ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82811
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
شهروندان مرکزی4 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات مشارکت کردند

شهروندان مرکزی4 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات مشارکت کردند

خلیل نجفی روز یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد عتبات عالیات خمین در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: مشارکت های غیر نقدی در قالب ساخت صحن حضرت زهرا(س) است که با نصب ستون های سنگی این صحن کمک های غیر نقدی کامل محقق می شود.وی ادامه داد: استان مرکزی امسال 60 میلیارد ریال برای بازسازی […]

خلیل نجفی روز یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد عتبات عالیات خمین در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: مشارکت های غیر نقدی در قالب ساخت صحن حضرت زهرا(س) است که با نصب ستون های سنگی این صحن کمک های غیر نقدی کامل محقق می شود.
وی ادامه داد: استان مرکزی امسال 60 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات متعهد شده که 30 میلیارد ریال آن به صورت نقدی است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به اینکه 50 درصد تعهد مربوط به طرح ساخت صحن حرت زهرا(س) است گفت: این تعهد با تامین مصالح سنگ تحقق می یابد.
نجفی با اشاره به تعهد یک هزار و 800 ستون به مساحت 109 هزار مترمربع برای نصب در صحن حضرت زهرا(س) تصریح کرد: 900 ستون سنگی در صحن حضرت زهرا (س) نصب شده و انتظار می رود تا عید غدیر بخش زیارتی این صحن کامل شود.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به تحقق 40 درصد از تعهدات نقدی ادامه داد: با توجه به افزایش مشارکت نقدی مردم در ماه های محرم و صفر و فراخوان خیران همزمان با عید قربان انتظار می رود این تعهد نیز کامل محقق شود.
وی تصریح کرد: استان مرکزی امسال 29 موکب شامل 9 موکب در نجف اشرف، 9 موکب در مسیر، 2 موکب در کربلا و 9 موکب در ایران برپا می کند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به اینکه یک هزار و 400 کارگذار و عوامل اجرایی پارسال در موکب ها حضور داشتند ادامه داد: پیش بینی می شود امسال روزانه 306 هزار نفر با وعده های غذایی در این موکب ها پذیرایی شوند.
نجفی ادامه داد: امکان اسکان 12 هزار نفر روزانه در موکب های نجف اشرف فراهم شده است.
جانشین ستاد عتبات استان گفت: هم اکنون 2 هزار و 200 خادم عتبات عالیات در استان مرکزی فعالیت می کنند.
امام جمعه خمین نیز در این نشست گفت: اقدامات این ستاد باید بر مبنای فرهنگ ناب محمدی باشد.
حجت الاسلام سید علی حسینی پور افزود: موکب هایی که در پیاده روی اربعین برپا می شوند باید فرهنگ امام حسین(ع) و عاشورا را ترویج کنند.
فرماندار خمین نیز گفت: مردم این شهرستان با وجود مشکلات اقتصادی وخشکسالی همواره برای بازسازی عتبات مشارکت داشتند.
احمد طهرانی افزود: مشارکت مردم زادگاه امام راحل برای بازسازی حرمین معصومین نشان از ارادت و علاقه خالصانه این مردم نسبت به اهل بیت (ع) دارد.
رئیس ستاد عتبات عالیات خمین گفت: مردم این شهرستان در بهار امسال 32 درصد بیش از سهمیه تکلیفی به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.
حیدر خسروی افزود: سهمیه تکلیفی برای بازسازی عتبات عالیات در بهار امسال برای خمین 400 میلیون ریال تعیین شده بود درحالی که رقم مشارکت مردمی در این راستا 530 میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود مردم خمین تا پایان امسال 2 میلیارد ریال برای کمک به بازسازی عتبات عالیات اهدا کنند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/3075
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن