ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82666
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۵:۱۷
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
عربستان با طرح آتش بس و گفت‌وگو به دنبال جبران شکست خود در الحدیده است

عربستان با طرح آتش بس و گفت‌وگو به دنبال جبران شکست خود در الحدیده است

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحولات یمن اظهار کرد: بحث مربوط به بندر الحدیده از این جهت مد نظر عربستان بود که ادعا داشت این بندر راه نفوذ و رفت و آمد امکانات،‌ تجهیزات و تسلیحات برای جریان انصارالله است، به همین جهت الحدیده را راه ارتباطی و تنفس می‌دانست. وی […]

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحولات یمن اظهار کرد: بحث مربوط به بندر الحدیده از این جهت مد نظر عربستان بود که ادعا داشت این بندر راه نفوذ و رفت و آمد امکانات،‌ تجهیزات و تسلیحات برای جریان انصارالله است، به همین جهت الحدیده را راه ارتباطی و تنفس می‌دانست.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر عربستان مدعی بود که تمام راه‌های زمینی و هوایی را بسته‌اند و تنهایی جایی که می‌تواند به یمن کمک کند الحدیده است و برای عربستان یا امارات و کشورهایی که می‌خواستند جریان انصارالله را در یمن زمین‌گیر کنند این منطقه حائز اهمیت بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین بیان کرد: یکی از اقداماتی که در هفته‌های اخیر انجام دادند تبلیغات وسیعی بود که به راه انداخته‌اند تا بگویند الحدیده را گرفته‌اند و حتی در روزنامه‌ها و شبکه‌های عربی زبان موضوع گرفتن الحدیده به‌عنوان فتح الفتوح و عملیات بسیار بزرگ نام برده شد حتی از سایر کشورها نیرو آوردند تا بتوانند این کار را انجام دهند اما به رغم تلاش‌هایشان نتوانستند.

لاسجردی خاطرنشان کرد: بعد از این جریان عربستان تلاش کرد تا از طریق سازمان ملل به خصوص فرستاده ویژه مباحث مربوط به آتش بس یا عقب نشینی را مطرح کند بر این اساس که اگر نیروهای مقاومت از الحدیده عقب نشینی کنند آن‌ها آتش بس را اعلام می کنند که این موضوع مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اکنون که موضوع سازمان ملل،‌آتش بس و یا گفت‌وگوها مطرح شده به این دلیل است که‌آن‌ها بتوانند از شکست خود فضایی ایجاد کرده تا فضاحت نظامی‌شان را جبران کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین اظهار کرد: انصارالله یمن تلاش کرد تا در هفته‌های اخیر از طریق همین تنفس‌گاه و جایگاهی که الحدیده دارد ارتباط آبی خودش را حفظ کند و به تجاوزات نظامی عربستان پاسخ دهد.

لاسجردی ادامه داد: بنابراین ورود فرستاده ویژه سازمان ملل با این ذهنیت است که هم بتوانند فشار نیروهای شورای انقلابی را کم کنند و هم این که راه تنفس آن ها را در الحدیده ببندند.

وی با اشاره حمایت مردمی از نیروهای انقلابی و انصارالله گفت: نیروهای مردمی چند معنا دارد یکی این که مردم یمن می‌توانند پشتوانه ای برای ارتش و نیروهای انقلابی باشند و از طرفی با توجه به این‌که اعلام شده فاجعه انسانی در یمن رخ داده حمایت‌های مردمی از حیث بهداشتی و حتی سیاسی می‌تواند کمک کننده باشد.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان در مورد نقش سازمان ملل در کمک به مردم یمن اظهار کرد: از آنجایی که قدرت‌های بزرگ در تصمیم‌های سازمان ملل تاثیرگذار هستند نمی‌تواند نقش مستقلانه و راهگشایی داشته باشد،‌ اما اینکه موضع راهگشا سازمان ملل بتواند به تحولات یمن کمک کند را بعید می‌دانم زیرا طرف دیگر این مساله عربستان است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن