ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81364
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
  • 544 بازدید
  • ارسال توسط :
جوانترین فرمانده گردان در لشکر ۴۱ ثارالله که بود؟

جوانترین فرمانده گردان در لشکر ۴۱ ثارالله که بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سردار پاسدار حسین معروفی فرمانده فعلی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان صبح امروز در مراسمی مسئولیت فرماندهی سپاه نینوا گلستان را قبول کرد. وی پیش از این علاوه بر فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، مسئول […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سردار پاسدار حسین معروفی فرمانده فعلی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان صبح امروز در مراسمی مسئولیت فرماندهی سپاه نینوا گلستان را قبول کرد.
وی پیش از این علاوه بر فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، مسئول فرهنگی نیروی زمینی سپاه، رییس ستاد، جانشین و فرمانده تیپ سیدالشهدا بم و از فرماندهان و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس بوده و در لشکر 41 ثارا… خدمت کرده است. به گونه ای که در زمان زلزله بم ، فرماندهی تیپ سیدالشهدا 41 ثارالله را برعهده داشته است.
وی متولد سال 1344 در شهر بابک محله هاوشک استان کرمان است. وضعیت خانوادگی وی به گونه‌ای بود که خیلی زود همگی اعضای خانواده در صف اول انقلابیون قرار گرفتند. حسین نیز با دوستان خود رهبری راهپیمایی‌های دانش‌آموزی شهر بابک را هدایت می‌کردند.
با آغاز جنگ برادر بزرگترش به دفاع مقدس از وطن برمی خیزد و طی نامه ای از حسین می پرسد که چرا به جبهه نمی آید ؟ او که 17 سال داشت تصمیم می گیرد داوطلبانه به جبهه برود.
این سردار سپاه در دوران پر افتخار دفاع مقدس بیش از دو سال در اسارت نیروهای بعثی و مفقود الاثر بوده است. وی برادر شهید، برادر جانباز 70 درصد و یکی از پر شهید ترین خانواده های شهرستان بم شناخته می شود.
 
اولین مسئولیت
اولین مسئولیت سردار معروفی در جبهه ها کمک آرپی.جی زن بود. در عملیات فتح المبین این مسئولیت را به کمک شهید اصغر رحیمی تجربه کرد و به مرور فرمانده دسته و خمپاره‌انداز شد. او در عملیات خیبر پاسدار رسمی، مسئول پایگاه بسیج، جانشین گروهان و در نهایت فرمانده گردان لشکر 41 ثارالله شد که افتخار همرزمی با حاج قاسم سلیمانی از همان دوران آغاز شد.
او جزو آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی ایران می باشد. خودش درباره علت اسارتش می گوید: در تک واگذاری فاو، عملیات خیبر و پاتک دشمن که تا اهواز پیشرفت کرده بود نیز بنده فرماندهی یکی از گردان‌های لشکر 41 ثارالله را برعهده داشتم. 31 شهریور سال 67 در تک سراسری عراق هم فرمانده گردان بودم که در نزدیک سه راه حسینیه منطقه شلمچه به دست دشمنان اسیر شدم. 
کتاب بچه های حاج قاسم
این اسارت باعث شد تا او بعد از جنگ تصمیم بگیرد کتابی درمورد خاطراتش بنویسد. این کتاب بچه های حاج قاسم نام گرفت و یکی از پرفروش ترین کتابها شد.
 « دست‌هایمان بسته بود. عده‌ای هم‌چشمانشان بسته بود. حتی نمی‌توانستیم، تیمم کنیم. بچه‌ها در ماشین باحالت تضرع و زاری به من گفتند: حسین! چه کارکنیم، نمازمون قضا می شه ؟ گفتم: رو به‌ قبله بشینین و با اشاره نمازتون رو بخونین. »
آنچه خواندید: بخشی از کتاب بچه های حاج قاسم ،نوشته افسر فاضلی شهربابکی، یک اثر دفاع مقدسی است که به خاطرات سردار حسین معروفی می پردازد و انتشارات فاتحان آن را چاپ کرده است.
حاج حسین معروفی کسی است که در نوجوانی به سپاه پیوست و هفت سال در جبهه به سر برد و در اواخر دوران جنگ تحمیلی نیز به اسارات نیروهای عراقی در آمد.
حسین معروفی از جمله کسانی است که سردار قاسم سلیمانی از او به عنوان جوانترین فرمانده گردان در لشکر 41 ثارالله یاد می کند. او از خود در دوران دفاع مقدس دلاوری های بسیاری نشان داد.
تقارن جالب
سردار حسین معروفی در 4 مرداد 94 به عنوان فرمانده سپاه سلمان منصوب شد ، جالب اینکه سردار صادقی در 4 مرداد 93 فرمانده سپاه نینوا گلستان شده بود.
به گفته سردار معروفی یکی از تلخ ترین دوران عمرش پس از دوران هشت سال دفاع مقدس، زلزله بم بود چرا که در آن زمان مسئولیت  فرماندهی تیپ سیدالشهدا 41 ثارالله به وی محول شده بود.
وحدت شیعه و سنی
سردار معروفی معتقد است: در سپاه خط کش گذاری قومی وجود ندارد، افرادی که دارای اندیشه و فکر باز چه شیعه و چه سنی که تاثیر گذار هستند در این نهاد مقدس و مردمی حضور و فعالیت دارند.
وی به حضور رزمندگان شیعه و سنی در کنارهم در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این حضور نشات گرفته از وحدت حقیقی بوده است که این مولفه تا امروز ما را پیروز کرده است.
وی می گوید: مستکبران جهانی با یکدیگر متحد شده اند تا در میان ملت ایران اسلامی اختلاف و شکاف ایجاد کنند بنابراین در مقابل آنان باید صفوف خودمان را منسجم تر کنیم ، وقتی دشمنان در ایران اسلامی رخنه کنند به اصول گرا، اصلاح طلب، فقیر و غنی و شیعه و سنی رحم نخواهند کرد.
فتنه 88 برای بر هم زدن حقیقت‌های انقلاب
سردار حسین معروفی همچنین معتقد است: نظام جمهوری اسلامی ادامه حکومت علوی است و امروز حفظ این نظام بزرگترین معروف محسوب می‌شود. امروز تلاش در راستای حفظ نظام جمهوری اسلامی در واقع تلاش برای حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی‌(ص) است. امروز تبیین گفتمان امام(ره)، انقلاب و رهبری بر همه ما واجب می باشد.
وی با اشاره به ماجرای فتنه سال 88، خاطرنشان کرد: همه ما با افزایش بصیرت خود توان تشخیص حق و باطل را برای خود افزایش دهیم و اگر اینگونه نباشد در زمان وقوع فتنه به خطا می‌افتیم ، در زمان وقوع فتنه سال 88 عده‌ای سکوت اختیار کردند که این خود مصداق منکر بود. امروز دشمن‌شناسی یک معروف مهم است و همه ما باید در این راستا بصیرت خود را افزایش دهیم.
سردار معروفی با اشاره به اینکه فتنه 88 و حوادث پس از آن به اعتراض در نتایج انتخابات خلاصه نمی‌شد، تاکید کرد: جهت‌دهی حوادث سال 88 از چندین ماه قبل برای بر هم زدن حقیقت‌های انقلاب اسلامی و جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی در دنیا انجام گرفت.
انتهای پیام /

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.