ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81433
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۷:۴۱
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
بوشهر| 44 موکب استان بوشهر در پیاده‌روی اربعین حسینی ایجاد می‌شود

بوشهر| 44 موکب استان بوشهر در پیاده‌روی اربعین حسینی ایجاد می‌شود

عبدالرضا مطاف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در شهرستان دشتی  با اشاره به نقش و جایگاه بوشهری‌ها در بازسازی ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: تقید مردم استان بوشهر زبان زد است، از پنج مقام ضریح که در خیمه‌گاه قرارگرفته سه ضریح آن توسط مردم استان بوشهر ساخته‌ شده است. رئیس ستاد بازسازی عتبات […]

عبدالرضا مطاف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در شهرستان دشتی  با اشاره به نقش و جایگاه بوشهری‌ها در بازسازی ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: تقید مردم استان بوشهر زبان زد است، از پنج مقام ضریح که در خیمه‌گاه قرارگرفته سه ضریح آن توسط مردم استان بوشهر ساخته‌ شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به نصب نخستین ضریح ساخته شده در استان بوشهر گفت: نخستین ضریح مربوط به قمر بنی‌هاشم (ع) در بوشهر ساخته و در سال 1394 در کربلای معلی نصب شد.

وی با بیان اینکه دومین و سومین ضریح در استان بوشهر در حال ساخت است خاطر نشان کرد:  این ضریح‌ها که در برازجان و بوشهر مربوط به سالار شهید (ع) و حضرت قاسم (ع) در حال ساخت است که در ماه‌های آینده به اتمام می‌رسند و بعد از مراسم افتتاحیه به رویت مردم استان بوشهر می‌رسد.

مطاف از تامین هزینه ساخت این ضریح‌ها توسط خیران بوشهری خبرداد و بیان کرد: ضریح سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در بوشهر و ضریح حضرت قاسم نیز هم‌زمان در شهر برازجان در حال ساخت است و تمام هزینه آن توسط مردم استان بوشهر پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه ضریح امام سجاد (ع) توسط مردم استان فارس و ضریح حضرت زینب (س) توسط مردم کرمانشاه در حال ساخت است گفت: برابر برنامه‌ریزی که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز انجام‌شده این چهار ضریح به‌صورت هم‌زمان در حال ساخت است که تا قبل از اربعین سال 1397 به‌صورت هم‌زمان در کربلای معلی نصب می‌شود.

وی افزود: استان بوشهر یکی از استان‌های خاص در اعزام برای بازسازی عتبات عالیات که شامل نیروهای تخصصی و نیروی کاراست و شهرستان دشتی با اعزام 500 نفر نیروی کارگری و متخصص در صدر اعزام نیرو به عتبات عالیات قرار دارد.

مطاف  از برنامه‌های مراسم پیاده‌روی در اربعین حسینی در کربلای معلی خبرداد و تصریح کرد: در اربعین سال گذشته استان بوشهر 44 موکب بر عهده داشت که 14 موکب آن در مسیر شهرستان‌ها به مرز شلمچه قرار داشت و پذیرای زائران شش استان ازجمله بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، کرمان و بخشی از استان سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: تدارک لازم برای مهیاکردن مقدمات برای اربعین حسینی در مسیر شهرها به مرز شلمچه از شلمچه به نجف اشرف و آنجا به کربلای معلی و نهایتاً حضور در تجمع عظیم اربعین حسینی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از اعزام هشت موکب به عتبات عالیات در کربلای معلی خبر داد و گفت: امسال در اربعین حسینی موکب‌های استان بوشهر از 44 موکب فراتر می‌رود و از هم‌اکنون آماده ثبت‌نام از این عزیزان هستیم.

مطاف افزود: ستاد عتبات عالیات استان بوشهر از هم‌اکنون آماده دریافت کمک‌های مردمی است که از طرف صداوسیما، رسانه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود بر اساس آن کمک‌ها به موکب‌ها و یا ستاد بازسازی‌ها در استان تحویل دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.