ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82706
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
  • 225 بازدید
  • ارسال توسط :
انتشار کتابی درباره «حسن باقریِ» زمان

انتشار کتابی درباره «حسن باقریِ» زمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب زندگینامه مجاهد شهید مرتضی حسین‌پور با اسم جهادی حسین قمی بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود. وی در ۳۰ شهریور سال ۱۳۶۰ به دنیا آمد. مرتضی در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه ساوه قبول شد ولی حسب تکلیف […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب زندگینامه مجاهد شهید مرتضی حسین‌پور با اسم جهادی حسین قمی بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

وی در ۳۰ شهریور سال ۱۳۶۰ به دنیا آمد. مرتضی در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه ساوه قبول شد ولی حسب تکلیف وارد دانشگاه امام علی(ع) و بعد از آن وارد سپاه پاسداران شد. او در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند و از سال ۱۳۹۲ در مناطق درگیری در عراق و سوریه حضور داشت. وی از فرماندهان محورهای عملیاتی «غوطه شرقی» دمشق در سال ۱۳۹۲ بود. سال ۱۳۹۳ با ورود داعش به عراق، وی به این کشور اعزام شد.

شهید قمی جزو نخستین‌افرادی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی در پدافند بغداد- سامرا مشارکت داشت. وی در فرماندهی عملیات شکستن حلقه محاصره بلدـ سامرا نقش بسزایی داشت. مرتضی در طول این مدت ۶ بار مجروح شد. نبوغ و مجاهدت‌های او به‌گونه‌ای بود که فرماندهان به او لقب «حسن باقری زمان» را دادند. وی فرماندهی چند پایگاه در کشور عراق را به عهده داشت و در آزادسازی حلب، آزادسازی دیرالزور، نبرد تدمر، شکستن محاصره سامرا و بلد نقش بسزایی داشت

به گونه‌ای که بعد از شهادتش به عنوان شهید نمونه کشوری انتخاب شد. مرتضی حسین‌پور، فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که ۱۶ مرداد 96 در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

*وطن امروز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن