ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81346
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۱۴
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
شهیدی که عاشقی را با دفاع از حریم ولایت معنا کرد

شهیدی که عاشقی را با دفاع از حریم ولایت معنا کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، شهدای مدافع حرم موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند، آن ها داشته‌های دفاع مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهدا، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم استان سمنان با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، شهدای مدافع حرم موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند، آن ها داشته‌های دفاع مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند.
شهدا، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم استان سمنان با جانفشانی ها و تقدیم خون خود، پرچم داعشیان ملعون را پایین کشیدند و پرچم اسلام را برافراشتند و در تاریخ الگو شدند.
در بین این شهیدان سرافراز، عباس دانشگر جوانی که تازه داماد شده بود بیش از هر شهید دیگری در سمنان دل ربایی می کند و خاطرات، قدم به قدم ما را با زندگی وی آشنا می‌سازد، از حُسن خلق در مدرسه و احترام به والدینش در خانه نمونه ای از رفتارهای این شهید است که او را الگو کرده است.
عباس دانشگر پنجم مهر 1390 وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد و رخت رزمندگی به تن کرد و دورانی را شروع کرد که او را تا به معراج شهادت بالا برد.
او که 23 بهمن 1394 دختر عمویش را به همسری برگزیده بود، کمتر از سه ماه بعد در اول اردیبهشت سال 1395 عازم سوریه شد.
شهید دانشگر کمی قبل از شهادت نمازظهر را در تیررس دشمن اقامه می‌کند؛ مثل یاران حسین(ع) اما باز هم آرام است و این موقعیت خطرناک از کیفیت نمازش کم نمی‌کند، کسی نمی‌داند در این نماز میان عباس و خدا چه می‌گذرد.
عباس تازه‌ داماد بود و رفقای عباس در سوریه هم‌قسم شده بودند که از او مراقبت کنند و او را سالم به ایران برگردانند و بعد از شهادتش هم رزمانش گفتند خدا برای او نقشه کشیده بود، عباس درس عاشقی را چشیده بود و باید می‌رفت.
وصیت نامه شهید دانشگر که بوی عشق و محبت برمشام می رساند با صمیمیت تمام حقارت آدمیان در برابرعظمت ائمه اطهار(ع) نگارش می کند.
در وصیت نامه این شهید سمنانی آمده است: ‘آخر من کجا و شهدا کجا، خجالت می‌کشم بخواهم مثل شهدا وصیت کنم، من ریزه‌خوار سفره‌ی آنان هم نیستم، شهید شهادت را به چنگ می‌آورد، راه درازی را طی می‌کند تا به آن مقام می رسد اما من چه؟! سیاهیِ گناه چهره‌ام را پوشانده و تنم را لخت و کسل کرده. حرکت جوهره‌ی اصلی انسان است و گناه زنجیر. من سکون را دوست ندارم، عادت به سک‍ـون بـلای بزرگ پیروان حق است.
سکونم مرا بیچاره کرده، در این حرکت عـالم به‌سمت معبود حقیقی، دست و پـایم را اسـیر خود کرده، انسان کر می ‌شود، کور می‌شود، نفـهم می‌شود، گنگ می‌شود و باز هم زندگـی می‌کند، بعد از مدتی مست می‌شود و عادت می‌کند به مستی، و وای به حالمان اگر در مستی خوش بگذرانیم و درد نداشته باشیم.
درد را انسان بی‌هوش نمی‌کشد، انسان خواب نمی‌فهمد، درد را، انسان باهوش و بیـدار می‌فهمد. راستی…! دردهایم کو؟ چرا من بیخیال شده‌ام؟ نکند بی‌هوشم؟ نکند خوابم؟ مثل آب خوردن چندین هزار مسلمان را کشتند و ما فقط آن را مخابره کردیم. قلب چند نفرمان به درد آمد؟ چند شب خواب از چشمانمان گریخت؟ آیا مست زندگی نیستیم؟ خدایا؛ تو هوشیارمان کن، تو مرا بیـدار کن، صدای العطش می‌شنوم، صدای حرم می‌آید، گوش عالم کر است. خیام می‌سوزد اما دلمان آتش نمی‌گیرد.
مرضی بالاتر از این؟ چرا درمانی برایش جست‌وجو نمی‌کنیم؟ روحمان از بین رفته، سرگرم بازیچه دنیاییم، الَّذِینَ هُمْ فِی خَوْضٍ یَلْعَبُونَ، ما هستیم. مرده‌ام، تو مرا دوباره حیات ببخش، خوابم، تو بیدارم کن خدایا! به‌حرمت پای خسته‌ی رقیه(س)، به‌حرمت نگاه خسته‌ی زینب(س)، به‌حرمت چشمان نگران حضرت ولی عصر(عج)؛ به ما حرکت بده.’
پدر شهید عباس دانشگر روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شوخ‌طبعی، دلسوزی و گشاده رویی از خصوصیات فرزند شهیدم عباس بود.
حاج مومن دانشگر گفت: رابطه صمیمانه‌اش با دیگران باعث می‌شد تا دوستان زیادی داشته باشد. در برخورد اول با همه آن‌قدر گرم می‌گرفت که منجر به دوستی عمیق با آنها می‌شد.
وی اظهارداشت: از این که پسرم یک مدافع حرم بود، خوشحال بودم از ابتدا نیز بنده و خانوادم راضی به این رشادت بودیم و از رفتنش ممانعت نکردم، مادرش به او گفت برو و خدا پشت و پناهت.
وی ادامه داد: بعد از شهادت عباس محبت به اهل بیت (ع) طور دیگری در دلم نفوذ و بینش و نگرشم تغییر کرده است؛ این لطف خدا و شهید من است. من هم با افتخار حاضر به ادامه راهش و پیوستن به او هستم.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و رشادت ملت بزرگ ایران توانست برخلاف دوره های گذشته که هر کشوری به ایران یورش می برد و قسمتی از خاک آن را جدا می کرد در هشت سال دفاع مقدس ذره ای از خاک این سرزمین را به دشمن نداد.
وی اضافه کرد: امنیت و آسایش حاکم در کشور حاصل رشادت ها و ایثار رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است.
دانشگر تصریح کرد: خانواده های معظم شهدا باید بدانند که شهدای آنان زنده اند و از خداوند روزی دریافت می کنند و امروز کسانی که از ارزش ها و آرمان های انقلاب و اسلام ناب محمدی عقب مانده است، مردگان حقیقی هستند.
پدر شهید عباس دانشگر با بیان این که باید رشادت های مدافعان حرم برای نسل جدید تشریح، تبیین و بازگو شود، اضافه کرد: این شهدا مایه عزت، آبرو و سربلندی دنیای اسلام در جهان امروز هستند.
دانشگر ادامه داد: شهدای مدافع حرم دست به جهاد زده و به جنگ کفار و شیاطین رفتند و در نزد خدا پاداشی بزرگ دارند.
وی با تاکید بر این که خون شهدای مدافع حرم انقلاب اسلامی را تضمین کرده است، گفت: عباس گفتمان حضرت آقا را به طور عملی در سبک زندگی انجام می‌داد و با این که سنش خیلی کم بود ولی جدیدترین فیلم‌های در بخش سبک زندگی تولید می‌شد را پیدا و تحلیل می‌کرد.
وی ادامه داد: بیشتر تلاشش در بخش سبک زندگی بود و برای دوستان از سبک زندگی به خصوص تهاجم غربی و فرهنگی صحبت می کرد.
وی بیان داشت :عباس در بحث بیت‌المال بسیار حساس بود و وسایلی که تحویلشان بود را تا جایی که می‌توانست دقت می‌کرد و در بسیاری از موارد از هزینه‌های شخصی برای بیت‌المال خرج می‌کرد.
این پدر شهید مدافع حرم یک نسخه از شعری که در وصف فرزند شهیدش سروده است را در اختیار خبرنگار خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، شهید عباس دانشگر متولد سال 1372 اهل سمنان, از پاسداران دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) و یکی از جوان‌ترین شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) است که 20 خرداد 1395 داوطلبانه عازم سوریه شد و در نبرد با تروریست‌های تکفیری در حلب سوریه به فیض شهادت نائل شد.
استان سمنان 30 شهید مدافع حرم دارد.
6026/7339
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.