استفاده از ظرفیت صدا و سیما و شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به مردم در رابطه با چگونگی ثبت نام برای اعزام را مهم دانست و گفت: نیروی انتظامی باید بروشورهای آموزشی تهیه شده را در اختیار بخش های ذینفع قرار دهد، چون هر چه زائران آگاهی های بیشتری داشته باشند با آسیب ها و مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.