ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 82917
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۵:۱۰
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
مشروط شدن حمایت‌های آمریکا از کمپین نظامی ائتلاف عربی علیه یمن

مشروط شدن حمایت‌های آمریکا از کمپین نظامی ائتلاف عربی علیه یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا،به نقل از روزنامه القدس العربی، کارکنان کمیته سرویس‌های مسلح در مجلس سنای آمریکا ساختار نهایی قانون “اقدام مجوز دفاع ملی” را فاش و اعلام کرد که یک نسخه از این ساختار از ائتلاف عربی به رهبری عربستان می‌خواهد قبل از اینکه ارتش آمریکا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا،به نقل از روزنامه القدس العربی، کارکنان کمیته سرویس‌های مسلح در مجلس سنای آمریکا ساختار نهایی قانون “اقدام مجوز دفاع ملی” را فاش و اعلام کرد که یک نسخه از این ساختار از ائتلاف عربی به رهبری عربستان می‌خواهد قبل از اینکه ارتش آمریکا به جنگنده‌های این ائتلاف در یمن سوخت‌رسانی کند به معیارهای مشخصی پایبند باشد.

یکی از کارمندان ارشد این کمیته اعلام کرد که یمن همچنان مورد توجه تعدادی از اعضای کمیته است.

ائتلاف عربی از سال ۲۰۱۵ حملاتی را علیه انصارالله یمن آغاز کرد و در این عملیات آمریکا به عربستان کمک تسلیحاتی، اطلاعاتی و لجستیکی نظیر سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف ارائه می‌کند.

انتقاد اعضای کنگره از ائتلاف عربستان با افزایش کشته شدن غیرنظامیان در حملات آمریکا، رو به افزایش است. به موجب حکمی که در قانون مذکور آمده، وزیر خارجه باید به کنگره اعلام کند که ائتلاف عربی برای پایان جنگ و کاهش فاجعه انسانی تلاش می‌کند. بدون اذعان به این مساله آمریکا مانع سوخت‌رسانی به جنگنده‌های عربستان در مأموریت‌های جنگی خواهد شد اما در مأموریت‌های دیگر مثل هدف قرار دادن القاعده یا داعش می‌تواند به جنگنده‌های عربستان سوخت‌رسانی کند.

وزیر خارجه همچنین می‌تواند دلیلی ارائه کند که به دلایل امنیت ملی اجازه سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف عربی را بدهد اما نمی‌توان بدون ارائه توجیهات کافی به کنگره این اقدام را انجام داد.

کارمندان کمیته سرویس‌های مسلح همچنین فاش کردند که براساس این قانون جنگنده‌های امارات نمی‌توانند بدون رعایت این حکم به حمایت آمریکا درباره سوخت‌رسانی دست یابند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که دولت آمریکا نگرانی کنگره درباره اوضاع انسانی یمن را درک می‌کند اما کنگره در حل مشکل حمایت مالی ایران از انصارالله و نتایج آن شکست خورده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن