ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80574
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
  • 125 بازدید
  • ارسال توسط :
اربعین سال گذشته 43 موکب از طرف قم در عراق برپا شد

اربعین سال گذشته 43 موکب از طرف قم در عراق برپا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، یونس عالی‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین که در تالار امام رضا‌(ع) فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بر‌اساس تاکید استاندار قم سیاست کلی این است که در برپایی موکب‌ها با مردم عراق شریک باشیم. وی افزود: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، یونس عالی‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین که در تالار امام رضا‌(ع) فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بر‌اساس تاکید استاندار قم سیاست کلی این است که در برپایی موکب‌ها با مردم عراق شریک باشیم.

وی افزود: طرح اتصال راه آهن خرمشهر به شلمچه و ادامه آن تا شهر بصره و پیوند به راه آهن سراسری کشور عراق در خاک ایران به پایان رسیده اما ادامه آن تا شهر بصره در عراق باید اجرا شود.

معاون استاندار قم با بیان اینکه طول خط ریلی قابل ساخت حد فاصل شلمچه – بصره 35 کیلومتر است، بیان کرد: با تکمیل این طرح، راه آهن کشور از طریق خرمشهر به عراق و کشورهای شرق مدیترانه، متصل می‌شود و تحول بزرگی در زمینه ترانزیت و تبادل کالا و مسافر صورت می‌گیرد.

عالی‌پور با بیان اینکه سال گذشته 43 موکب از طرف قم در مسیر راهپیمایی اربعین برپا شد، عنوان کرد: طبق اعلام کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد تسهیلات زائران اربعین این استان، امسال نیز تاکنون 53 درخواست صدور مجوز ارائه شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی قطار شلمچه به بصره گفت: سال گذشته مقرر شد این راه آهن برای اربعین سال جاری آماده شود از این رو راه آهن قم باید با خوزستان در ارتباط باشد تا استان‌هایی که ریل راه آهن ندارند، نصب آن هر چه زودتر انجام شود.

استاندار قم خاطر نشان کرد: امسال از سوی کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات اربعین جزوه‌هایی درباره نقشه راه و آداب و رسوم مردم عراق تهیه شده که باید به همه دستگاه‌ها و همچنین ستاد بازسازی عتبات و عالیات ارائه شود‌.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.