ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 81773
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
  • 220 بازدید
  • ارسال توسط :
افزایش مرگ بیماران در غرب یمن بر اثر جنگ اخیر علیه «الحدیده»

افزایش مرگ بیماران در غرب یمن بر اثر جنگ اخیر علیه «الحدیده»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز یکشنبه (دیروز) دکتر «خالد احمد سهیل» رئیس هیأت عالی بیمارستان «الثوره» در الحدیده، در کنفرانس خبری روز یکشنبه (دیروز)، از وضعیت وخیم بهداشتی و بیمارستانی شهر گفت و تأکید کرد که حملات ائتلاف سعودی درد و رنج مردم را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز یکشنبه (دیروز) دکتر «خالد احمد سهیل» رئیس هیأت عالی بیمارستان «الثوره» در الحدیده، در کنفرانس خبری روز یکشنبه (دیروز)، از وضعیت وخیم بهداشتی و بیمارستانی شهر گفت و تأکید کرد که حملات ائتلاف سعودی درد و رنج مردم را روز به روز افزایش می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، او در این خصوص گفت: الحدیده دیگر بار بیشتری را نمی‌تواند تحمل کند و درد و رنج بیشتری را نمی‌تواند بپذیرد و ساکنانش در حال حاضر یا آواره شده‌اند یا در منازل خود در محاصره‌اند.

او در ادامه گفت تمامی بیمارستان‌های الحدیده از جمله بیمارستان الثوره، وظیفه انسانی خود را به رغم تمامی کمبودها انجام می‌دهند و کادر پزشکی تمام تلاش خود را می‌کنند تا خدمات متوقف نشود.

دکتر «خالد احمد سهیل» به عملیات اخیر ائتلاف سعودی در الحدیده و بمباران‌های هر روزه اشاره کرد و گفت که این بمباران‌ها زیرساخت‌های بهداشتی و به دنباله‌ی آن زندگی هزاران تن از ساکنان را تهدید می‌کند.

به گفته‌ی وی، درگیری‌ها و بمباران‌های اخیر موجب فرار برخی از پزشکان و متخصصین از جمله کادر پزشکی خارجی شده است؛متخصصانی که در زمینه مغز و اعصاب و جراحی عروق زندگی بسیاری را می‌توانستند نجات دهند.

افزایش مرگ‌ومیر بیماران

دکتر «ولید العماد» معاون دفتر بهداشت الحدیده نیز در ادامه از کمبود دارو و لوازم و محلول‌های پزشکی و در نتیجه مرگ روزافزون بیماران سخن گفت و توضیح داد که کمبود این موارد به خصوص در مبتلایان به بیماری‌های مزمن، باعث افزایش مرگ‌ومیرها شده است.

معاون دفتر بهداشت الحدیده در خصوص وقوع فاجعه انسانی در پی اقدام ائتلاف سعودی-اماراتی به محاصره بندر الحدیده و ممانعت از وورد دارو و کالا و همچنین بمباران مراکز بهداشتی، هشدار داد و از سازمان‌های بین‌المللی و امدادی خواست تا به وظیفه خود عمل کنند و نیازهای پزشکی و درمانی استان الحدیده را برآورده سازند.

«خالد الحلوی» معاون مدیر دفتر بهداشت استان الحدیده نیز از شیوع بیماری‌های وبا و واگیردار به خصوص در شهرستان‌های ساحلی هشدار داد و گفت که گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی از شیوع مالاریا، وبا و دیفتیری در چندین شهرستان الحدیده خبر می‌دهند.

ائتلاف سعودی-اماراتی از اواخر ماه اردیبهشت عملیات جدید علیه استان الحدیده را که تنها شریان غذایی و دارویی مردم یمن به شمار می‌رود، آغاز کرده و همین امر سبب قطع روند کمک‌های ارسالی به این کشور جنگ‌زده شده است.

طبق آمارهای قبلی نهادهای یمنی، از فروردین سال ۱۳۹۴ که جنگ عربستان علیه یمن آغاز شده، بیش از هشت هزار نفر جان باخته و بیش از ۳۵ هزار نفر مجروح شده‌اند. تعداد بیمارانی که به صورت غیرمستقیم در نتیجه جنگ جان باخته‌اند از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.