ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81356
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
حمله به حدیده به نفع آمریکا نیست

حمله به حدیده به نفع آمریکا نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، گزارش مرکز وابسته به طرح‌های آمریکایی درباره تهدیدهای دشوار در زمینه طرح‌های امارات صحبت کرده است، مبنی بر اینکه در صورت ناکامی مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در دست‌یابی به توافق‌ خروج انصارالله […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، گزارش مرکز وابسته به طرح‌های آمریکایی درباره تهدیدهای دشوار در زمینه طرح‌های امارات صحبت کرده است، مبنی بر اینکه در صورت ناکامی مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در دست‌یابی به توافق‌ خروج انصارالله از این شهر و واگذاری اداره بندر حدیده، امارات نیروهای تحت حمایت خود را به سمت این شهر می‌برد.

پیشتر امارات ۳۰ ژوئن را زمان خروج انصارالله از بندر حدیده تعیین و اعلام کرده بود، در غیر این صورت در امتداد مسیر ساحلی به سمت این بندر پیشروی کرده و همزمان با این اقدام از طریق بزرگراهی که حدیده را به صنعا متصل می‌کند، حمله دیگری انجام خواهد داد.

امارات روز یکشنبه از توقف موقت عملیات به بهانه اعطای فرصت به گریفیتس برای دست‌یابی به راه‌حلی خبر داد. اماراتی‌ها بدون ارائه جزئیاتی پیرامون چگونگی اداره این بندر، هدف از این عملیات را کنترل بر بندر حدیده و نه خود شهر حدیده عنوان کرده‌اند.

این در حالی است که نظامیان وابسته به انصارالله راه‌های امدادرسانی مزدوران دولت مستعفی یمن را که مورد حمایت ائتلاف عربی هستند در امتداد “الفازه” و “الجاه” واقع در نزدیکی مسیر ساحلی را مسدود می‌کنند.

این گزارش پیش‌بینی کرده که ممکن است انصارالله با موشک‌های بالستیک پایگاه‌های نظامی امارات را در شاخ آفریقا مورد هدف قرار دهد و شاید حملاتی را از طریق شلیک موشک‌های زمین به دریا علیه کشتی‌های تجاری یا قایق‌های بمب‌گذاری شده آغاز کند که از دور منفجر می‌شوند.

ژنرال شرف غالب، سخنگوی جنبش انصارالله اوایل ماه ژوئن هم در این باره گفت، ابوظبی در تیر رس موشک‌های این جنبش قرار گرفته است.

شلیک موشک‌های بالستیک به ریاض در ۲۴ ژوئن توسط انصارالله در واکنش به عملیات نظامی در حدیده بود و برد موشک‌های “برکان ۲” به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

پیشتر گریفیتس تعهد انصارالله به تحویل اداره بندر حدیده به سازمان ملل را به دست آورده و هشدار داده بود، حمله به این بندر در برابر روند سیاسی سنگ‌اندازی خواهد کرد.

امارات ادعا می‌کند که می‌تواند با همکاری دولت مستعفی یمن بندر حدیده را به شیوه کارآمدتری اداره کند.

همچنین رئیس جمهوری مستعفی یمن ۱۴ ژوئن به یمن بازگشت و با برخی از مقامات نظامی و محلی دیدار کرد که کارشناسان این اقدام وی را تلاشی برای تقویت موقعیت خود می‌دانند.

شورای انتقالی جنوب یمن نسبت به دور جدید جنگ در صورت پایان یافتن درگیری با انصارالله هشدار داده است.

در این گزارش آمده است، عملیات در حدیده فشار تشکیلات القاعده در یمن را ممکن است کم کند، این تشکیلات عملیات خود را علیه نیروهای تحت حمایت امارات افزایش داده و شاید در مقابل سلسله قتل‌ها و ترورهای مقامات مسؤول باشد.

خالد بطرفی، سخنگوی القاعده در گفت‌وگویی در ۱۹ ماه ژوئن اذعان کرد که این تشکیلات در سال گذشته شکست خورده اما متعهد شده که روی انتقام‌جویانه خود را نشان دهد.

ماهر فرخ، نویسنده این گزارش نسبت به عملیات طولانی مدت در حدیده هشدار داد که بحران انسانی و بی‌ثباتی در یمن را تشدید خواهد کرد و هر حمله انصارالله علیه امارات ممکن است منجر به موضع‌گیری تندی از سوی اماراتی‌ها شده، بر فرصت‌های حل و فصل سیاسی تاثیر بگذارد و القاعده هم فرصتی برای بازگشت و سوءاستفاده از آشوب پیدا کرده و نقش خود را پررنگ کند.

همچنین گروه‌های شورای آوارگان نروژ در یمن که یک هیئت امدادرسانی بین‌المللی است، اعلام کردند، کنترل بر شهر حدیده نوسان دارد و هیچ طرفی از طرف‌های درگیر در یمن یعنی ائتلاف عربی به رهبری عربستان از سویی و انصارالله از سوی دیگر در کنترل بر این شهر غالب نیستند.

گروه‌های وابسته به هیئت امدادرسانی بین‌المللی با بیان اینکه درگیری در حدیده ادامه دارد، تصریح کردند، با وجود ادامه حملات هوایی علیه مناطق جنوبی حدیده درگیری به صورت نسبی و برای مدتی متوقف و طی هفته جاری از سرعتش کاسته شده است تا به فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن فرصت بیشتری داده شود تا برای از سرگیری مذاکرات صلح میان طرف‌های درگیر میانجی‌گری کند.

در این راستا شورای نروژی در بیانیه مطبوعاتی بر ابتلای ۱۶۲ هزار تن به وبا در حدیده از ماه آوریل ۲۰۱۷ تاکید کرد که معادل ۱۵ درصد از موارد وبا در یمن است.

این شورا افزود، وضعیت داخل حدیده با وجود درگیری‌های کم شبانه همچنان آرام است و برخی راه‌های داخل شهر بسته یا به دلیل استحکامات دفاعی به صورت جزئی مسدود شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.