ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81262
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
نقض حقوق انسانی در یمن به سخره گرفتن قراردادهای بین‌المللی است/ سکوت تاسف‌بار سازمان همکاری‌های اسلامی

نقض حقوق انسانی در یمن به سخره گرفتن قراردادهای بین‌المللی است/ سکوت تاسف‌بار سازمان همکاری‌های اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) طی نامه‌ای درباره جنایات عربستان سعودی در یمن، به یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی نوشت: بی شک این نقض بی سابقه و آشکار حقوق انسانی در یمن عملا چیزی نیست جز به سخره گرفتن قراردادهای بین المللی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) طی نامه‌ای درباره جنایات عربستان سعودی در یمن، به یوسف العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی نوشت: بی شک این نقض بی سابقه و آشکار حقوق انسانی در یمن عملا چیزی نیست جز به سخره گرفتن قراردادهای بین المللی و حاکمیت ملت‌ها و حاکمیت قانون؛ و از همه مهمتر و تاسف بارتر سکوت همه جانبه نهاد های بین المللی چون سازمان ملل و سازمان همکاری های کشورهای اسلامی و … است.

متن این نامه در ادامه امده است:

« همان طور که مستحضرید اقدامات خصمانه و ضد انسانی کشور عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن روز به روز در حال افزایش است. و این درحالی است که هیچ صدایی در جهان در جهت حمایت از مردم یمن به گوش نمی رسد. حال آنکه رسالت اصلی سازمان، به اعتراف منشوری که نوشته شده پشتیبانی از مبارزه تمام ملل اسلامی در راه حفاظت از کرامت،استقلال و همچنین تلاش در جهت محو تبعیض نژادی و خاتمه بخشیدن به استعمار در تمام اشکال آن است و مهمتر اینکه این سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام است.

جناب آقای دبیر کل؛ 

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که نه تنها وضعیت نامساعد غذایی و درمانی و نیاز شدید به غذا ودارو شدت یافته، بلکه در برخی از زندان های شهر عدن، افسران امارات متحده عربی صدها زندانی یمنی را شکنجه جنسی کرده اند.

همچنین طبق گزارش خبرگزاری ها چند روز پیش در 18 ژوئن در استان الحدیده یمن یک مینی بوس که حامل آوارگان یمنی بود، مورد حمله یک هواپیمای جنگی سعودی قرار می‌گیرد و منجر به زنده زنده سوختن مسافران بی دفاع یمنی می شود.این ها تنها گوشه ای از جنایات هولناکی است که علیه یمنی ها درحال انجام است.

آقای دبیر کل و اعضاء محترم سازمان؛

سال ها پیش سیبی از درخت افتاد و جهان قانون جاذبه را فهمید اما افسوس هزاران جسد در یمن افتاد و انسانیت درک نشد.

بی شک این نقض بی سابقه و آشکار حقوق انسانی در یمن عملا چیزی نیست جز به سخره گرفتن قراردادهای بین المللی و حاکمیت ملت‌ها و حاکمیت قانون؛ و از همه مهمتر و تاسف بارتر سکوت همه جانبه نهاد های بین المللی چون سازمان ملل و سازمان همکاری های کشور های اسلامی و … است.

به همین دلیل است که می توان به قطعیت گفت که واکنش دیر هنگام و ناکافی سازمان های بین المللی هنوز هم تناسبی با ابعاد جنایت های سعودی ها دریمن ندارد.

 آقای العثیمین و اعضاء محترم سازمان؛

در شرایط کنونی که مردم بی دفاع و مظلوم یمن در فقر کامل بهداشتی، غذایی، دارویی و … قرار دارند و همچنین با توجه به آشکار شدن چهره عربستان کودک کش لذا جنایات رژیم سعودی نه تنها قابل چشم پوشی نیست، بلکه قوانین بین المللی اقتضاء می‌کند تا مجامع بین المللی با همکاری سازمان ملل متحد، در چارچوب قانون و خواست و اراده ملت‌های منطقه ضمن رسیدگی به وضعیت اسف بار مردم یمن، مقدمات پیگرد قانونی این رژیم کودک کش را فراهم آورند.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.