ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82240
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
تلفات «ائتلاف عربی» در جبهه‌های مختلف یمن و ادامه حملات هوایی سعودی

تلفات «ائتلاف عربی» در جبهه‌های مختلف یمن و ادامه حملات هوایی سعودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اخبار تحولات میدانی در جبهه‌های رویارویی ارتش و کمیته‌های مردمی با نیروهای ائتلاف سعودی اماراتی طی بیست و چهار ساعت گذشته حاکی است که ائتلاف تلفات سنگینی در جبهه‌های مختلف داده است. کشته شدن دو نظامی سعودی در نجران یک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اخبار تحولات میدانی در جبهه‌های رویارویی ارتش و کمیته‌های مردمی با نیروهای ائتلاف سعودی اماراتی طی بیست و چهار ساعت گذشته حاکی است که ائتلاف تلفات سنگینی در جبهه‌های مختلف داده است.

کشته شدن دو نظامی سعودی در نجران

یک مسئول نظامی ارتش یمن شبکه «المسیره» خبر داد، رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی به یکی از مواضع عربستان در «الشرفه» در جبهه «نجران» حمله کردند که با کشته شدن دو نظامی سعودی و تصرف تسلیحات آنها منجر شد.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران ارتش عربستان در عملیات مقابله با پیشروی آنها در صحرای الأجاشر مشرف به نجران خبر داد اما به تعداد دقیق کشته‌ها اشاره نکرد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی دیروز شنبه هم با حمله به مقر نظامی «الخشباء» ده‌ها شبه‌نظامی وابسته به ارتش عربستان را کشته و زخمی کردند.

توقف شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جیزان

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی صبح امروز یکشنبه پیشروی نیروهای ارتش عربستان برای بازپس‌گیری روستاها و مواضعی که در جیزان پاکسازی شدند، ناکام گذاشتند.

یک مسئول نظامی یمن در این خصوص به «المسیره» گفت: مزدوران ارتش سعودی سحرگاه امروز تلاش داشتند به سمت پایگاه «ام بی سی» و شرق الدود پیشروی کنند تا چهار روستا و مواضعی را که رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی دیروز شنبه امن کرده بودند بازپس بگیرند.

این منبع از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای سعودی به رغم برخورداری از پشتیبانی هوایی ائتلاف سعودی در ساعات پیشروی آنها خبر داد و گفت: مزدوران ارتش عربستان به هیچ پیشروی دست نیافتند.

تصرف چهار روستا و چند سایت نظامی در جیزان

رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی دیروز شنبه طی یک عملیات نظامی گسترده موفق شدند، چهار روستا و چند سایت نظامی در شرق و شمال الدود و مشرف به ارتفاعات دخان در جیزان را به کنترل خود درآورند.

در جریان عملیات امنیت بخشی به این مناطق در جیزان چهار خودروی نظامی منهدم شده و علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران چند نفر آنها هم به اسارت گرفته شدند.

انهدام ادوات زرهی مزدوران سعودی در مناطق مرزی حرض و میدی

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین دو خودروی زرهی مزدوران دشمن سعودی-آمریکایی را در مناطق مرزی حرض و میدی در شمال غرب یمن منهدم کردند.

یک مسئول نظامی به المسیره گفت: رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی دو خودروی نظامی مزدوران سعودی را در منطقه تبة البلبلة در گذرگاه مرزی حرض منهدم کرده و راکبان آن را کشته و زخمی کردند.

این منبع افزود: رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یک خودروی مزدوران سعودی را با یک بمب دستی در صحرای میدی منفجر کردند که به کشته و زخمی شدن سرنشینان آن منجر شد.

یگان مهندسی ارتش و کمیته‌های مردمی دیروز شنبه هم یک خودروی مزدوران سعودی را با یک بمب دستی در تبة البلبلة در گذرگاه مرزی الطوان مشرف به جیزان منهدم کردند.

ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی یمن

جنگنده‌های دشمن سعودی-آمریکایی نیز دیروز شنبه مناطق غیرنظامی در صعده در شمال یمن را بمباران کردند. یک کودک هم در منطقه «غافرة» شهر الظاهر بر اثر انفجار یکی بمب خوشه‌ای به جای مانده از حملات هوایی ائتلاف سعودی زخمی شد.

شهر باقم، مناطق الملاحیط و المجدعه در شهر الظاهر و منطقه البقع شهر کتاف در شمال یمن هر کدام به ترتیب هدف سه، چهار و سه حمله هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت.

ارتش عربستان هم مناطق مسکونی شهرهای مرزی الظاهر، حیدان و منبه را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داد. 

در الحدیده در  غرب یمن هم هواپیماهای ائتلاف سعودی منطقه الجبانه در شهر الحالی را دو مرتبه بمباران کردند.

در لحج در جنوب یمن هم تک تیراندازان مزدور دشمن سعودی دو غیرنظامی را در منطقه الحوامره به شهادت رسانده و یکی دیگر را هم زخمی کردند.

در جیزان در جنوب عربستان هم جنگنده‌های ائتلاف سعودی شرق سایت الدود را که نیروهای یمنی تصرف کرده بودند، بمباران کردند.

الحاق قبایل حجه به رزمندگان جبهه ساحل غربی یمن

قبایل شهر قفل شمر در استان حجه در شمال غرب یمن و شمال غرب صنعاء (پایتخت)، یک اجتماع قبیله‌ای باشکوه برای لبیک گفتن به درخواست عبدالملک بدر الدین الحوثی برای اعزام به جبهه ساحل غربی و مواجهه با نیروهای متجاوز و دشمن سعودی برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان که با سلاح‌های خود در این اجتماع گرد هم آمدند حمایت خود را از آزادگان یمن در مقابله با «نیروهای دشمن و مزدوران آن» اعلام کردند که «دین و وطن خود را به بهایی ناچیز ودر راستای خدمت به پروژه های استعماری فروختند».

اعضای قبیله قفل از حرکت خود به سمت جبهه ساحل غربی «برای پیوستن به برادران در ارتش و کمیته‌های مردمی  و اعضای قبایل تهامه در مقابله با ماشین جنگی دشمن سعودی و مزدوران» آن خبر دادند.

شرکت‌کنندگان در این نشست وعده دادند، ساحل تهامه را گورستان نیروهای سعودی و ادوات زرهی آنها خواهند کرد.

حمله رزمندگان یمنی به مناطقی در نجران در جنوب عربستان

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی هم دیروز شنبه در حمله به منطقه الخشباء در نجران ده‌ها نفر از مزدوران سعودی را کشته و زخمی کردند.
توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی محل تجمع مزدوران ارتش سعودی را در سایت الطلعه در هم کوبید و شماری از نیروهای سعودی را زخمی کردند.

«الجوف»

در استان «الجوف» هم بر اثر انفجار یک بمب دستی کاشته توسط رزمندگان یمنی و انهدام یک خودروی زرهی در جبهه المهاشمه در شهر خب و الشعف استان الجوف  8 نفر از مزدوران سعودی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

رزمندگان ارتش طی یک هفته گذشته مواضع مزدوران دشمن سعودی را در جبهه های الجوف هدف گرفتند که ده ها کشته و زخمی در صفوف آنها به جای گذاشته است.

توپخانه ارتش و یگان موشکی آن هم دیروز شنبه مواضع و محل تجمع مزدوران ارتش عربستان در نجران و گذرگاه علب در  عسیر را هدف گرفتند.

توقیف چتر نجات‌های ائتلاف سعودی

«محمد علی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز شنبه شب خبر داد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی چند چتر نجات را توقیف کردند که بالگردهای ائتلاف دشمن سعودی-آمریکایی برای مزدوران در منطقه محاصره شده در جبهه ساحل غربی رها کرده بود.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با پشتیبانی اعضای قبیله تهامه گروه‌ها و یگان‌های مزدور ائتلاف دشمن را در جبهه ساحل عربی را محاصره کرده و عرصه را بر آنها تنگ کرده اند.

در همین حال یک منبع نظامی ارتش از کشته شدن سرهنگ احمد سعید هزاع السولمی الصبیحی  فرمانده پادگان خالد بن الولید و چهار نفر از همراهانش در کمین یگان مهندسی ارتش در منطقه التحتیا در جبهه ساحل غربی خبر داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن