ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80936
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
  • 117 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری سی ویکمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت

برگزاری سی ویکمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مردم شهر مرزی سردشت به عنوان نخستین قربانیان سلاح شیمیایی جهان سی ویکمین سالگرد بمباران شیمیایی را برگزار کردند.این مراسم با حضور با شکوه اقشار مختلف، خانواده‌های شهداء و مصدومان شیمیایی و جمعی از مسئولان کشوری واستانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مردم شهر مرزی سردشت به عنوان نخستین قربانیان سلاح شیمیایی جهان سی ویکمین سالگرد بمباران شیمیایی را برگزار کردند.
این مراسم با حضور با شکوه اقشار مختلف، خانواده‌های شهداء و مصدومان شیمیایی و جمعی از مسئولان کشوری واستانی راس ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه همزمان با لحظه بمباران در میدان سرچشمه محل اصلی بمباران آغاز شد.
شرکت کنندگان در این مراسم مسیر میدان سرچشمه تا مزار شهداء را به نشانه اعتراض به سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر راهپیمایی کردند و سپس مزار شهداء شیمیایی را گلباران کردند.
پس از آن ویژه برنامه سی ویکمین سالگرد بمباران شیمیایی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم احراز مصدومیت شیمیایی ۷ هزار مدعی مصدومیت و تشکیل پرونده جانبازی، حمایت دارویی و تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی، تجاری، صنعتی و گردشگری صلح در سردشت را از مهمترین برنامه‌های در دست پیگیری اعلام کرد و گفت: مردم سردشت به زودی شاهد خبر‌های خوبی خواهند بود.
جهانی فرماندار سردشت هم در این مراسم گفت:بعد از سی ویک سال وقت آن رسیده از نیمه پنهان سردشت که همان ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی، تجاری و گردشگری است پرده برداری کنیم تا با تولید ثروت زندگی مردم شیمیایی زده را متحول کنیم.
ورود تیم‌های دوچرخه سواری و پیاده رویی شهر‌های سقر و بانه که مسافت بین شهر‌های خود تا سردشت را با پیای پیاده و دوچرخه طی کرده بودند از دیگر برنامه‌های امروز بود.
سردشت در هفتم تیرماه سال ۶۶ توسط رژیم بعث صدام بمباران شیمیایی شد و در جریان آن ۱۱۸ نفر شهید وهزاران نفر مصدوم شیمیایی شدند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.