ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81236
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۳۵
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
ریاض مخالفان سودانی را شکار و تحویل می دهد

ریاض مخالفان سودانی را شکار و تحویل می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، «بکری عبدالعزیز» مخالف سودانی اعلام کرد که دولت سعودی در شیوه ای غیر اخلاقی برای نگه داشتن سودان در ائتلاف متجاوزان به یمن به سرکردگی خود، مخالفان و فعالان سودانی را دستگیر و به خارطوم تحویل می دهد.  عبدالعزیز در گفت و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، «بکری عبدالعزیز» مخالف سودانی اعلام کرد که دولت سعودی در شیوه ای غیر اخلاقی برای نگه داشتن سودان در ائتلاف متجاوزان به یمن به سرکردگی خود، مخالفان و فعالان سودانی را دستگیر و به خارطوم تحویل می دهد.

 عبدالعزیز در گفت و گو با پایگاه خبری ‘مصر العربیه’ گفت که دولت سعودی در تعقیب و بازداشت فعالان سودانی و تسلیم آن ها به دولت عمر البشیر نقش پررنگی دارد.
وی افزود: سعودی ها برای این که نیروهای سودانی در یمن باقی بمانند و دولت سودان در تجاوز به یمن مشارکت داشته باشد، فعالان این کشور را به دولت سودان تحویل می دهند.
این مخالف سودانی از سازمان های بین المللی خواست تا فورا به نقض حقوق بشر در سودان رسیدگی کنند.
به گفته عبدالعزیز شورای امنیت اخیرا از دادگاه کیفری بین المللی (لاهه) خواسته است رئیس جمهوری این کشور را دستگیر کند.
این مخالف سودانی همچنین تصریح کرد که طبق توافق میان ریاض و خارطوم ، سودان به شرطی در ائتلاف حمله به یمن باقی می ماند که ریاض فعالان سودانی حاضر در خاک عربستان را به این کشور تحویل دهد.
عبدالعزیز فاش کرد که این فعالان سودانی بازداشت شده با شدید ترین شکنجه ها روبرو هستند و برخی از آن ها در حین بازداشت به قتل رسیده و برخی دیگر بر اثر شکنجه اسیب دیده اند درحالی که دستگاه امنیتی سعودی مسئول سلامت اتباع سودان است.
عبدالعزیز تاکید کرد که مردم سودان به شدت با مشارکت سودان در جنگ یمن در کنار ائتلاف متجاوز سعودی مخالفند.
وی افزود: دولت البشیر از منافع مادی این جنگ و حمایت سعودی ها و برخی امتیازات برخودار شده و با ائتلاف عربی همراهی می کند اما مردم سودان به کل با حضور فرزندان خود در جنگ یمن مخالفند چرا که برایشان هیچ سودی ندارد.
از 26 مارس2015 (6 فروردین 1394) ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و چند کشور از جمله سودان عملیات نظامی را بر ضد یمن آغاز کرد.
سودان تاکنون به طور رسمی شمار نیروهای شرکت کننده خود در عملیات نظامی ائتلاف متجاوز به یمن را اعلام نکرده اما این کشور برای اعزام شش هزار نیرو به یمن اعلام آمادگی کرده بود.
احزاب و اعضای پارلمان سودان در روزهای گذشته خواستار خروج نیروهای سودانی از یمن شدند.
دولت سعودی یکی از سیاه‌ترین کارنامه‌های حکومت‌های جهان را در زمینه حقوق بشر دارد و فعالان سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری این کشور با شدیدترین احکام قضایی و شکنجه ها در زندان های این کشور روبرو هستند.
براساس گزارش های اخیر منابع عربستانی، فعالان زن این کشور که به تازگی بازداشت شده اند، در زندان مورد تجاوز و هتک حرمت قرار می گیرند

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.