ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82627
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

 

 

امام جمعه موقت تهران: شرق و غرب حق سلطه بر ایران را ندارد / فساد خوره هر نظام است

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز دشمن‌شکن جمعه تهران پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به دیدار اخیر اعضای هیئت دولت و کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب مطالب بسیار مهمی را برای برون رفت از مشکلات کنونی ایراد کردند که نقشه راه اقتصادی کشور در سال‌های آینده است.

وی گفت: در این دو دیدار جداگانه، رهبر معظم انقلاب بر تقویت بخش خصوصی، ضرورت برخورد با متخلفان‌، اشراف دولت بر مبادلات مالی،‌ پیش گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی، حرف زدن رو در رو با مردم، تحرک بیشتر،‌ احساس مسئولیت مضاعف، هماهنگی همه دستگاه‌ها با تیم اقتصادی دولت و اینکه صدا و سیما مسائل را به خوبی پوشش دهد، تاکید داشتند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که در نکاتی که رهبر معظم انقلاب بر آن‌ها تاکید داشتند بنده بر مبارزه با فساد تکیه دارم، عنوان کرد:‌ فساد خوره هر نظام است، کاری به نظام حق و باطل نیز ندارد.

وی، دور زدن قانون را یکی از نمونه‌های فساد دانست و گفت: باید با هر نوع فسادی مبارزه کرد. به خصوص دست انداختن به بیت‌المال که بدترین نوع فساد است و باید به صورت جدی با آن برخورد کرد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر این‌که برای برخورد با مفسدان، ملاک فقط قانون است‌، تصریح کرد: باید با مفسد هر که هست و در هر جایگاهی که قرار دارد و در هر نهادی مشغول به فعالیت است و با هر فردی نسبت دارد قاطعانه برخورد شود.

وی، نظارت برای مبارزه با فساد را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و افزود: در راه مبارزه با فساد باید نظارت علنی و مخفی وجود داشته باشد و در این راستا باید گزارش شفاف و صریح همراه با دقت نیز به مردم داده شود چون صاحب نظام، مردم هستند که در این راستا رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که صدا و سیما این گزارشات را پخش کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که در راه مبارزه با فساد نباید مبالغه کرد و حق خدمتگزاران پاک را ضایع کرد، اظهار داشت: در بدنه اداری،‌ قضایی و قانونگذاری نظام، انبوه کارگزاران پاک وجود دارد که نباید طوری القا شود که فساد همه جای کشور را گرفته است که این خلاف واقع و سیاه‌نمایی است. افراد پاک در بدنه نظام وجود دارند اما باید بی‌مهابا و بی‌ملاحظه با مفسدان برخورد قاطع شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر فعالیت و تلاش‌های دیپلماتیک و تقویت روابط با شرق و غرب ادامه داد: اصل ۵۲ قانون اساسی ما که شش پایه دارد بر این نکته تکیه دارد که در روابط خارجی هرگونه سلطه را نمی‌پذیریم و سلطه‌ای نیز بر هیچ کشوری نخواهیم داشت ما بر اساس این اصل از قانون با آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی رابطه نداریم و تا وقتی که آمریکا آدم نشود با آمریکا رابطه نخواهیم داشت و تاکنون آدم نیز نشده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شعار نه شرقی و نه غربی این است که شرق و غرب حق سلطه بر ما ندارد، گفت: ارتباط با کشورهای دنیا متن قانون اساسی ما است؛ اینکه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور پیک ویژه به روسیه می‌فرستند معنی‌اش این است که ما با همه دنیا مراوده داریم و اگر غربی‌ها فکر کنند که ما به بن بست خورده‌ایم فشارشان را افزایش خواهند داد. سیاست عزت، حکمت و مصلحت ما می‌گوید که باید با همه جهان مراوده داشته باشیم.

خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به لزوم توجه انسان‌ها به مراقبت از اعمال و رفتارشان گفت: قرآن مراقب نبودن را با خروجی خسران و غفلت بیان می‌کند.

وی با اشاره به راه‌‌های مراقبت از خود برای انسان‌ها افزود: داشتن باورهای دینی یکی از راه‌های مراقبت از خود است. البته باور داشتن با علم داشتن تفاوت دارد. ممکن است شخصی کتابی در مورد توحید نوشته باشد اما رفتار خود او رفتار مشرکانه باشد. قرآن می‌گوید باور داشتن به مبدا و معاد و تمامی صفاتش خدا، رکن اساسی مراقبت از خود است.

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن کریم بر روی علم خدا تاکید خاصی دارد و در بسیاری از آیات قرآن پس از اشاره به لزوم داشتن تقوا، به علم خدا اشاره کرده است.

خاتمی گفت: انسان وقتی احساس کند که برای خودش فردی شده است، شروع به طغیان می‌کند. اگر انسان‌ها خود را در محضر خداوند ببینند و آگاه باشند که خداوند همواره نظاره گر اعمال آنهاست، هیچ‌گاه طغیان‌گری نمی‌کنند. بنابراین باور داشتن به خدا و معارف دینی یکی از راه‌های مراقبت انسان از خود است.

خاتمی با بیان اینکه دهه کرامت را در پیش داریم گفت: هر فردی که سلیقه به خرج داده و این ابتکار را داشته که این دهه را به عنوان دهه کرامت نامگذاری کرده باید از وی تشکر کرد.

وی ادامه داد: دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها در اول ذی‌القعده آغاز و در پنجم ذی‌القعده با تجلیل از امامزادگان ادامه می‌یابد و در روز چهارشنبه با ولادت علی ابن موسی الرضا این دهه به پایان می‌رسد. البته امروز نیز روز بزرگداشت احمد بن موسی علیه‌السلام است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ما در سایه برکات علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام زندگی می‌کنیم، افزود: ما میهمان امام رضا علیه‌السلام هستیم و این کشور هر چه برکت دارد از سایه علی ابن موسی الرضا (ع)‌ است.

وی با بیان اینکه امروز روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ علیه‌السلام است، عنوان کرد: استان فارس با داشتن بیش از ۱۴۰۰ امامزاده سومین حرم اهل بیت در کشور است که این امر نشانگر آن است که این استان استقبال خوبی از امامزادگان داشته است.

خاتمی تصریح کرد: احمد ابن موسی شاهچراغ امامزاده‌ای بود که هزار قرآن نوشت و هر قرآنی که می‌نوشت و آن را می‌فروخت با پولش یک برده را آزاد می‌کرد و پس از اینکه امام موسی کاظم (ع) به شهادت رسید برخی نزد وی رفتند و با وی بیعت کردند که وی گفت امام بنده نیز علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام است.

 

امام جمعه شهرری: مسئولان باید به میان مردم بروند و از مشکلات آنان مطلع شوند

نماز جمعه این هفته شهرستان ری به امامت امام جمعه شهرستان ری، حجت‌الاسلام و المسلمین شاهچراغی و با حضور هزاران نفر از مردم مومن و انقلابی شهرستان ری در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم ، قرآن را شفای همه مشکلات و درمان تمام سختی‌های روحی همانند کبر، نفاق و … دانست.

وی در ارتباط با مساله فرزند و فرزندآوری گفت: فرزند صالح نشانه خانواده با اصالت است و از جمله وظایفی که در زندگی دینی، نبوی و شیعی، خانواده‌ها باید توجه داشته باشند، نامگذاری نیکو بر فرزندان است.

امام جمعه شهرری افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام فرمودند «در قیامت مردم را با اسامی زیبای اسلامی که دارند صدا می‌زنند و خطاب می‌شود برخیزید و به سوی معنای نام زیبایتان مشرف شوید.» ، اما در مقابل بعضی نام‌ها هستند که در آن نوری نیست. همچنین حضرت فرمودند «در خانه‌ای که نام احمد،  محمد، علی، حسن، حسین، نام دخترم فاطمه و عبدالله است، در آن خانه فقر وارد نمی‌شود.»

وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر علیه‌السلام عنوان کرد: از اموراتی که در زمان ظهور امام عصر ارواحنا فداه انجام می‌گیرد، مساوات و عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه در بین آحاد مردم جهان است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به دهه کرامت و سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه بیان داشت: امامزاده شاهچراغ علیه‌السلام مدفون در استان شیراز، زندگی و سیره ایشان نمونه واقعی از زندگی ولایی است و در طول زندگی‌اش بیش از هزار نسخه قرآن تالیف کردند.

وی با اشاره به اهمیت حج از نگاه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: مساله حج به هیچ وجه نباید کم رنگ شود.

وی در ادامه گفت: کسانی که به حج مشرف می‌شوند باید نسبت به احکام حج آگاهی و در اعمال آن دقت داشته باشند و روحانیون حاضر در مناسک حج باید این احکام را کامل و به خوبی اطلاع‌رسانی کنند.

امام جمعه شهرری با اشاره به به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت اظهار داشت طبق فرموده ایشان، علاج واقعه را قبل از وقوع باید انجام داد و مسئولین به میان مردم بروند و چهره به چهره با مردم حرف بزنند و از مشکلات آنان مطلع شوند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با توجه به کمبودهای انرژی از مردم خواست حوصله کنند و همواره در استفاده انرژی صرفه‌جویی داشته باشند.

 

 

امام جمعه دماوند: مشکلات کشور نباید معطل برجام شود / با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد شود

حجت‌الاسلام والمسلمین فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی دماوند که با حضور پر شور آحاد مختلف جامعه برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به دهه کرامت و تبریک ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام به القاب حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: سراج‌الله، نورالهدی، رضا ، رضی ، صابر و عالم آل محمد صلی‌الله علیه و آله وسلم از جمله القاب هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت است، اما از این جهت به حضرت رضا گفته می‌شود که حضرت پسندیده خدا در آسمان و مورد خرسندی رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله وسلم و ائمه اطهار علیهم‌السلام در زمین بود و دوستان و دشمنان به اتفاق از ایشان راضی و خشنود بودند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت گفت: رهبر معظم انقلاب با دعوت از رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت نکات مهمی را به دولتمردان در راستای ساماندهی اوضاع کشور به ویژه حوزه اقتصادی متذکر شدند و در این دیدار تاکیداتی به هیئت دولت داشتند و بر توجه ویژه به معیشت و اقتصاد مردم ارشادات و رهنمودهایی داشتند و امید است مسئولان با انگیزه، شجاعانه و با روحیه قوی این سیاست‌ها را با قدرت پیگیری کنند.

امام جمعه دماوند بیان داشت: نخستین شرط عبور از مشکلات موجود تهیه نقشه راه اقتصاد با ثبات است تا مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خودشان را بدانند و با احساس ثبات و آرامش به فعالیت اقتصادی بپردازند و دولت را هم کمک کنند.

وی با تاکید بر ارتباط نزدیک‌تر مسئولان با مردم، عنوان کرد: باید مسئولان در جنگ اقتصادی به‌طور شفاف جبهه خودی و غیرخودی را به مردم معرفی کنند.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی در ارتباط با مذاکره با اروپا بیان داشت: مخالف مذاکره با اروپا درباره برجام نیستیم، اما نباید مشکلات کشور را معطل برجام کنیم.

وی همچنین بر توجه جدی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید بخش خصوصی را تقویت کنیم و با متخلفان و مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد شود.

امام جمعه دماوند با اشاره به سفر دکتر ولایتی به روسیه تصریح کرد: در شرایطی که آمریکا و غرب ما را تحریم کرده ما باید ارتباط خود را با قدرت‌های مهم دیگر دنیا یعنی روسیه، چین و هند تقویت کنیم.

وی ادامه داد: قدرت‌های شرقی به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در امنیت منطقه دارد و می‌تواند تعداد زیادی از کشورهای منطقه را همگرا کند ضمن این‌که از زیرساخت‌های مستحکم انرژی برخوردار است.

 

امام جمعه دماوند: مدیران دلسوز علیه مدیران طلبکار فریاد بزنند / دستگاه قضا قاطعانه با تروریست‌های اقتصادی مقابله کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های دشمن‌شکن جمعه ورامین پس از توصیه همگان به تقوای الهی با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: نباید با منحرفین و فاسقین همنشین و هم غذا شویم، می توان آن ها را نهی از منکر و ارشاد کرد، اما همراه با آن ها نباید بشویم.

وی با اشاره به به روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ علیه‌السلام و روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: این اماکن مقدس به عنوان یک قطب فرهنگی و دینی باید مورد توجه قرار گیرند و حرمت آن ها را نگاه داریم و با برنامه ریزی مناسب، ضمن تعظیم و تکریم این بندگان صالح خداوند از بقاع آن‌ها در جهت نیل به اهداف فرهنگی، دینی و انقلابی بهره بگیریم.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به ۲۹ تیرماه، سالروز صدور قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس با فراز و نشیب های متعددی روبرو بودیم، اما ملت ایران نه تنها در برابر عراق، که در برابر تمام دنیا ایستادگی کرد و به برکت روحیه انقلابی به پیروزی رسید و پس از این پیروزی ها قطعنامه ۵۹۸ صادر شد و امام(ره) با تلخی آن را پذیرفتند.

وی با بیان این که این قطعنامه در اوج اقتدار ایران صادر شد، گفت: امروز نیز نظام اسلامی در اوج اقتدار است، باید ملت عزیز به این اقتدار افتخار کنند، اما دشمن با تمام ابزار و توان خود سعی دارد، ملت را ناامید کند، تا جوانان مسلمان ایران به آینده خود امیدوار نباشند، اما باید بدانیم، کشوری که به طور کلی وابسته بود، امروز ۴۰ سالگی استقلالش را گرامی می دارد، کشوری که اختراع و خلاقیت در آن مرده بود، امروز در عرصه های مختلف دارای خلاقیت است.

خطیب امروز جمعه ورامین اضافه کرد: آن روز رژیم صهیونیستی نقشه از نیل تا فرات را در سر داشت، اما امروز جبهه مقاومت پشت مرزهای اسراییل قرار دارد و با موشک از غزه، لبنان و سوریه در تیررس قرار دارد، امروز اسراییل می داند، که ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد و پس از ۷۰ سال، امروز در محاصره جبهه مقاومت است.

وی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی طومار داعش و گروه های تکفیری در سوریه جمع شد، ملت عراق بر دشمنانش غلبه کرد، ترامپ احمق به هرکجا می رود، برای آمریکا فضاحت به بار می آورد، جامعه آمریکا از درون در حال فروپاشی است، در یمن، با لطف الهی ملت مظلوم و مقتدر و باصلابت در برابر آل سعود ایستاده است، تا دیروز موشک های یمن خواب راحت را از حکام شکم پرست آل سعود گرفته است و امروز با لطف الهی پهبادهای یمنی بر فراز عربستان خودنمایی می کند.

محمودی با بیان این که جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد، افزود: دشمن با بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره ای به جنگ ما آمده است، با لجن پراکنی دستگاه های نظام را تضعیف می کند، رهبری را هدف قرار دادند و سپاه، بسیج و ارتش را تضعیف می کنند، باید هوشیار باشیم و زیر پرچم ولایت با دشمنان مقابله کنیم.

وی گفت: ملت ایران اگرچه از برخی مدیران ناکارآمد، حقوق های نجومی، نفوذی ها، دو تابعیتی ها و وعده های خلاف ناراحت هستند، اما هرگز از انقلاب اسلامی، امام، شهدا و مقام معظم رهبری دست نکشیده و نخواهند کشید و تفاله های استکبار هم بدانند، آرزوی سلطه بر این کشور امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف را با خود به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: هرکس به این مردم و انقلاب خیانت کند، هرکس ظلم کند و از قطار انقلاب پیاده شود، خود از قافله جا مانده است.

وی خطاب به دوستان نیز گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری را باید جدی گرفت، حمایت از تولید داخل را مهم بشمارند، هر کجا به رهنمودهای رهبری توجه کردیم، پیروز میدان بوده ایم، باید از شرکت ها و تولیدکنندگان داخلی حمایت و با سخت گیری های بی مورد و سنگ اندازی ها بر سر راه تولید مقابله کرد، مدیران نالایق و ناکارآمد را جایگزین کنند، مردم مدیرانی می خواهند که نوکر انقلاب و دل داده باشند، برخی مدیران که معلوم نیست، اگر امام و شهدا نبودند، کجا قرار داشتند، امروز از نظام طلبکار هستند، باید دانست این باندهای قاچاق و فساد به چه افرادی وابسته هستند.

محمودی اضافه کرد: البته اکثر مدیران کشور انسان هایی دلسوز و سالم هستند و باید همان مدیران دلسوز علیه مدیران طلبکار فریاد بزنند، دستگاه قضایی هم باید با سرعت و قاطعیت با تروریست های اقتصادی مقابله کند، دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی نیز می بایست، مانند دوران جنگ دادگاه صحرایی تشکیل دهند.

 

امام جمعه آبسرد: سفر ولایتی به روسیه سفری راهبردی و تاریخی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرشریفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه آبسرد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به فرارسیدن ایام حج به دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ضروری‌ترین نیاز امروز دنیای اسلام اجتماع و وحدت است. حرمین شریفین برای همه مسلمین جهان است و نه حاکمان سرزمین حج، بنابراین مسلمانان جهان با حضور در مناسک حج از ظرفیت معنوی این فریضه بهره‌مند می‌شوند.

وی شفاف‌سازی موضوعات اقتصادی و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی را مطالبه عمومی مردم دانست و گفت: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، اقتصاد و معاونت حقوقی موظف هستند ظرف مدت ۱۵ روز گزارشی در ارتباط با تخلف واردات غیر واقعی و فروش ارز ارائه دهند.

امام جمعه آبسرد عنوان کرد: ارقام بالای واردات و … نشان دهنده این است که دستگاه نظارتی کارآیی ندارد و باید تصمیم جدی در راستای بازگشت بیت‌المال صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که ایران با مذاکرات مخالفتی ندارد، اما نباید مشکلات کشور معطل برجام بماند، افزود: بسته پیشنهادی اروپا و تضمین‌های آن‌ها به‌ویژه در حوزه نفت و بانک‌ها و … باید مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام میرشریفی با اشاره به سفر دکتر ولایتی به روسیه خاطرنشان کرد: سفر ولایتی به روسیه سفری راهبردی و تاریخی بود و نخستین راهبرد ارتباط با سه قدرت روسیه، هند و چین است.

وی با اشاره به امنیت ایران گفت: امروز دنیا می‌داند که ایران نقش بسزایی در امنیت منطقه دارد.

امام جمعه آبسرد در تشریح دستاوردهای سفر دکتر ولایتی به روسیه بیان داشت: این سفر در راستای مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران است و دنیا امروز باید بداند که اگر به ایرالن فشار وارد کند، درب‌های آسیا به روی ایران باز است.

وی با تاکید بر فعال کردن بخش‌های خارجی اقتصاد ایران عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی انزوا نیست بلکه توجه به توان داخلی کشور است.

حجت‌الاسلام میرشریفی با اشاره به وضعیت فعلی کشور عراق گفت: این روزها شاهد اعتراضات مردم عراق در زمینه بیکاری و خدمت‌رسانی و … هستیم . بعضاً بعضی از این اعتراضات در قسمت‌هایی از این کشور سنگین است و حیدر العبادی در واکنش به این اعتراضات تاکید داشته است که «اعتراضات منطقی ایرادی ندارد ولی ما جلوی آشوب می‌ایستیم.»

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

امام جمعه خاورشهر: ضرورت تبیین نقشه راه اقتصادی کشور / مقابله با فقر و فساد باید اولویت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صالح یاسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی خاورشهر پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای عبور از مشکلات نخستین مولفه تبیین نقشه راه اقتصادی است.

وی گفت: باید اقتصاد کشور ثبات داشته باشد تا فعالان اقتصادی با آرامش فعالیت‌های خود را انجام دهند.

امام جمعه خاورشهر عنوان کرد: امروز کشور نیازمند مسئولانی با عزم جدی، نشاط، تعهد و شجاع دارد. مسئولان باید اراتباط نزدیک با مردم داشته باشند و بسیار شفاف موضوعات اقتصادی را با مردم در میان بگذارند و پروژه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

وی در ارتباط با مذاکره با اروپا بیان داشت: ایران منعی بر مذاکره با اروپا ندارد اما امید است اقدامات و فعالیت‌های کشور معطل برجام نماند و بسته پیشنهادی اروپا نیز با دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام یاسینی با اشاره به سفر دکتر ولایتی به روسیه گفت: ایران با همه کشورهایی که ظلم و ستم به مظلومان را در دستور کار خود نداشته باشد مشکلی ندارد. ارتباط با روسیه، چین و هند نیز در همین راستا است.

وی با تاکید بر مقابله با فقر و فساد خاطرنشان کرد: بعضاً آگاهی رهبر انقلاب نسبت به وضعیت اقتصادی کشور برای برخی افراد مورد سئوال است که باید صراحتاً عنوان کرد که معظم‌له ۱۰ برابر بیشتر از نکاتی که نسبت به موضوعات اقتصادی در جلسات عمومی و علنی به مسئولان تذکر می‌دهند، در جلسات کاری تاکید فرموده و مطالبه‌گری می‌کنند.

 

 

امام جمعه فیروزکوه: مسئولین را در پاسخگویی به مردم به چالش بکشانید/همیشه هستند کسانی که در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا ایستادگی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه‌های نماز و فیض جمعه، گفت: ابتدا باید بدانیم چه چیزی واجبات ما و چه چیزی محرمات ما را شکل می‌دهد تا بتوان با رعایت آن در مسیر حق قدم برداریم؛ لازم است با توجه به این که در دهه کرامت قرار داریم سبک زندگی این هفته را از کلام امام رضا(ع) بیان کنم؛ ائمه (ع) مسائل گوناگون جامعه اسلامی را در بیانات خود دارند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بحث که حسن معاشرت همسران با هم بود، تصریح کرد: مسئله معاشرت در بین انسان‌ها همواره وجود داشته و دارد؛ تفاوت بین انسان و حیوان این است که اگر نسبت به خوراک و نیازمندی جسمی حیوانات توجه داشته باشید، مطیع شما خواهند بود؛ حیوانات به دنبال نیازمندی‌هایی غیر از نیازمندی جسمی نیستند؛ انسان موجودی فراتر از نباتات و حیوانات است؛ بهترین نوع موجودات عالم را انسان‌ها به خود اختصاص دادند؛ انسان موجودی دو بعدی است و یک بعد نیازمندی‌های جسمانی است و بعد دیگر فراتر از ابعاد جسمانی است و بعد معنوی انسان را تشکیل می‌دهد؛ لذا اگر تنها جسم انسان را سیراب کنید این برای انسان کافی نیست.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه افزود: حسن معاشرت یکی از مواردی است که به بعد معنوی بشر می‌پردازد؛ در خانواده باید حسن معاشرت بین زن و شوهر وجود داشته باشد؛ مگر می‌شود زن و مرد یکدیگر را دوست نداشته باشند هر چند یکی از آنها دچار اشتباهاتی شده باشند؟! باید ایوب وار زندگی کرد و نهایت حسن معاشرت را در زندگی داشت که سبک زندگی اسلامی و آداب زندگی بین زوجین از این امر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق فرمایش امام رضا (ع) با حاکمان زر و زور مصاحبت نداشته باشید، اگر ناچار هستید در مملکتی زندگی کنید که حاکم زر و زور دارد با آنها دوستی نکنید و با آنها معاشرت نداشته باشید ولی با صدیقین و دوستان خوشرو باشید و با مردم مدارا کنید؛ معاشرت بین اعضای خانواده و زن و مرد با هم و مردم در جامعه باید مصداق حسن معاشرت باشد.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با ذکر روایتی از امیرالمومنین (ع) تاکید کرد: توجه کنید که عمر آدمی می گذرد و به آخرت خود نزدیک می‌شویم، خوشا به حال کسانی که هم دنیا و هم آخرت خود را آباد کردند؛ طبق فرمایش امام صادق (ع) انسان با همسر خود در زندگی به سه چیز نیازمند است ولو این همسر مطابق طبع او نباشد، یکی از این سه چیز حسن معاشرت است؛ رسول اکرم (ص) فرمودند بهترین شما کسانی است که نسبت به همسران خود بهترین باشند.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته بیان داشت: نمایندگان مجلس به جای همراهی با وزرا در سفرهای خارجی که حضور آنها برای خوشگذرانی است، به دغدغه مردم بپردازند؛ باید مسئولین را به چالش بکشانید که پاسخگوی مردم باشند؛ مشکلات جامعه باید برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند در ادامه به نقشه راه اقتصادی رهبری اشاره داشت و تاکید کرد: رهبری نقشه راه اقتصادی را به دولتمردان نشان داده است، ایشان تأکید کردند که تمام توجه خود برای حل مشکلات اقتصادی به مذاکرات و خارج از کشور نباشد؛ پاسخ اروپائیان به خروج آمریکا از برجام بعد از دو ماه ابهام گونه و نصفه و نیمه است، باید روزنه ها و خلأها را از روز اول می بستیم که چنین نکردیم؛ تاکید رهبری در مسئله اقتصاد از این باب است که مذاکره کنیم ولی توجه اصلی به داخل باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبری تاکید کردند مسئولین حق ندارند جدای از مردم باشند؛ مسئولین باید در بین مردم حضور داشته باشند هر چند این امر کمرنگ است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به سفر ولایتی به روسیه تصریح کرد: امروز با این حرکت اروپائیان نگران شدند؛ آنها گمان می‌کنند ایران مجبور است دست نیاز به سوی اروپا دراز کند؛ نمایندگانی که به هند و چین و روسیه فرستاده شدند سبب شد نگاه ما به اروپا تغییر کند؛ همان میزان که ما نیاز به اروپا داریم آنها هم نیاز به ما دارند چرا که کشورها در هم تنیده‌اند؛ اگر بنا است اروپا به واسطه این امر ما را در زیر سلطه خود بگیرد، بدانند که ما زیر بار ذلت و خفت نخواهیم رفت.

وی در ادامه افزود: امروز همانند سنوات گذشته نیست؛ آمریکا تا چند سال قبل وقتی در کنار انگلیس قرار می‌گرفت برای او فرش قرمز پهن می‌کردند ولی امروز مردم به نشانه اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند؛ آمریکا با تمام مسائلی بین المللی و انسانی و اخلاقی مخالفت کرده است، رئیس‌جمهور آمریکا با رفتار نژادپرستانه خود مشکلات فراوانی برای کشورهای جهان ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری ارجمند با اشاره به ولادت امام رضا(ع) بیان داشت: سیره حضرت همانند پدران خود بود و سبک زندگی اسلامی را به جامعه نشان داد؛ ایشان همانند اجداد خود جایگاه علم و دانش را به مردم نشان داد.

وی با اشاره به لایحه کاپیتولاسیون در سوم مرداد اذعان داشت: مخالفت امام(ره) با این لایحه نشان از زیرکی ایشان در این امر داشت که این لایحه ذلت ملت ایران را به همراه دارد؛ همواره در ایران اسلامی هستند انسان‌های مومن و غیور و شجاع همانند امام (ره) که در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستادگی کنند و فریاد مخالفت سر دهند.

 

امام جمعه قدس: باید مسلمانان با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند

حجت‌ الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان قدس اظهار کرد: تقوا تنها ملاک در پیشگاه الهی است و من خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی که تنها راه گشایش در دنیا و آخرت است دعوت می‌کنم .

وی در حضور خادمین امام رضا (ع) که به مناسبت دهه کرامت به شهر قدس سفر کرده اند و در محل مصلای نماز جمعه حضور پیدا کردند، طی سخنانی گفت: نماز جمعه از برکات انقلاب و یادگار امام راحل است.

امام جمعه شهرقدس بیان داشت: هم‌ اکنون در دهه کرامت قرار داریم که در این هفته برنامه‌های متفاوتی در شهرستان برگزار و خواهد شد و همچنین امروز و طی این هفته نیز مصادف با ولادت امام رضا (ع) است، امیدواریم مجموعه‌های فرهنگی شهرستان برنامه‌ های خوبی را برای این روز و دهه کرامت تدارک ببینند تا شهروندان بهره کافی از این مجال را ببرند.

حجت‌ الاسلام میراحمدی با بیان این که نماز جمعه قرار گاه ایمان، معنویت، بصیرت و اخلاق است، گفت: مقام معظم رهبری بر برگزاری نماز جمعه تاکید زیادی دارند، البته باید با برنامه های بهتر و جذاب تر زمینه حضور بیش از پیش جوانان را در نمازهای جمعه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ضمن تقدیر و تشکر از خادمین رضوی برای حضور در شهرقدس و تبریک به مناسبت دهه کرامت، امروز پرچم گنبد حرم امام رضا(ع) به کمپ های ترک اعتیاد در شهرقدس هم خواهد رفت تا ان شاا… بیمارانی که گرفتار مواد مخدر شدند برای آزادی از این فساد و بیماری این امام رئوف نظری کند و بیش از پیش در دل هایشان یاد امام مهربانی جاری شود و با ایمان راسخ هر چه سریع تر از این بلا رهایی یابند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مطالبات و خواسته های مهم رهبر معظم انقلاب از دولت لزوم برخورد قاطعانه با متخلفان و مفسدان در هر سطحی است که در این راستا دولت می بایست شفافیت را از داخل خود شروع کند و به خصوص با رانت خواری ها و فسادهای اقتصادی به طور جدی به مبارزه بپردازد.

