ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81441
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۲۸
  • 156 بازدید
  • ارسال توسط :
اعتراض یمن به حمله عربستان به مراسم عروسی؛ «هنوز خون شهدای حملات قبل خشک نشده»

اعتراض یمن به حمله عربستان به مراسم عروسی؛ «هنوز خون شهدای حملات قبل خشک نشده»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت و امور خارجه یمن در بیانیه‌‌هایی حمله هوایی ائتلاف سعودی به مراسم عروسی در منطقه «غافره» در استان «صعده» در شمال یمن را محکوم کردند. در این حمله که هدف آن هیچ شباهتی به اهداف نظامی یا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت و امور خارجه یمن در بیانیه‌‌هایی حمله هوایی ائتلاف سعودی به مراسم عروسی در منطقه «غافره» در استان «صعده» در شمال یمن را محکوم کردند.

در این حمله که هدف آن هیچ شباهتی به اهداف نظامی یا شبه‌نظامی نداشت، یازده شهروند یمن جان باختند و یازده نفر زخمی شدند.

یک منبع در وزارت خارجه یمن این حمله را «وحشیانه» خواند و گفت «از آنجا که در هنگام حضور فرستاده سازمان ملل» در صنعاء انجام شد، «پیامی است مبنی بر اینکه ائتلاف متجاوز [سعودی-اماراتی] تلاش‌ها برای تحقق صلح را تأیید نمی‌کند». 

طبق گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، این منبع در وزارت خارجه یمن گفت: کشورهای عضو ائتلاف متجاوز، برای روند صلحی که مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل برای آن تلاش می‌کند، مانع‌تراشی می‌کنند. 

به گفته این منبع، «در یمن جایی نیست که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز، در آنجا جنایتی علیه بشریت مرتکب نشده باشند… بی‌شک هدف اصلی تجاوز به یمن، کشتار مردم و ویران کردن توانمندی اقتصادی و ارکان زندگی در یمن است».

همچنین وزارت بهداشت یمن نیز این حمله هوایی به مراسم عروسی و سکوت جامعه بین‌الملل را محکوم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) در این بیانیه آمده است: این جنایت در حالی به وقوع پیوست که فرستاده سازمان ملل در صنعا بود و رئیس شورای امنیت برای ایجاد ساز و کار مذاکره و دستیابی به راه حل بحران یمن آماده می‌شود.

وزارت بهداشت یمن از شیوه برخورد سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه و حقوقی با حوادث یمن و جنایات بی شرمانه ائتلاف سعودی ابزار تعجب کرد.

این بیانیه افزود: این جنایت دست‌کمی از جنایات اخیر نیروی هوایی ائتلاف سعودی در عمران و پس از آن در شهر زبید نداشت و قبل از اینکه خون شهدای این حملات خشک شود، ائتلاف سعودی مراسم عروسی در غافره را هدف گرفت تا شادی و سرور اهالی این منطقه را به عزا و مصیبت بدل کند.

وزارت بهداشت یمن تاکید کرد: هدف اصلی که ائتلاف سعودی از سه سال گذشته تاکنون در یمن دنبال می کند کشتار انسان و نابودی این سرزمین است.

در این بیانیه از نهادها و جامعه بین المللی خواسته شده تلاش خود را بکار بندد تا حملات علیه یمن متوقف شده و با رفع محاصره آن فرودگاه ها و بنادر برای کاهش درد و رنج ملت یمن و بخصوص بیماران آن بازگشایی شود.

وزارت بهداشت یمن از نهادهای بین المللی خواست با عمل به تکلیف خود کمک های پزشکی و دارویی بیشتری در اختیار یمنی ها قرار داده و اقدامات خود را تسریع بخشند

در بیانیه مذکور آمده است: کندی و تعلل نهادها برای رسیدگی به وضعیت فاجعه بار بهداشت و سلامت مردم یمن موجب افزایش شمار قربانیان و گسترش بیماری های واگیردار و مزمن در این کشور و بخصوص در ساحل غربی یمن می شود.

وزارت بهداشت یمن در پایان بر پایبندی به تعهد خود برای استفاده از همه ظرفیت خود در ارائه خدمات پزشکی به مجروحان و بیماران یمنی تاکید کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.