ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82119
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
  • 67 بازدید
  • ارسال توسط :

گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره درباره افسران اجاره‌ای ارتش امارات

امارات یکی از کشورهای میکروسکوپی عربی حاشیه خلیج‌فارس با ثروتی باد آورده است. این کشور درست مثل سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس صنایع و تجهیزات مدرن را از کشورهای غربی وارد می‌کند و تنها به لطف همین دلارهای نفتی توانسته سیاست «توسعه وارداتی» را اجرا کند. این سیاست گویا در مورد ارتش امارات نیز صادق […]

امارات یکی از کشورهای میکروسکوپی عربی حاشیه خلیج‌فارس با ثروتی باد آورده است. این کشور درست مثل سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس صنایع و تجهیزات مدرن را از کشورهای غربی وارد می‌کند و تنها به لطف همین دلارهای نفتی توانسته سیاست «توسعه وارداتی» را اجرا کند. این سیاست گویا در مورد ارتش امارات نیز صادق بوده و این کشور به دلیل نداشتن نیروی متخصص به استخدام نظامیان بازنشسته غربی پرداخته است. در واقع عدم حس وطن‌دوستی و روحیه دفاع از سرزمین در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس بسیار مشهود بوده و به همین دلیل عربستان و امارات در جنگ یمن در سه سال گذشته با وجود در اختیار داشتن مدرن‌ترین تجهیزات نظامی نتوانستند بر انقلابیون یمنی پیروز شوند.
در همین ارتباط، شبکه الجزیره قطر به نقل از پایگاه «میدل ایست آی» اعلام کرده ‌امارات در سایه جنگ در یمن و زیاده‌خواهی برای سیطره بر زمین، هوا و دریای منطقه خاورمیانه، برای آموزش ارتش خود، به طور گسترده بر عناصر بیگانه اتکا کرده است. طبق این گزارش، ابوظبی از فرماندهان نظامی خارجی همانند «استفان توماجان» ژنرال بازنشسته آمریکایی و مزدوران و مربیان بیگانه در ارتش خود استخدام می‌کند تا به این ترتیب ارتش خود را تقویت نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، دیوید روبرت استادیار دانشکده لندن و کارشناس امور خلیج‌فارس در این باره می‌گوید همه ارتش‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، بیشتر از نیروهای بیگانه در ارتش خود استفاده می‌کنند اما امارات در این قضیه از همه این کشورها پیشرو‌تر است.
بیگانگان در لباس اماراتی‌ها
بنابر این گزارش، علاوه‌ بر حضور توماجان در ارتش امارات، «مایک هندمارش» استرالیایی‌الاصل نیز فرماندهی نیروهای گارد ریاستی امارات را برعهده ‌دارد که مهم‌ترین یگان ویژه نظامی در جهان عرب است و در یمن فعالیت دارد. در این گزارش همچنین آمده، نقش توماجان و هندمارش روشن نیست اما گفته می‌شود که هندمارش گارد ریاستی نیروهای مستقر در یمن را فرماندهی می‌کند که به احتمال زیاد به طور مستقیم تحت امر «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی قرار دارد.
الجزیره همچنین به نقل از «میدل ایست آی» اشاره می‌کند که 8 افسر خارجی دیگر در لباس نظامی امارات و از درجه‌داران آن هستند که البته به نظر می‌رسد نقش آنها تنها در آموزش نیروها محدود می‌شود. طبق این گزارش، فعالیت شرکت‌های امنیتی تا حد زیادی از طریق عقد قرارداد با نیروهای اماراتی به خصوص در زمینه حفاظت و خدمات لجستیکی تقویت می‌شود.
اتکای امارات به بیگانگان چیز تازه‌ای نیست و در سال ۲۰۱۰ امارات شرکت بلک واتر را که توسط اریک برنس تأسیس شده است، برای تشکیل ارتش مزدوران در امارات به کار گرفت تا با هر گونه قیام احتمالی کارگران یا حامیان دموکراسی مقابله کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن