ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82090
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۲۷
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
یمنی‌ها طرح نظامی عربستان در مرکز استان «المهره» را ناکام گذاشتند

یمنی‌ها طرح نظامی عربستان در مرکز استان «المهره» را ناکام گذاشتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، نظامیان سعودی بر اساس یک توافق امضا شده با تحصن کنندگان یمن در فرودگاه غیرنظامی الغیظه واقع در استان المهره در شرق یمن از این فرودگاه خارج شدند. فرمانده نظامیان سعودی در کنار نماینده تحصن کنندگان این توافق نامه را که در برگیرنده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

نظامیان سعودی بر اساس یک توافق امضا شده با تحصن کنندگان یمن در فرودگاه غیرنظامی الغیظه واقع در استان المهره در شرق یمن از این فرودگاه خارج شدند.

فرمانده نظامیان سعودی در کنار نماینده تحصن کنندگان این توافق نامه را که در برگیرنده ۶ بند است امضا کردند. بر اساس مفاد این توافق نامه، نظامیان سعودی باید کنترل گذرگاه های شحن، صرفیت و بندر نشطون را به نیروهای محلی تحویل داده و محدودیت های اعمال شده بر روند صادرات و واردات کالا در این ۲ گذرگاه و بندر را لغو کنند. هم چنین فرودگاه الغیظه مانند قبل، تحت نظارت نیروهای محلی به کار خود ادامه دهد.

یک منبع تاکید کرد که عقب نشینی نظامیان سعودی از بخش غیر نظامی فرودگاه الغیظه باعث می شود که تحصن معترضان یمن طی امروز به پایان برسد.

شایان ذکر است که ساکنان شهر الغیظه مرکز استان المهره از ماه آوریل اعتراضات خود را علیه اقدام نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی در به دست گرفتن کنترل گذرگاه های این استان آغاز کردند که در نهایت به یک تحصن بی پایان منجر شد. گفته میشد که عربستان تلاش دارد تا فرودگاه الغیضه را به یک پایگاه نظامی متعلق به خود تبدیل کند.

نیروهای عربستان از اول ماه دسامبر فرودگاه بین‌المللی الغیضه را بسته و آن را به منطقه نظامی ویژه خود تبدیل کردند.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن