ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82150
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۴۹
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
رسانه‌های صهیونیستی در یک نگاه|بازتاب سفر دکتر ولایتی به مسکو؛ «اروپایی‌ها از موضع ضعف به خواسته‌های ایران تن در می‌دهند»

رسانه‌های صهیونیستی در یک نگاه|بازتاب سفر دکتر ولایتی به مسکو؛ «اروپایی‌ها از موضع ضعف به خواسته‌های ایران تن در می‌دهند»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ارسال پیام مقام معظم رهبری برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ودلایل ماموریت یافتن دکتر علی ولایتی برای این امر محور اصلی اکثر اخبار منتشر شده رسانه های صهیونیستی طی هفته گذشته بود همچنین حضور نتانیاهو در مسکو ، تلاش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ارسال پیام مقام معظم رهبری برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ودلایل ماموریت یافتن دکتر علی ولایتی برای این امر محور اصلی اکثر اخبار منتشر شده رسانه های صهیونیستی طی هفته گذشته بود همچنین حضور نتانیاهو در مسکو ، تلاش برای ضربه زدن به اقتصاد جمهوی اسلامی ایران ، همدستی شماری از کشورهای عربی با تل آویو برای توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران از مهمترین محورهایی بود که طی هفته گذشته رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی به آن پرداختند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت

پایگاه اطلاع رسانی این روزنامه درباره سفر مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به مسکو نوشت : ایران تنها در صورتی مستشاران نظامی خود را از سوریه فرا می خواند که مسئولین این کشورها خواهان چنین امری باشند و تحت فشار آمریکا چنین کاری را نخواهیم کرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، سفر فرستاده ویژه رهبر ایران به مسکو در حالی انجام می شود که در همین هفته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم به مسکو سفر کرد و یکی از محورهای گفتگویش با پوتین حضور ایران در سوریه بود.

آحارانوت در پرونده سوریه همچنین خبر داد پوتین و ترامپ قرار است استقرار نیروهای ارتش سوریه را در طول مرز با جولان (اشغالی) را مورد بحث وبررسی قرار دهند.

بر اساس این گزارش تل آویو به شدت امیدوار است که پوتین و ترامپ بتوانند در جریان نشست خود مسئله نحوه استقرار نیروهای سوریه را در مرز با فلسطین اشغالی در اطراف بلندی های جولان مشخص کرده و اطمینان حاصل شود که نیروهای حزب الله و مورد حمایت ایران در این منطقه حضور نداشته باشند.

این روزنامه پر تیراژ رژیم صهیونیستی در عین حال از رایزنی های واشنگتن با برلین برای جلوگیری از انتقال 300 میلیون یورو دارایی های نقدی ایران از بانکی در آلمان به داخل جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود ایالات متحده از آلمان خواسته است تا چنین کاری انجام نشود.

یسرائیل هیوم

روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم هم در گزارشی در رابطه با حضور مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل در مسکو و دیدار با پوتین نوشت : روز بعد از نشست با نتانیاهو ، رئیس جمهور روسیه با ولایتی مشاور رهبر ایران دیدار کرد ، این دیدار در سایه تحریم های سنگینی که ایالات متحده بر ایران وارد کرده انجام شده است و ظاهرا پوتین به دنبال گفتگو با همه طرف هاست.

این روزنامه همچنین چند روز قبل از آن به نقل از پامپئو ادعا کرده بود آمریکا به دنبال مقابله با ژنرال قاسم سلیمانی از طریق بالا بردن هزینه اقدام علیه ترابری نفتی در منطقه خلیج فارس است.

یسرائیل هیوم با انتشار تصویری از سردار قاسم سلیمانی نوشت : پامپئو در سفر خود به منطقه هشدار داد گرچه همواره از گزینه های دیپلماتیک و اقتصادی استفاده می کنیم، اما در صورتی که موشک ها به ریاض اصابت کنند ما هم آمادگی دفاع از منطقه را داریم!!!

این روزنامه عبری زبان نگفت که پامپئو چگونه می خواهد این کار را انجام دهد.

هاآرتص

در این حال هاآرتص تلاش کرد تا به شکل جنجالی تری به حضور نتانیاهو از یک سو و رسیدن پیام از تهران به مسکو از سوی دیگر بپردازد.

در تحلیلی که عاموس هارئیل تحلیلگر ارشد این روزنامه یک روز پیش از سفر نتانیاهو به مسکو نوشته بود آمده است : بر خلاف تمام هیاهوی رسانه ای اسرائیل و اشارات و تلویحات روسی که طی چند ماه گذشته شاهد آن بودیم هیچ ساختار یا فرایند جدیدی در جنوب سوریه شکل نگرفته است، بلکه این اسرائیل بود که مجبور شد در باز تولید و تقویت دولت بشار اسد کمک کرده و خود مجبور شد اعلام کند قصدی برای کمک به گروه های شبه نظامی سوری که در روستاهای هم مرز با بلندی های جولان فعالیت می کنند علیه دولت اسد ندارد.

به زعم این تحلیلگر صهیونیستی با وجود اختلاف نظرهای داخلی موجود در ایران در مورد نحوه تعامل با مسئله سوریه ، اما ژنرال قاسم سلیمانی مصمم به ادامه برنامه های موجود در سوریه است، زیرا از دیدگاه او سوریه خط مبدا مبارزه با اسرائیل است که به مرور زمان شکل خواهد گرفت.

این تحلیلگر صهیونیست بعد از سفر دکتر علی اکبر ولایتی به مسکو هم در تحلیل دیگری در این رابطه آورده است : علی اکبر ولایتی جایگاه خاصی در ایران دارد او فرستاده ویژه رهبر ایران محسوب می شود و هر گاه رهبر ایران به دنبال ارسال فردی مخلص ، رازدار، محافظه کار ، باهوش و شناخته شده (در سطح جهانی) باشد ولایتی را مامور انجام آن کار می کند.

این محافظه کار که سابقه 16 سال حضور در مسند وزارت خارجه ایران را دارد،فرد شناخته شده‌ای در جهان است و کمتر رهبری است که وی را نشناسد.

 

هارئیل تحلیلگر صهیونیستی همچنین با پرداختن به احتمال ترمیم کابینه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران از احتمال نقش آفرینی مجدد محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران در صحنه سیاسی کشور ابراز نگرانی کرد.

معاریو

روزنامه معاریو هم طی هفته گذشته سفر فرستاده ویژه مقام معظم رهبری را به روسیه به یکی از محوری ترین مسائل تبدیل کرد که در پرداختن به مسئله ایران دستمایه مقالات نویسندگانش قرار گرفت.

کارولین ژالیک در مقاله ای در این روزنامه عبری زبان ادعا کرد اروپایی ها چون از ایران واهمه دارند از موضع ضعف به خواسته های تهران تن می دهند.

به اعتقاد این نویسنده مذاکراتی که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ایرانی ها انجام می دهد خیانتی به ایالات متحده بوده و ترامپ به طور حتم بهای آن را از اتحادیه اروپا خواهد گرفت.

به اعتقاد این نویسنده اقدام اروپایی ها در تقدیم برخی از پیشنهادها از جمله حضور بانک توسعه و سرمایه گذاری اروپا در برخی از پروژه های ایران اقدامی تحریک آمیز و در تضاد با خواست ایالات متحده محسوب می شود.

سخن دکتر علی اکبر ولایتی که تاکید کرد ما تحت فشار آمریکا از سوریه خارج نخواهیم شد و تنها درخواست رسمی دولت مشروع این کشور به حضور ما در سوریه پایان می دهد هم بازتاب خاصی در این روزنامه داشت.

عاموس گلبوع هم در تحلیلی در این روزنامه تاکید کرد برخلاف تمام ادعاهای صورت گرفته توسط مسئولین اسرائیلی ، بهترین گزینه برای تامین منافع تل آویو در بلندی های جولان حفظ آتش بس در آن است.

در این حال پایگاه اطلاع رسانی نشریه اقتصادی "د مارکر" هم در گزارشی مدعی شد در پی اعمال تحریم ها علیه ایران مهمترین وارد کنندگان نفت از ایران یعنی ژاپن ، کره جنوبی و تایوان همچون هند به دنبال منابع دیگری برای تامین انرژی خود هستند تا به دلیل رفتارهای پیش بینی نشده ترامپ دچار مشکل نگردند.

به اعتقاد نویسنده این گزارش اگر ژاپن نتواند با آمریکا در این زمینه به توافق برسد از سپتامبر آینده نفتی به آن نخواهد رسید و کره جنوبی نیز با همین مشکل روبرو خواهد شد.

این نشریه عبری زبان به نقل از یک کارشناس نفتی کره جنوبی نوشت : تصمیمات پیش بینی نشده ترامپ شرکت های پالایش نفت در آسیا را به شدت نگران کرده است .

در مقابل پایگاه اطلاع رسانی شبکه تلویزیونی کان هم در گزارشی خبر داد هم اکنون محور عربی ـ اسرائیلی که برای مقابله با ایران تشکیل شده است پیشنهاد جدیدی برای مقابله با حضور ایران در سوریه روی میز دونالد ترامپ قرار داده است.

بر اساس این گزارش چند کشور شورای همکاری به رهبری عربستان و با همراهی اسرائیل پیشنهاد جالبی را روی میز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار داده اند.

در این پیشنهاد که به نوشته این پایگاه صهیونیستی رایزنی ها برای متقاعد کردن رئیس جمهور آمریکا در مورد آن ادامه دارد ، تحریم های اعمال شده علیه روسیه بعد از الحاق شبه جزیره کریمه لغو و در مقابل روسیه نیز متعهد می شود ایران و تمام گروه های شبه نظامی همسو با آن را مجبور به خروج از سوریه کند.

و دست آخر اینکه دیدار شماری از جانبازان لبنانی جنگ 33 روز رژیم صهیونیستی علیه لبنان با رهبر انقلاب اسلامی بازتاب خاصی در محافل رسانه‌ای صهیونیستی داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن