ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81032
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۷ - ۵:۰۱
  • 303 بازدید
  • ارسال توسط :
هرچه زمان می گذرد جایگاه انصار الله در یمن مستحکم تر می شود/ ادامه جنگ با یمن برای عربستان یک معضل است

هرچه زمان می گذرد جایگاه انصار الله در یمن مستحکم تر می شود/ ادامه جنگ با یمن برای عربستان یک معضل است

سید جعفر قناد باشی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تجاوزات جدید عربستان و امارات به یمن گفت: واقعیت این است که عربستان و امارات در ائتلاف به اصطلاح عربی همه راه های ممکن در عرصه نظامی را طی ۳ سال کذشته آزموده و چیزی جز ناکامی و شکست مفتضحانه نسیبشان نشده […]

سید جعفر قناد باشی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص تجاوزات جدید عربستان و امارات به یمن گفت: واقعیت این است که عربستان و امارات در ائتلاف به اصطلاح عربی همه راه های ممکن در عرصه نظامی را طی ۳ سال کذشته آزموده و چیزی جز ناکامی و شکست مفتضحانه نسیبشان نشده است.

کارشناس ارشد مسائل منطقه افزود: امارات و عربستان مدتها بود که در کنار هم نمی جنگیدند اما بدلیل اینکه در جنگ با یمن بن بست نظامی رسیده اند تصمیم گرفتند نیروهایشان را متمرکز کرده در کنار هم بر روی بندر الحدیده  فشار آورند و با حمایت فرانسه و آمریکا شانس خود را امتحان کنند تا بتوانند روزنه ای در جبهه انصارالله ایجاد کرده شاید به پیروزی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه اکنون دیگر گذشت زمان به نفع آنها نیست افزود: هرچه زمان می گذرد جایگاه انصار الله و شورای عالی سیاسی در یمن مستحکم تر می شود و از طرف دیگر در داخل امارات و عربستان نیز جنگ یمن بی ثمر٬ پر هزینه و پرتلفات برشمرده می شود و توجیه ادامه جنگ به شکل یک معضل در آمده است.

قناد باشی  گفت: با فرسایشی شدن جنگ و بروز فاجعه انسانی و عدم دسترسی کودکان و غیر نظامیان یمنی به غذا و دارو عربستان و امارات از نظر افکار عمومی جهان تحت فشار هستند لذا برای رسیدن به یک پیروزی سریع دست به کار شدند و به الحدیده یورش بردند تا از این راه به صنعا دسترسی پیدا کنند. 

کارشناس ارشد مسائل منطقه افزود: عربستان در جنگ زمینی زمین گیر شده بود و حملات هوایی نیز نتیجه ای نداشت و اگر به بندر عدن حمله می کرد بدلیل دور بودن از صنعا و موقعیت جغرافیایی نمی توانستند راه به جایی ببرد بنابراین حمله به الحدیده به دلیل نزدیکی به صنعا "پایتخت یمن" و موقعیت استراتژیک بعنوان گلوگاه حیاتی تجارت خارجی بعنوان هدف انتخاب شد.

وی در پایان اظهار داشت: بعید بنظر می رسد عربستان و امارات که در جنگ در بیابانهای یمن موفقیتی نداشته اند بتوانند در جنگ سنگین و پیچیده شهری الحدیده موفق شوند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.