ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 81879
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
  • 113 بازدید
  • ارسال توسط :
خانواده مسیح علینژاد از وی اعلام برائت کردند

خانواده مسیح علینژاد از وی اعلام برائت کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جمع کثیری از زنان و دختران انقلابی عصر امروز با حضور در حسینیه همت با شعار "سر داد که روسری نرود" حضور غیرتمندانه خود را در صحنه انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران نشان دادند. همایش دختران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جمع کثیری از زنان و دختران انقلابی عصر امروز با حضور در حسینیه همت با شعار "سر داد که روسری نرود" حضور غیرتمندانه خود را در صحنه انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

همایش دختران انقلاب با حضور مادران معزز شهید محسن حججی، شهید بی‌سر دفاع از حرم، شهید حدادیان، شهید ذوالعلی همسر شهید احمدی روشن (شهید صنعت هسته‌ای) و خواهر شهید ابراهیم هادی و همچنین با حضور دو بانوی تازه مسلمان که سابقا به عنوان مانکن آمریکایی فعالیت می‌کردند و همچنین ملانی فرانکلی با نام مستعار مرضیه هاشمی مجری مسلمان شده شبکه پرس‌ تی‌وی برگزار شد.

همچنین در این مراسم خانواده مسیح علینژاد به عنوان مهمانان ویژه با حضور خود باعث بعض و کینه دشمن شده و نشاط و شادابی مراسم را بیشتر کردند.

علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و مدرس دانشگاه در این همایش طی سخنانی با بیان اینکه عفت و حجاب تنها در پوشش بانوان تعریف نمی‌شود اظهار داشت: عفاف در آیین اسلامی مجموعه گسترده‌ای است که در عفاف در کلام، پوشش، گفتار، حرکات و … تعریف می‌شود. بنابراین عفت تنها به قشر خاصی از جامعه اختصاص ندارد. بلکه در گفتار، حرکات و سکنات نیز تعریف می‌شود.

وی تاکید کرد که حیا به همه انسان‌ها اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ مربوط است و ادامه داد: خداوند متعال بارها نسبت به حیا در کلام، نگاه و سایر سکنات در آیات قرآن کریم تاکید فرموده است. چنانکه در ازای ترک اولای حضرت آدم (ع) و همسرش پوشش را از آنها گرفت. بنابراین پوشش مدال افتخار آدمی محسوب می‌شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از موارد وجود اختلاف میان انسان و حیوان در پوشش آنها محسوب می‌شود اظهار داشت: طبق دین اسلام ارزش انسان زمانی مشخص می‌شود که تنها از بعد جنسی مورد توجه قرار نگیرد چرا که صرف نگاه اینگونه در حیوانات نیز دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: واقعیت اسلام این است که طبق احکام خود مردها را محدود کرده تا زنان جامعه در امنیت قرار بگیرند و این برخلاف تصوری است که عده‌ای از حجاب زنان برداشت کرده‌اند که باعث محدودیت آنها می‌شود.

رائفی‌پور، تنوع‌طلبی را نتیجه نبود عفاف و حیا در جامعه دانست و اظهار داشت: بی‌تعهدی مرد در قبال زن آثار مخربی برای جوامع غربی در پی داشته که آنها قصد دارند همان صدمات را بر جامعه اسلامی ما وارد کنند. این در حالیست که طبق آموزه‌های اسلامی پیوند عقل میان زن و مرد، ارتباط محکمی میان آنان ایجاد می‌کند که در اجتماع امنیت هر دو را تامین می‌کند.

این پژوهشگر با اشاره به وجود بحران جنسی در جامعه تصریح کرد: امروز در سطح جامعه با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم چرا که مفاهیمی مانند حجاب به درستی تبیین نشده است. در عین حال عملکرد برخی مسئولان در این زمینه مشکوک است.

وی افزود: اسلام از زن می‌خواهد به‌گونه‌ای رفتار کند که در وهله اول به عنوان یک انسان دیده شده و توانایی‌های او را در نظر بگیرند.

رائفی‌پور در پایان سخنان خود با اشاره به حضور خانواده مسیح علینژاد در این همایش اظهار داشت: خانواده علینژاد در راه انقلاب اسلامی شهید داده‌اند و با اعلام برائت خود از رسانه‌های دشمن و برقراری پیوند دوباره و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی در ارزش و شان خود در جامعه می‌افزایند. بنابراین باید قبول کنیم که همچنان که در روز عاشورا در جریان جنگ نهروان و همچنین نبرد صفین بسیار اتفاق می‌افتاد که دو برادر در دو سپاه مخالف می‌جنگیدند، امروز نیز در خانواده‌ها تفاوت دیدگاه‌هایی در این سطح شکل بگیرد.

مراسم بزرگ و پرشور دختران انقلاب با مداحی امیر عباسی از مداحان کشورمان ادامه پیدا کرد و همچنین در ادامه یکی از اعضای خانواده علینژاد که نوه ارشد حاج علی علینژاد قمی پدر مسیح علینژاد بود طی سخنانی حضور این خانواده مومن و انقلابی در پای آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: زنان و دختران خانواده علینژاد با بصیرت، محجبه و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تنها پرچمدار حفظ ایمان و حجاب فاطمی در تمام دنیا می‌شناسند.

وی ادامه داد: ما پیرو مکتبی هستیم که زن را کثیرالخیر نامیده است. ما پیرو دینی هستیم که امام حی و حاضرمان یک بانوی 18 ساله را الگوی حسنه می‌نامد. ما وارثان حیا و حجاب حضرت فاطمه زهرا (س)‌ هستیم.

نوه ارشد خانواده علینژاد در ادامه یادآور شد: به نمایندگی از خانواده کوچک اما انقلابی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم که خط قرمز ما حفظ آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، حمایت و پاسداری از حریم ولایت فقیه و احیا و تداوم حیا و حجاب زنان و دختران عزیزمان است.

وی تصریح کرد: چنانچه هر کسی حتی جگر گوشه ما حتی عصاره وجود و پاره تن ما قدمی یا قلمی برخلاف خطوط قرمز مردم غیور این سرزمین بزند ما نیز در کنار مردم مسلمان و غیرتمند ایران در برابر او ایستادگی خواهیم کرد.

وی ضمن عرض شرمندگی و خضوع خدمت رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما نیز جان ناقابلی داریم که برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی فدا خواهیم کرد و همراه با بانوان و دختران این سرزمین و در خدمت خانواده معظم شهدا خواهیم بود.

در پایان این مراسم که همزمان با شب تولد شهید محسن حججی در حسینیه همت واقع در میدان شهدای تهران برگزار شد، خواهر مسیح علینژاد طی مراسمی انگشتر دُر نجف متبرک به ضریح مطهر حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) را به مادر شهید محسن حججی اهدا کرد. او همچنین شال‌های سفیدی که بر روی آن عنوان «فرمانده من» در کنار تصویر رهبر معظم انقلاب و همچنین آرم دختران حجاب نقش بسته بود به میهمانان این برنامه تقدیم کرد.

در پایان این مراسم، قرارگاه صراط طی بیانیه‌ای خواستار پیگیری جدی و مستحکم مسئولین در زمینه رعایت حجاب در میان زنان و مردان جامعه شده و بر تجدید میثاق با آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.