ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81380
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
در یمن هیچ‌چیز از حملات در امان نیست/ 20 میلیون نفر به کمک نیاز دارند

در یمن هیچ‌چیز از حملات در امان نیست/ 20 میلیون نفر به کمک نیاز دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سوزانه کروگر» مدیر موسسه  مردم ‌نهاد حمایت از کودکان اعلام کرد در یمن هیچ‌چیزی از حملات در امان نیستند. کروگر که مدتی در یمن به سر برده است، در تشریح شرایط حاکم بر این کشور برای روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل»، از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سوزانه کروگر» مدیر موسسه  مردم ‌نهاد حمایت از کودکان اعلام کرد در یمن هیچ‌چیزی از حملات در امان نیستند. کروگر که مدتی در یمن به سر برده است، در تشریح شرایط حاکم بر این کشور برای روزنامه آلمانی «تاگساشپیگل»، از لزوم کمک اضطراری برای 20 میلیون نفر و کودکان آسیب دیده صحبت کرد.

وی گفت که برای هیچکسی اهمیت ندارد که در آنجا چه اتفاقی می‌افتد و همه همین‌طور هستند. کروگر در توضیح این نگرش گفت: «دلایل زیادی وجود دارد یکی از مهمترین آنها این است که هیچ موج پناهجویانی وجود ندارد که به غربی‌ها ارتباط داشته باشد و مردم به راحتی از این کشور خارج نمی شوند به همین دلیل شرایط در یمن به وضعیتی کاملا غیرقابل تصور تبدیل شده است.» 

و افزود: « وقتی کسی می‌خواهد از صنعا به سمت الحدیده برود باید دست کم از ده‌ها ایست بازرسی عبور کند و در هر کدام از آنها درخواست می‌شود که برای رئیس منطقه هزینه‌ای پرداخت شود. در واقع تمام بحرانی که در یمن حاکم است، به وسیله انسان‌ها ایجاد شده است. این وضعیت مربوط به خشکسالی و یا فاجعه‌ای طبیعی نیست بلکه به گرسنگی میلیون‌ها تن مربوط می شود که این گرسنگی را انسان‌ها ایجاد کرده‌اند. در یمن همه عوامل اجتماعی، اقتصادی  و سیاسی جمع شده‌اند که شرایط را برای امدادرسانی ما دشوار می‌کنند وبرای اینکه به فقیرترین کودکان دسترسی داشته باشیم، ناچاریم تا با آنهایی همکاری کنیم که با اقدامات آنها کار برای ما دشوار می‌شود.»

وی در ادامه از امنیت به عنوان مهمترین مشکل یاد کرد و درباره دشواری امدادرسانی در کشور هم افزود: « این وضعیت بسیار در زمینه بندر الحدیده اتفاق می‌افتد. وقتی این بندر به دلیل درگیری میان نیروهای ائتلاف سعودی و حوثی‌ها بسته می‌شود، من واقعا نمی‌فهمم که این کار چه مفهومی در ارتباط با حمایت از مردم دارد. 70 درصد کالاها از بندر الحدیده ترخیص می‌شوند. دو سوم مردم که برابر با 20 میلیون از ساکنین می‌شوند به کمک‌های فوری نیاز دارند. اینها جدای از این مسئله است که ویرانی‌ها هم پیامدهای منفی فراوانی دارند.»

خبرنگار تاگساشپیگل از کروگر خواست تا بیشتر توضیح بدهد که وی افزود: «در پی بمباران(عربستان) بخش زیادی از زیرساخت‌ها نابود شده‌اند.خطوط برق، آبرسانی، پل‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس… هیچ چیزی در یمن از حملات در امان نیست. علاوه بر همه اینها ساختار درمانی هم کاملا ویران شده است به همین دلیل نرخ مرگ و میر کودکان و مادران هم بسیار بالاست.»

کروگر در ادامه به نیازهای مردم یمن پرداخت و گفت: «مواد غذایی برای اینکه با گرسنگی مقابله شود بسیار مهم است و این اقدام هر روز در اولویت قرار دارد.اما من می‌خواهم نگاه بازتری داشته باشم. در یمن هیچ چیزی سر جای خودش نیست. کار وجود ندارد. موارد کاربری مدارس و بیمارستان‌ها تغییر کرده است. تا زمانی که همه چیز بازسازی شود، چندین دهه زمان لازم است.و این برای همه به خصوص برای کودکان فاجعه است. در مرحله نخست اینکه برای دختران و پسران امکان آموزش وجود ندارد، پیامدهای بسیار بدی دارد و پس از آن فشار عصبی فراوانی، متوجه کودکان است. آنها افسرده هستند و از کمبود خواب رنج می برند و مستعد اقدام خشونت‌بار هستند.»

وی در اشاره به اقداماتی برای رفع این نیازها هم گفت که در قالب مناطقی که برای کودکان مناسب است عمل می‌شود و در آنجا بچه‌ها می‌توانند چند ساعت در روز آرامش داشته باشند و مراکزی برای آموزش آنها ترتیب داده می‌شود که شامل کودکانی می‌شود که آواره شده‌اند و یا خانه خود را از دست داده‌اند و ناچارند در چادر زندگی کنند.این مراکز آموزشی به نفع هزاران نفر هستند و کودکان از اینکه دست‌کم 6 ساعت در هفته آموزش می‌بینند خوشحالند. چرا که در این ساعات نشانی از جنگ وجود ندارد و روزنه‌ای از امیدواری وجود دارد.

انتهای‌پیام/م

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.