ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81414
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۵:۱۱
  • 67 بازدید
  • ارسال توسط :
کنار کشیدن امارت از جبهه الحدیده صحت ندارد/ فعالیت زیرپوستی امارات در جنگ با حوثی ها/ اولتیماتیوم حوثی ها به امارات

کنار کشیدن امارت از جبهه الحدیده صحت ندارد/ فعالیت زیرپوستی امارات در جنگ با حوثی ها/ اولتیماتیوم حوثی ها به امارات

احمد بخشایش اردستانی، کارشناس مسائل بین االملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: ائتلاف عربی که متشکل از امارات و عربستان و همچنین در پشت صحنه آن که آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند، از بیست استان شش استان را تصرف کرده اند.   وی افزود: این ها در طی […]

احمد بخشایش اردستانی، کارشناس مسائل بین االملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: ائتلاف عربی که متشکل از امارات و عربستان و همچنین در پشت صحنه آن که آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند، از بیست استان شش استان را تصرف کرده اند.

 

وی افزود: این ها در طی سه سال گذشته می خواستند مذاکراتی داشته باشند و در واقع پیش نیاز این مذاکره این بود که جاهای حساس یمن را اشغال کنند.

 

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: یکی از مناطق حساسی که تمام کشتی ها، باربری ها، تسلیحات، پالایشگاه ها و کالاها وارد می شود، شهر الحدیده است.

 

بخشایش در این خصوص گفت: شهر الحدیده حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد و بندری دارد که در دست حوثی ها و عشایری که وابسته به حوثی ها هستند می باشد.

 

وی ادامه داد: عربستان و امارات با توجه به محاصره کامل دریا شاهد حملات حوثی ها به کشتی های اماراتی بودند و در چنین شرایطی آمدند و گفتند که ما برای آن که در میز مذاکره یک چیزی به حوثی ها بدهیم، باید از آن ها تضمین های بیش تری بگیریم و بگوییم خلع سلاح شوید و تسلیحاتشان را بگیریم.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: سعودی ها همیشه چند شرط می آورند برای حوثی ها؛ اول اینکه حوثی ها خلع سلاح شوند و دوم اینکه دولت انتقالی بوجود آمده و روی کار بیاید و سوم اینکه حوثی ها بروند به طرف شمال.

 

بخشایش عنوان کرد: با طرح این شروط حوثی ها اصلاً اعتنایی نمی کردند و گفتند ما سه سال است که می جنگیم و حالا تن به چنین ذلتی نمی دهیم.

 

وی تصریح کرد: سعودی ها آمدند و شروطشان را آسان تر کردند و گفتند که دولت بیاید و حوثی ها هم بیایند تا دولت مشترک ایجاد شود و برای اینکه این امتیاز را از طریق سازمان ملل به حوثی ها تحمیل کنند، گفتند که باید الحدیده را بگیریم.

 

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: ائتلاف عربی حملات خود را علیه الحدیده از هوا و زمین بیش تر از هوا شروع کردند و الحدیده را مورد حملات همه جانبه قرار دادند، اما وقتی که میخواستند زمینی حمله کنند نیروهای منصور هادی نیروی اماراتی و امریکایی و همه اعوان و انصار آمدند که در مقابل حوثی ها جانانه دفاع کردند و شکست سختی به متجاوزین دادند.

 

کنار کشیدن امارت از جبهه الحدیده صحت ندارد

احمد بخشایش اردستانی اظهار داشت: این شایعاتی که مبنی بر کنار کشیدن امارات از جبهه الحدیده شنیده می شود درست نیست و در واقع حوثی ها به امارات التیماتیوم دادند که ما تا الان عربستان را با موشک می زدیم حالا که شما علاقه مند به جنگ هستید ما هم ابوظبی را می زنیم.

 

وی گفت: با وجود چنین صحبت هایی اماراتی ها به صورت پنهانی و زیر پوستی به عربستان کمک می کنند.

 

کارشناس مسائل بین الملل افزود: امارات با عربستان و آمریکا همسو و هماهنگ عمل می کند؛ یکی از مشکلاتی که عربستان با ایران دارد این است که عربستان سعودی بر این باور است که ایران به حوثی ها کمک می کند و مانع پیروزی سعودی ها می شود.

 

سرقت نوزادن یمنی صحت دارد؟

بخشایش در این رابطه گفت: یک سری شایعاتی مطرح می شود که در واقع همه کشور ها معمولا بانک اطلاعتی دارند برای اندام ژنتیک و ازمایشگاه؛ معمولا کشورهایی که قدرتمند هستند آزمایش هایشان را کشورهای فقیر تحت عنوان خیرخواهی و انجمن های خیریه انجام می دهند، حالا شاید این شایعه هم باشد که بچه های یمنی را به سرقت می برند و تربیتشان می کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.