ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80782
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۷ - ۴:۳۶
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
امارات: خروج حوثی‌ها از شهر بندری «الحدیده» پیش‌شرط هرگونه توافق صلح است

امارات: خروج حوثی‌ها از شهر بندری «الحدیده» پیش‌شرط هرگونه توافق صلح است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، امارات متحده عربی روز سه شنبه با این ادعا که ائتلاف عربی به رهبری این کشور و عربستان سعودی، برای پایان دادن به جنگ یمن با نماینده سازمان ملل در حال همکاری است، خروج نیرو‌های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، امارات متحده عربی روز سه شنبه با این ادعا که ائتلاف عربی به رهبری این کشور و عربستان سعودی، برای پایان دادن به جنگ یمن با نماینده سازمان ملل در حال همکاری است، خروج نیرو‌های حوثی از شهر بندری «الحدیده» را به عنوان پیش شرط برای دستیابی به هرگونه توافق صلح مطرح کرد.

«مارتین گریفیث» نماینده سازمان ملل روز چهارشنبه در جریان بازدید از شهر جنوبی «عدن» قرار است با «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مخلوع یمن دیدار و گفتگو کند. این درحالی است که گریفیث هفته گذشته در «صنعاء» با حوثی‌ها گفتگو‌های مشابهی انجام داد.

گفتنی است که سازمان ملل در تلاش برای پایان دادن به جنگی سه ساله است که طی آن، بیش از ده هزار نفر کشته شده و میلیون‌ها تن در معرض قحطی و بیماری قرار گرفته اند و بدین ترتیب، یکی از بدترین بحران‌های انسانی را در جهان رقم زده است.

نیرو‌های حوثی کنترل پایتخت یمن و اکثر مناطق پرجمعیت این کشور را در دست دارند. ائتلاف کشور‌های عربی به رهبری امارات متحده عربی و عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ برای برقراری مجدد حکومت منصور هادی، علیه نیرو‌های حوثی اعلام جنگ کردند.

این ائتلاف عربی در ماه میلادی جاری بزرگترین حمله نظامی خود به شهر بندری «الحدیده» را آغاز کرد و هفته گذشته فرودگاه این شهر را اِشغال نمود.

جامعه بین المللی نگران آن است که در صورت تداوم جنگ در این شهر بندری و بروز وقفه در روند کمک رسانی به مردم یمن، بحران انسانی در این شهر رو به وخامت رود.

«ریم ابراهیم الهاشمی» وزیر دولت امارات در حوزه همکاری‌های بین المللی در گفتگو با خبرنگاران گفت که ائتلاف عربی با گریفیث، نماینده سازمان ملل بطور تنگاتنگی در ارتباط است و مدعی شد که «امارات خواهان دستیابی به نتیجه‌ای مثبت است»!

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.