ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 8139
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
عزمی به بلندی پایداری در برابر هوای نفس

عزمی به بلندی پایداری در برابر هوای نفس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هجدهمین دیدار نمایندگان جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی، امروز سوم تیرماه، با حضور رحیم قربانی در منزل شهید مدافع حرم؛ احمد اعطایی برگزار شد. شهید احمد اعطایی در تاریخ 1364/6/7 به دنیا آمد، وی از اعضای سپاه پاسداران بود و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هجدهمین دیدار نمایندگان جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی، امروز سوم تیرماه، با حضور رحیم قربانی در منزل شهید مدافع حرم؛ احمد اعطایی برگزار شد.
شهید احمد اعطایی در تاریخ 1364/6/7 به دنیا آمد، وی از اعضای سپاه پاسداران بود و در روز 16 مهر سال 1394 به سوریه اعزام شد و در ماه صفر سال 1394 به شهادت رسید.
همسر این شهید مدافع حرم در رابطه با خصوصیات شهید اعطایی گفت: همواره اهل مسجد رفتن و عبادت بود و همیشه رفتاری با اخلاق و مهربان داشت، با بچه‌ها مهربان و احترام بزرگان را حفظ می‌کرد و به حفظ موضوعی قرآن نیز اقدام کرده بود.
وی افزود: همه نکات را با رفتار خود به دیگران آموزش می‌داد و هرگز با کسی برخورد نمی‌کرد. بسیار پایبند اعتقادات و پشتیبان ولایت بود و در وصیت‌نامه‌اش ما را به پشتیبانی از ولایت دعوت کرده است.
در ادامه خواهر این شهید در رابطه با برادرش گفت: احمد به جایگاهی که لایق آن بود رسید و راهی را پیش گرفت که در نهایت رفتنش همراه با افتخار شد. مدافعان حرم علاوه بر مقابله با دشمن در خارج از مرزها، در داخل نیز گاهی با ناملایماتی روبه‌رو هستند.
وی به برخی خصوصیات شهید اعطایی اشاره کرد و گفت: بسیار با اخلاص و با محبت بود و در امور خیر ثابت قدم بود. پایبندی زیادی به اعتقادات داشت و همیشه در فریضه امر به معروف پیش قدم بود. برای پدر و مادر و بزرگ‌ترها احترام خاصی قائل می‌شد و وقتی متوجه می‌شد کسی به حفظ قرآن اقدام کرده، او را بسیار تشویق می‌کرد.
همسر خواهر این شهید نیز در این مراسم بیان کرد: من از ابتدای شکل‌گیری شخصیت شهید اعطایی وارد این خانواده شدم و با شخصیت او کاملاً آشنا هستم. او مردی مهربان و دوست‌داشتنی بود و در فرایض دینی آنقدر پایبندی داشت که گاهی برخی از این همه پایبندی او به اعتقادات ناراحت می‌شدند ولی او از تفکر و اعتقاد خود کوتاه نمی‌آمد.
وی ادامه داد: وقتی که به سوریه رفت، فقط همسرش از موضوع با خبر بود و ما خیلی اتفاقی متوجه شدیم. وقتی تلفنی با او صحبت می‌کردم گفتم این شکل رفتنت مناسب نبود، برگرد و حسابی با خانواده خداحافظی کن، او گفت؛ نمی‌توانم برگردم چون خانواده نخواهند گذاشت به سوریه بازگردم،‌ اینجا چیزهایی دیده‌ام که مطمئنم شهید خواهم شد.
وی با اشاره به منش این شهید، به ذکر خاطره‌ای از او پرداخت و گفت: او در کنار کار اصلی خود به برق‌کشی ساختمان نیز مشغول بود، یک بار وی را به منزل یکی از همسایگان بردم تا کار سیم کشی برق را انجام دهد، همسایه خواست تا یک سیم آنتن اضافی بکشد و شهید اعطایی پرسید برای چه کاری می‌خواهد، همسایه پاسخ داد؛ برای آنتن ماهواره می‌خواهد از آن سیم استفاده کند، شهید اعطایی ناراحت شد و کار را قبول نکرد و گفت؛ حتی اگر یک در صد هم احتمال باشد که از این سیم برای ماهواره استفاده می‌شود، این کار را قبول نمی‌کنم.
وی در پایان به رفتار شهید اعطایی با پدر و مادرش اشاره کرد و گفت: حتی یک بار هم نشد دست خالی به منزل پدر و مادرش برود و می‌گفت.
در پایان این مراسم،‌ خانواده شهید اعطایی از سوی جامعه قرآنی مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن