ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81214
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۴:۱۱
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
قم 20 شهید در راه دفاع از حرم اهل بیت تقدیم کرده است

قم 20 شهید در راه دفاع از حرم اهل بیت تقدیم کرده است

سردار سید جواد هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این شهدای گرانقدر، همه اهل کشورمان بودند که عشق به ساحت اهل بیت(ع) اجازه نداد نسبت به تعرض دشمن بی تفاوت باشند و مشتاقانه خود را برای دفاع از حریم ولایت به جبهه های مقاومت در کشورهای عراق و سوریه […]

سردار سید جواد هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این شهدای گرانقدر، همه اهل کشورمان بودند که عشق به ساحت اهل بیت(ع) اجازه نداد نسبت به تعرض دشمن بی تفاوت باشند و مشتاقانه خود را برای دفاع از حریم ولایت به جبهه های مقاومت در کشورهای عراق و سوریه رساندند.
وی افزود: شهیدان سعید سامانلو، محمود هاشمی، علی اکبر عربی، محمد حسین سراجی، سید سجاد روشنایی، مهدی علیدوست، عبدالصالح زارع، مهدی طهماسبی، محمد موسوی ناجی، محمد علی قلی زاده، احمد جلالی نسب، ابراهیم عشریه، سجاد طاهر نیا، مجید مختاری فر، قاسم غریب، احمد مکیان، محمد مهدی مالامیری، مجید عسگری جمکرانی، مصطفی نبی لو و مهدی ایمانی از جمله شهدای ایرانی مدافع حرم هستند که از استان قم برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) عاشقانه جان خود را فدا کردند.
وی ادامه داد: همچنین 229 رزمنده مدافع حرم از تیپ فاطمیون(اهل افغانستان) و 166 رزمنده از تیپ زینبیون(اهل پاکستان) از قم به سمت جبهه های مقاومت اسلامی در کشورهای سوریه و عراق شتافتند و جان خود را تقدیم اهل بیت(ع) نمودند.
هاشمی گفت: پیکرهای مطهر بسیاری از شهدای مدافع حرم از تیپ های فاطمیون و زینبیون و همچنین پیکر تعدادی از شهدای مدافع حرم ایرانی در گلزار شهدای بهشت معصومه(س) شهر قم به خاک سپرده شده است و شماری از این شهدا نیز مفقودالاثر هستند.
وی بیان کرد: بیشتر پیکرهای مطهر شهدای ایرانی منتسب به قم نیز در گلزار علی بن جعفر(ع) این شهر به خاک سپرده شده اند و یادمان هایی برای شهدای مفقودالاثر همچون شهیدان احمد جلالی نسب، ابراهیم عشریه و محمد مهدی ملامیری در همان مکان درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به این که تمام شهدای مدافع حرم به صورت داوطلبانه در جبهه های مقاومت به جهاد علیه تکفیری ها پرداختند، گفت: شهدای مدافع حرم قم همگی پاسدار و نظامی نبوده اند و شماری از آن ها همچون شهیدان مجید عسگری جمکرانی، مصطفی نبی لو و مهدی ایمانی از نهادهای مختلف بر اساس عشق و ارادتی که به ساحت اهل بیت(ع) داشتند در این راه گام برداشتند.
مدیرکل بنیاد شهید قم افزود: روحانیت از جمله قشرهایی بود که از همان روز نخست اعزام رزمندگان به جبهه های جهاد علیه گروه های تکفیری در صحنه حضور داشت و شهیدانی همچون حجج الاسلام محمد مهدی مالامیری که مفقودالاثر است، محمد موسوی ناجی و محمد علی قلی زاده در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به اتحاد رزمندگان جبهه مقاومت از کشورهای مختلف با یکدیگر برای حفظ اسلام، بیان کرد: شهدای مدافع حرم همچون شهدای دوران دفاع مقدس، جان خود را در راه دفاع از اسلام فدا کردند تا پرچم حق برافراشته بماند و امروز ما وظیفه داریم با تبیین سیره زندگانی این شهیدان، راه ایشان را ادامه دهیم.
جمعیت ایثارگری استان قم (شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده های ایشان) حدود 70 هزار تن می باشد؛ این استان 6 هزار شهید، 11 هزار و 361 جانباز و 591 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7405/ 1175
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.