ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80817
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۷ - ۷:۵۲
  • 223 بازدید
  • ارسال توسط :
مستند «موذن»؛ روایتی ناگفته از زندگی شهید رستمی مقدم

مستند «موذن»؛ روایتی ناگفته از زندگی شهید رستمی مقدم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از خوزستان یک تیم مستند‌ساز با هدف جمع‌آوری خاطرات و مصاحبه با خانواده، همرزمان و دوستان شهید برای ساخت مستندی از این شهید والا مقام مدافع حرم در حال فعالیت است. داستان این مستند حول فرزند کوچک شهید رستمی است که پس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از خوزستان یک تیم مستند‌ساز با هدف جمع‌آوری خاطرات و مصاحبه با خانواده، همرزمان و دوستان شهید برای ساخت مستندی از این شهید والا مقام مدافع حرم در حال فعالیت است.

داستان این مستند حول فرزند کوچک شهید رستمی است که پس از آنکه قصد نوشتن یک انشا در وصف پدر شهیدش را داشت متوجه می‌شود اطلاعات زیادی از پدرش را ندارد چرا که اغلب اوقات او در پادگان، جبهه و با در حال نبرد با تکفیری‌ها بوده است، پس کوله خود را می‌بندند و به سراغ دوستان و همرزمان پدرش می‌رود.

در حین ساخت قسمتی از این مستند که در محل کنگره‌ شهدای اندیمشک برگزار ‌می‌شد، با تیم مستند ساز همراه شدیم و از کم و کیف کار آگاه و خاطرات و نحوه شهادت ایشان از همرزمانش را شنیدیم.

شهید رستمی مقدم مایه دلگرمی رزمنده‌ها بود

ناصر اسکندری از رزمنده‌های ۸ سال دفاع مقدس و مدافع حرم درمورد شهید رستمی‌مقدم این‌ چنین می‌گوید: روز اولی که همراه با دیگر بچه‌های اندیمشک به سوریه و حلب اعزام شدیم با جو و فضا کم‌تر آشنا بودیم، به محض ورود به حاج رضا برخورد کردیم.

روحیه مضاعفی گرفتیم چرا که یک دوست در آن فضا را جستیم، با گرمی تمام با بچه‌ها خوش و بش کرد مانند همیشه با شوخی‌های به جا و لهجه شیرین لری، از خودش گفت، از جنایت‌ها و ظلم‌های تکفیری‌ها و از روشن بودن راه مدافعان حرم و از مردم بی‌پناهی که تمام امیدشان بعد از خدا و بی‌بی زینب(س) به رزمنده‌های جبهه مقاومت بود.

ماموریتش تمام شده بود اما با اصراری عجیب حضورش در منطقه را تمدید کرد تا در کنار بچه‌های اندیمشک باشد و دلگرمی ما و خصوصا جوانان گردان باشد.

شهید رستمی‌مقدم بیشتر از زمین در آسمان شناخته شده است

حاج علی زارع فرمانده شهید رستمی مقدم در حلب نیز تنها از شوق و هیجان شهید برای شهادت می‌گفت: حاج رضا (شهید رستمی مقدم) آنقدر که در زمین شناخته شده در آسمان هم شناخته شده است.

آشنایی من با حاج رضا به قبل از سوریه و اتفاقات سوریه برمی‌گردد، ایشان روی واجبات تاکیدی عجیب داشت، چهره بشاشش برای نیروهای ما روحیه‌ بود، به دلیل همه این‌ها و البته تعهد بالا او را مسئول گردان احتیاط که مهمترین گردان بود کردیم.

انس عجیبی با بچه‌های فاطمیون و حیدریون و نیروهای مردمی سوریه داشت انگار از بدو تولد آن‌ها را می‌شناخت البته که این انس دوطرفه بود و نیروها نیز به فرمانده‌ شان حاج رضا دلگرمی وصف ناپذیری داشتند.

روز شهادت حاج رضا روز خاصی بود

رضا مدهنی از اقوام و دوستان نزدیک شهید رستمی مقدم در سوریه کم‌تر صحبت ‌می‌کرد بغض اجازه صحبت را نمی‌داد.

روز شهادت حاج رضا روز خاصی بود، در محل گردان احتیاط ایشان از صبح آن روز بارها می‌رفت و می‌آمد سرجای خودش، انگار چیزی او را آنجا می‌کشاند، هیجانش بیشتر از قبل شده بود.

یکی از چیزهایی که در حاج رضا جلب توجه می‌کرد دائم الوضو بودن ایشان بود، آن اذان گفتنش در پشت بیسیم برای اطلاع دیگر رزمنده‌ها از وقت نماز و گوش به فرمان ولایت بودن در وقت لازم.

شهادت شایسته حاج رضا بود

علی نجفوند فرمانده تیپ حضرت مهدی(عج) نیز درباره شهید رستمی‌مقدم می‌گوید: غروب بود و چند دقیقه‌ای به اذان مغرب ماه رمضان مانده بود.

اما قبل از این وقت یک انتحاری قصد ورود به مقر نیروها را داشت که با ایست‌ و‌ بازسی‌ها از ورود انتحاری جلوگیری می‌شود و خساراتی به بار نمی‌آورد.

اما انتحاری دوم با دو تن مواد منفجره توانست به مقر ما برسد انفجاری مهیب روی داد، ساختمان تخریب شد و من مجروح شدم تا به خود آمدیم و توانستیم خودمان را بیابیم خبری پیچید که حاج رضا شهید شد.

باورش سخت بود که دیگر حاج رضا رستمی مقدم‌ را نمی‌بینیم اما  شهادت شایسته ایشان بود آخر چه چیزی بهتر از شهادت و چه کسی بهتر از حاج رضا.

احمد احمدپور کارگردان این مستند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: نام این مستند «موذن» است.

وی افزود: این مستند ۷۰ دقیقه‌ای خواهد بود که علاوه بر روایت همرزمان، دوستان و خانواده شهید رستمی‌مقدم دقایقی از خاطرات ایشان نیز بازسازی ‌می‌شود.

دلیل انتخاب نام موذن برای این مستند اذان گفتن شهید با صدای بلند است

کارگردان مستند موذن عنوان کرد: چیزی که در شهید بیشتر از هرچیزی دیگری دیده می‌شود اخلاص ایشان است، جهاد به خاطر رضای خدا، کمک به دیگران به خاطر رضای خدا، نماز اول وقت بخاطر رضای خدا و صدها مورد دیگر این‌ها همه نشان از اخلاصی بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: دلیل انتخاب نام موذن برای این مستند اذان گفتن شهید با صدای بلند در همه وقت حتی در مناطق عملیاتی و پشت‌ بیسیم‌ها است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.