حجت‌ الاسلام میراحمدی خاطرنشان کرد: امروز توجه به این جوانان باید از اهم اموری باشد که مسئولان به آن مبادرت می‌ورزند؛ چرا که توجه به این قشر از جامعه تمام نقشه‌های غده سرطانی یعنی امریکا را نقش برآب می‌کند و اگر این توجه کاهش پیدا کند ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم که جبرانش بسیار سخت باشد.

امام جمعه شهرقدس با بیان این که استکبار جهانی مدعی مدیریت جهان است، گفت: زمانی که به سوریه و عراق و افغانستان نگاه می کنیم، جز ظلم و بیداد نمی بینیم، آمریکا امروز با ۱۰ هزار نیرو در افغانستان چه می کند، امروز سعودی ها در یمن با حمایت چه کسی جنایت می کنند، این مدیریت مورد ادعای آمریکایی ها بر جهان است.

وی گفت: خود آمریکائی ها گفته اند، اگر دست از حمایت عربستان بکشیم، حکومت سعودی ها از بین خواهد رفت، اما فرزندان شما ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و امروز در تمامی صحنه های سیاسی و نظامی سینه سپر کرده و ایستاده اند و اگر آمریکا عربده کشی کند، با موشک جوابشان را خواهیم داد.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایرانتهران نیوز پایتخت خبری ایرانامام-جمعه-اسلامشهر-اصلی

امام جمعه اسلامشهر: سه کشور اروپایی در مذاکرات می‌خواستند ایران را منزوی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی امام‌جمعه اسلامشهر در خطبه‌های نماز جمعه ۳۱ تیر با توصیه به تقوا به حدیث منزلت و مباحث پیرامون آن اشاره کرد و گفت: در حدیث منزلت پیامبر به امیرالمؤمنین فرمودند: تو برای من همانند هارون برای موسی هستی با این تفاوت که بعد از من پیامبر دیگری نخواهد آمد. این یعنی جایگاه و مقام علی (ع) همانند هارون برای موسی است حدیث منزلت یک حدیث متواتر و قطعی است و در بسیاری از کتب اهل سنت آمده است.

وی ادامه داد: راوی حدیث منزلت نیز بیش از یک نفر بودند و بسیاری از صحابه این حدیث را نقل کرده‌اند چون راه فراری از این حدیث نیست می‌گویند این حدیث یک‌بار و برای یک موقعیت خاص بود که پیامبر می‌خواستند به جنگ تبوک بروند و امیرالمؤمنین را به‌عنوان خلیفه و جانشین قراردادند یعنی به‌صورت موقت؛ اما شیعه پاسخ می‌دهد که پیامبر در هفت مورد و موقعیت این حدیث را بیان کردند که یکی از آنان جنگ تبوک بود. پیامبر اکرم در این جنگ می‌خواست امیرالمؤمنین را همراه خود ببرند اما جبرئیل پیام آورد که منافقین قصد توطئه دارند و باید یا خود بمانی یا کسی که مانند توست.

امام جمعه اسلامشهر با اشاره به آیات ۲۹ و ۳۰ سوره طه گفت: در این دو آیه خداوند مناصب و مقام‌های حضرت هارون را بیان می‌کنند، هارون در این آیات برادر، خلیفه، وزیر، کمک‌حال و شریک در امور رسالت حضرت موسی عنوان‌شده است. همه این مناصب با این حدیث منزلت قطعی متواتر برای حضرت علی نسبت به پیامبر اکرم ثابت می‌کند. علاوه بر آن هارون داماد موسی نبود ولی حضرت علی داماد پیامبر بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت علی (ع) از دیدگاه عمر بن خطاب گفت: عمر می‌گفت نام علی (ع) را به بدی نبرید زیرا من از پیامبر اکرم سه جمله درباره علی شنیدم که اگر یکی از این سه جمله درباره من بود از تمام آنچه خورشید بر آن می‌تابد برای من بهتر بود. شنیدم که پیامبر به علی تکیه کرده بود و دستش را بر شانه علی گذاشت و گفت: یا علی تو اولین مؤمن امت اسلامی هستی و اولین کسی هستی که اسلام را پذیرفت تو برای من به‌منزله هارون برای موسی هستی.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به تبلیغات دشمن با ابزارهای جدید علیه اسلام گفت: زمان ما زمان بدی است زمانی است که تبلیغات ناروا علیه اسلام، قرآن و اهل‌بیت زیاد است زمان‌حساسی است. فرمودند آخرالزمان زمانی است که صبح انسان مؤمن از خانه بیرون می‌رود و عصر کافر به خانه بازمی‌گردد.

وی با اشاره به حدیثی که مرحوم محدث قمی در مورد ماه‌های حرام نقل کرده است گفت: هر کس دریکی از ماه‌های حرام سه روز متوالی روزه بگیرد ثواب ۹۰۰ سال عبادت برای او نوشته می‌شود در برخی کتب ثواب ۱۰۰ سال عبادت نوشته‌شده است. گناهان در ماه‌های حرام نیز مضاعف می‌شود حسنات و کارهای نیک نیز در این ماه مضاعف نوشته می‌شود.

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به رویدادهای ماه ذی العقده گفت: در ۲۵ این ماه حضرت آدم با کمک جبرائیل خانه کعبه را ساخت در پنجم این ماه حضرت ابراهیم خانه کعبه را که در طوفان نوح ویران‌شده بود بازسازی کرد. ۱۱ این ماه سالروز میلاد علی بن موسی‌الرضا است ایشان در سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند.

وی با اشاره به اقدامات امریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: آمریکای جنایت‌کار ما را شدیداً تحریم کرده است نزدیک به ۴۰ سال است که هرسال تشدید کرده است. بعد از برجام هم تقریباً امیدی بود که اروپایی‌ها جای آمریکا را پر کنند در این دو ماه مذاکره با اروپایی‌ها از آنان نیز چیز بدرد بخوری بدست نیامده است همان‌طوری که رهبر انقلاب فرمودند من اطمینانی به اروپایی‌ها ندارم.

خطیب نماز جمعه اسلامشهر خاطرنشان کرد: نقشه این بود که آمریکا از برجام خارج شد و تحریم کرد و اروپایی‌ها چیزی تضمین نکردند برای اینکه ایران تنها بماند و منزوی شود و ناچار به تسلیم شود. رهبر انقلاب در چنین شرایطی نماینده ویژه خود آقای دکتر ولایتی را با پیامی به روسیه فرستاد. اروپایی‌ها می‌خواهند ایران را تنها بگذارند و منزوی کنند این حرکت سیاسی و بزرگ مقام معظم رهبری باعث شد که ایران اگر می‌خواهد رابطه برقرار کند رابطه متقابل باشد نه رابطه گرگ‌ومیش. این سفر، سفر بزرگی بود و سیاست‌مداران بی‌طرف دنیا می‌گویند این سفر بسیار نتیجه‌بخش بوده است.

 

امام جمعه قرچک: در اداره بیمارستان برکت شهید ستاری باید از کارکنان بومی استفاده شود

حجت الاسلام و المسلمین بلوچی امام جمعه موقت قرچک در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار داشت:مقام معظم رهبری گاه مهمی را به دولت‌مردان جهت ساماندهی اوضاع کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی متذکر شدند که به برخی از آن نکات اشاره می‌کنیم.

وی افزود: نخستین شرط عبور از مشکلات موجود، تهیه نقشه راه اقتصاد با ثبات است تا مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را بدانند و با احساس ثبات و آرامش به فعالیت اقتصادی بپردازند و دولت را هم کمک کنند.

امام جمعه موقت قرچک گفت: مسؤولان باید با انگیزه، شجاع و روحیه قوی داشته باشند تا در این جنگ اراده‌ها برابر هجمه روانی دشمنان انقلاب پیروز شوند.

بلوچی تاکید کرد: مسؤولان دولتی باید با مردم ارتباط نزدیک‌تری برقرار و برنامه‌های جبهه خودی و غیرخودی را در این جنگ اقتصادی به‌طور شفاف برای مردم بیان کنند؛ ما مخالف مذاکره با اروپا درباره برجام‌ نیستیم، اما نباید مشکلات کشور را معطل برجام کنیم.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان در روز گذشته، بیان کرد: با مشارکت بنیاد برکت بیمارستان برکت شهید ستاری افتتاح شد و امیدواریم بیمارستان در ارائه خدمات به مردم قرچک از هیچ اقدامی دریغ نکند که مردم قرچک محقق بهترین خدمات هستند.

امام جمعه موقت قرچک تصریح کرد: بااینکه تعرفه‌های بیمارستان برکت شهید ستاری دولتی است، ولی مدیریت آن به بخش خصوصی واگذارشده است و در اداره بیمارستان برکت شهید ستاری باید از کارکنان بومی استفاده شود.

وی گفت: امام‌جمعه قرچک از بدو شروع به کار بیمارستان پیگیر اقدامات بیمارستان بوده ایم تا افتتاح شود و از بابت بعضی از موارد دلخور بود و امیدواریم نگرانی امام جمعه شهرستان در خصوص بیمارستان رفع شود.

بلوچی بیان کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که جامعه امروز ما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند معضل اعتیاد است که دشمنان نظام وارد جامعه کردند و جوانان برای تفریح و شادابی از آن استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید آموزش‌های لازم را در خصوص مواد مخدر صنعتی آموزش ببینند و راه‌های مبارزه به آن را فراگیرند.

امام جمعه موقت قرچک در پایان ضمن تبریک هفته بهزیستی بیان کرد: به همه زحمت کشان این نهاد مردمی و خدمت رسان تبریک عرض می‌کنم که با تمام وجود در خدمت معلولان و قشر آسیب‌پذیر خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

امام جمعه رباط کریم: دولت اقتصاد را معطل برجام اروپایی نکند/ مردم ایستادگی کنند

حجت الاسلام ترابی، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور مردم خداجو در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در رباط کریم برگزار شد، اظهار کرد: تقوا نجات بخش انسانها از حیات دنیوی است، امام علی(ع) در تمام زندگی مردم را به تقوا دعوت می کرد و این عنصر مهم را دوای دردهای مردم می دانست.

وی ابراز کرد: تقوا یکی از ارکان زندگی است، امروزه ریشه مشکلات این کشور نبود قانون نیست بلکه نداشتن تقوا سبب این مشکلات امروز است.

امام جمعه رباط کریم با انتقاد از برخی خانواده ها که زندگی آنها منجر به طلاق و مشکلات برای فرزندان می شود، ادامه داد: دادگستری‌ها نمی توانند آمار طلاق را کاهش دهند، باید تقوا را در زندگی ها جا دهیم تا بتوان خانواده ای آرام داشته باشیم.

حجت الاسلام ترابی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر توطئه دشمنان انقلاب برای متوقف کردن مسیر رشد این انقلاب؛ تأکید کرد: در این شش ماه دشمنان سعی دارند تا کشور را به چالش های بزرگی بکشانند، از دی ماه تا به امروز از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و مسیرشان را ادامه می دهند؛باید دولت تلاش کند تا مشکلات مردم حل و نارضایتی ها پایان یابد.

امام جمعه رباط کریم ادامه داد: تیم اقتصادی دولت عملکرد قابل قبول و مطلوبی نداشته و بسیار ضعیف عمل کرده است، این دولت باید از نیروهای جوان کمک گرفته و حاشیه داری را کنار بگذارد.

خطیب جمعه رباط کریم در بخش دیگر نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه دولت نباید کشور و اقتصاد را معطل برجام اروپایی کنند، تصریح کرد: مردم ایستادگی کنند و دولت باید با عمل به سخنان رهبر معظم انقلاب، کشور را از مشکلات دور کند.

حجت الاسلام ترابی در پایان ابرازکرد: کشور ما در خشک سالی قرار دارد و هر سال بحرانی تر می شود، راهکار تنها صرفه جویی و درست مصرف کردن است.

 

امام جمعه بخش گلستان: دلیل مشکلات اقتصادی کشور عدم توجه مسئولان به بیانات مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود با دعوت نمازگزاران به تقوای اللهی و تاکید بر ثمرات آن، عنوان داشت: بدون تردید افرادی که تقوای اللهی دارند، تاثیر آن را در زندگی و در کارهای خود می بینند، چراکه داشتن تقوا سبب برکت و موفقیت کارها می شود.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی سالروز ولادت امام رضا (ع)، گفت: این امام معصوم و بزرگوار بسیار مهربان، بخشنده و همراه و همیار ایتام، فقرا و مظلومان بود و همچنین تاکید بسیاری بر نماز اول وقت و انجام اعمال دینی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نورپور همچنین به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مسائل اقتصاد روز کشور، تبیین کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، باید به وسیله مسئولان جدی گرفته شود و مشکلات موجود با مردم در میان گذاشته شود.

وی در خصوص فشارها و تحریم‌های اقتصادی حال حاضر، اذعان داشت: این نقشه از زمان رسول خدا (ص)، حربه دشمنان مسلمانان و آزادی خواهان دنیا بوده است و استکبار جهانی همین راه را برای مقابله با ملت ایران و انقلاب پیش گرفته است، اما با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی مردم ایران همچنان ناکام مانده‌اند.

امام جمعه بخش گلستان درپایان باتوجه به اهمیت پیروی منویات مقام معظم رهبری برای بهبود وضعیت کشور، خاطرنشان کرد: اگر امروز در حوزه اقتصادی مشکل داریم به دلیل این است که مسئولان ما به سخنان مقام معظم رهبری توجه کافی نکرده‌اند، چراکه اگر به بیانات ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی و اعتماد به قشر جوان توجه داشتند، وضعیت اقتصادیمان بهتر بود.

 

امام جمعه ملارد: شکاف بین مردم و مسئولان با اتحاد پر خواهد شد

حسینی امام جمعه شهرستان ملارد پس از تبریک ایام دهه کرامت به نماز گزاران ملارد به نکات مهمی در خطبه های خود اشاره کرد: مسئولان و مردم باید هم صدا شوند تا این مشکلاتی را که دشمن برای ما ایجاد کرده را پشت سر بگذاریم و این مطلب محقق نمیشود مگر این که مسئولان درکنار مردم باشند زیرا طبق گفته مقام معظم رهبری این انقلاب متعلق به مردم است و اگر مردم ببینند که مسئول حرف میزند و عمل نمیکند باعث مشکل میشود و باعث شکاف میشود.

سید حسینی گفت:اگر با مفسدان اقتصادی برخورد شود آن موقع است که مردم به مسئولان اعتماد خواهند داشت و اگر کسی که مفسد اقتصادی باید مانند یک خائن با آن برخورد کند و نباید با کلمات بازی شود و به کسی که بلندگوی دشمن است نباید رحم کرد و باید برخورد جدی با او صورت بگیرد.

امام جمعه شهرستان ملارد: ما برق را به عراق صادر نمیکنیم چون خودمان نیاز داریم و دشمنان از این مطلب سوء استفاده تبلیغاتی میکنند که انشالله با مدیریت مسئولان این مسئله حل خواهد شد.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد:دشمن بعد از هفتاد سال قصد دارد فلسطین را پایتخت اسرائیل کند که این کار ها با اتحاد آمریکا و اسرائیل و عربستان در حال تحقق است و انشالله این طرح شیطانی با حضور مردم فلسطین به مقصود نخواهد رسید .

 

امام جمعه صفادشت: بعضی از مسئولان توان مردم و توان داخلی را قبول ندارند

حسینی در ابتدای سخنانش گفت: ما مسلمانان وظیفه تبلیغ مذهب شیعه و اسلام و سنت پیغمبر را داریم و بدانید ائمه نظاره گر بر اعمال و رفتار ما نسبت به پاسداشت این وظایف هستند .شاهد اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالاهای ایرانی و دیگر موارد مورد قضاوت قرار میگیرد.

سید حسینی در ادامه تشریح کرد:در زمان جنگ در چنین تاریخی صدام به پشتوانه آمریکا و منافقان تمام لشکر تا دندان مسلح خود را در برابر ایران قرار داد تا بتواند بر ایران مسلط شود و مانند امروز ترسو و نگران قدرت ایران نبودنند و قصد داشتند تا با تمام قوا ایران را کنار بزنند و امروزه هم میبینید که آمریکا میخواهد با تحریم و فشار اقتصادی ایران و ملت ایران را تضعیف کند ولی بازهم امروزه مانند گذشته مردم با ولایتمداری و صبوری در مقابل دشمن ایستادگی میکنند.

امام جمعه بخش صفادشت شهرستان ملارد :بعضی از مسئولان توان مردم و توان داخلی را باور ندارند و حتی توان مقابله با فشار های دشمن را هم ندارند. در زمان امام (ره) وقتی مطلبی گفته میشد تمامی مسئولان گوش جان میسپردند اما امروزه شاهدیم که مقام معظم رهبری راه کارهای مختلفی اعم از اقتصادی و سیاسی را ارائه میدهند اما گوش شنوایی وجود ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن