ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81447
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۱۷
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
تخفیف 50 درصدی ارزی از جیب مستضعفین برای مستطعین حج

تخفیف 50 درصدی ارزی از جیب مستضعفین برای مستطعین حج

لیست ارزبگیران دولتی و واردات کالاها با استفاده با ارز 4200 تومانی، بحث داغ این روزهای فضای اقتصادی کشور و حتی جامعه ایرانی است. شرکت هایی که بعضا خارج از حوزه فعالیت تعریف شده و قانونی خود، توانسته اند از ارز دولتی بهره برده و کالاهای وارداتی وارد بازار کنند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای […]

لیست ارزبگیران دولتی و واردات کالاها با استفاده با ارز 4200 تومانی، بحث داغ این روزهای فضای اقتصادی کشور و حتی جامعه ایرانی است. شرکت هایی که بعضا خارج از حوزه فعالیت تعریف شده و قانونی خود، توانسته اند از ارز دولتی بهره برده و کالاهای وارداتی وارد بازار کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از اعتدال، این در حالی است که التهاب در بازار ارز همچنان غوغا می کند و دلار در بازار آزاد مرز هشت هزار تومان را هم رد کرده است. حال در این بلبشوی بازار ارز و تضعیف روزانه ارزش پول ملی، نماینده ولی فقیه در سازمان حج از موافقت رییس جمهور و رییس بانک مرکزی برای اختصاص ارز مبادله‌ای با قیمت ۳۹۰۰ تومان به حجاج خبر داد و گفت: با وجود افزایش قیمت‌ها و با توجه به شعار سال، صلاح نیست زائران ما پول ایرانی به بازارهای عربستان ببرند و پول ملی را تحقیر کنند.
صحبت از اختصاص ارز 3900 تومانی به زیارت حج در حالی مطرح می گردد که کمبود ارز به شدت در کشور احساس می گردد و حتی برای واردات کالاهای اساسی پس از کلی کش و قوس و رفت و امدهای اداری می توان از ارز 4200 تومانی بهره برد. 
در شرایط مشکلات فعلی اقتصاد ایران و بحران اقتصادی این انتظار از مسئولین سازمان حج می رود از متمکنان جامعه که یک بار به سفر حج و زیارت خانه خدا مشرف شده اند تقاضا کنند از سفر حج صرف نظر کرده و هزینه این سفر را صرف امور عام المنفعه و رسیدگی به نیازمندان کنند، نه اینکه پیگیر ارز 3900 تومانی و خروج هرچه بیشتر ارز به خارج از کشور باشند. در حالی که بسیاری از مردم درگیر مایحتاج اولیه خود هستند و حقیقتا برخی در تامین این مخارج وامانده اند، حج با دلار 3900 تومانی چه ضرورت و اولویتی برای اقتصاد کشور می تواند داشته باشد؟
حال در شرایط جنگ اقتصادی، چرا باید زائران با ارز دولتی آن هم 3900 تومانی و ارزان تر از ارز کالاهای اساسی، به عربستان سفر کنند. این در حالیست که بر همگان ثابت شده ریال به ریال و بهتر بگوییم دلار به دلار، سود عربستان از مراسم حج، صرف جنگ با یمن و بمباران هر روز مردم بی پناه این کشور می گردد. از سوی دیگر می دانیم عربستان کشوری است که صراحتا وارد جنگ اقتصادی با ایران شده و حتی برای منزوی نمودن ایران در بازارهای نفتی از سیاست های اقتصادی و تحریمی ترامپ حمایت می کند. حال در چنین شرایطی چرا باید برای مسافران این کشور، ارز 3900 تومانی اختصاص یابد و با دست خودمان آب در آسیاب دشمن بریزیم؟
این در حالیست که موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اختصاص ارز ۳۹۰۰ به حجاج خلاف عرف و قانون را دانست و در اظهاراتی قابل تامل گفت: عده ای از سوی دشمنان مامور شده اند تا به هر قیمتی که شده است ارزهای داخل بازار ایران را خریداری کنند و به عربستان ببرند این کار با هدف اختلال در بازار اقتصادی کشور انجام می‌شود. عربستان با چنین توطئه ای می خواهد پشتوانه پول ملی را از ایران خارج کند به همین جهت باید با برنامه های مدون، مانع خروج ارز از کشور شد.
از سوی دیگر می دانیم سفر حج تمتع برای افرادی واجب می شود که استطاعت مالی داشته باشند، حال چرا برای کسانی که استطاعت مالی این سفر واجب کفایی را داشته، ارز با قیمت 3900 تومان اختصاص یابد؟ حتی اگر کسانی که هم باشند که استطاعت مالی سفر حج با دلار بالای 8000 تومان هم نداشته باشند، چرا اصراری است که این فریضه کفایی با تخفیف 50 درصدی از بیت المال صورت گیرد؟ اصولا چرا باید سایر مردم بخصوص اقشار کم درآمد جامعه، نیمی از هزینه حج مستطیعین مالی را بپردازند؟
بهتر است مسئولین برگزاری حج در کشورمان به جای اعزام افراد بیشتر به این سفر آسمانی و پیگیری اختصاص ارز 3900 تومانی به حجاج آن هم در این شرایط اقتصادی، کمی هم به بطن ماجرا توجه کنند. تاثیراتی که این اقدام بر فضای کشور و جو جامعه خواهد گذاشت و اینکه مسئولان بر امور نه چندان دارای اولویت می پردازند و البته اینکه سرمایه ارزی کشور را به جیب دشمن ردیف اول خودمان واریز می کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.