ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82543
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
افزایش 30 درصدی تعداد موکب‌های کرمانی در اربعین سال گذشته

افزایش 30 درصدی تعداد موکب‌های کرمانی در اربعین سال گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از کرمان، خلیل همایی‌راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان دیروز چهارشنبه، 27 تیر در نشست کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی با اشاره به دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور بر پیش‌بینی و تشکیل 12 کارگروه در استان‌ها گفت: امنیتی و انتظامی، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از کرمان، خلیل همایی‌راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان دیروز چهارشنبه، 27 تیر در نشست کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی با اشاره به دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور بر پیش‌بینی و تشکیل 12 کارگروه در استان‌ها گفت: امنیتی و انتظامی، اطلاعاتی، فرهنگی و آموزشی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی، حمل و نقل، اعزام، زیرساخت، مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه، بهداشت و درمان، امداد و نجات، سیاسی و کنسولی، نظارت و ارزیابی و اتباع کمیته‌های استانی هستند.
وی افزود: ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت‌ها و ارزش‌های دولتی و ملت عراق، مردم‌محوری، تسهیل‌گری برای ارائه خدمات مناسب به زئران و مدیریت و هماهنگی به عنوان اصول شش گانه حاکم بر مراسم اربعین مدنظر است.
همایی بیان کرد: استان کرمان مسؤولیت صدور ویزا برای زائران استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان را دارد و در مسیر عبور زائران استان‌های همجوار و کشور پاکستان و افغانستان است.
وی تعداد زائران کرمانی اربعین سال 1394 را 2 هزار نفر و زئران اربعین 1395 را 43 هزار و 405 نفر اعلام کرد و افزود: در سال گذشته با 11 درصد افزایش، 48 هزار و 126 نفر زئر کرمانی به پیاده‌روی اربعین رفتند.
همایی تصریح کرد: به منظور تسهیل در صدور روادید، طبق هماهنگی که از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفته است، هیأتی از کشور عراق در کرمان مستقر می‌شوند و کار صدور ویزا را با هماهنگی سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا انجام می‌دهند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: صدور ویزا در یک روز سال گذشته استان کرمان رکورد کشوری را شکست و 7 هزار و 456 ویزا در یک روز صادر شد و افراد متقاضی حداکثر 48 ساعت از زمان تحویل مدارک، ویزا دریافت کردند.
وی اظهارکرد: تعداد موکب‌های کرمانی در اربعین سال گذشته به 30 مورد افزایش یافت و با اقدامات مجموعه امنیتی، انتظامی، پلیس راه و اکیپ‌های هلال‌احمر به لحاظ امنیتی هیچ مشکلی برای زائران نداشتیم.
همایی با اشاره به اینکه امسال تشکیل ستادهای اربعین شهرستانی را خواهیم داشت، بیان کرد: دو مرز چذابه و شلمچه برای خروج زئران کرمانی اربعین 1397 در نظر گرفته شده است.
وی افزود: اتباع افغان که از استان کرمان قصد اعزام به مراسم اربعین را دارند، مرز شلمچه برای آنها در نظر گرفته شده است.
همایی ادامه داد: در دو مرز چزابه و شلمچه روزانه 5 هزار نفر وعده غذا و در کربلا روزانه 30 هزار نفر پذیرایی به عهده استان کرمان است.
وی تأکید کرد: سپاه ثارالله کرمان سال گذشته در بحث موکب‌ها برای پاکستان و افغانستان، پذیرایی در مرز و واگذاری امکانات ستاد رهیان نور در شلمچه نقش موثری داشتند.
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن