ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 8302
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
معرفی سرپرست جدید میراث فرهنگی‌ بیرجند/اهدای نشان ملی مرغوبیت به صنعتگران ‌فردوس

معرفی سرپرست جدید میراث فرهنگی‌ بیرجند/اهدای نشان ملی مرغوبیت به صنعتگران ‌فردوس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت:با همکاری بانک مهراقتصاد برای ایجاد 720 کارگاه اقتصاد مقاومتی و 200 کارگاه صنایع تبدیلی 9 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود. محمد زهرایی اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی خراسان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت:با همکاری بانک مهراقتصاد برای ایجاد 720 کارگاه اقتصاد مقاومتی و 200 کارگاه صنایع تبدیلی 9 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

محمد زهرایی اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در سال جاری برنامه آموزشی عمومی و تخصصی  برای متقاضیان کارگاه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی  برگزار کرده است.

وی ادامه داد:  آموزش برای هزار و 500 نفر در عرصه های آبزیان، قارچ خوراکی، ماکیان، اصلاح باغات، گیاهان دارویی، کود زیستی، هیدروپونیک، زنمبور عسل، شتر، صنایع تبدیلی کوچک و تکمیلی محصولات در بخشهای کشاورزی و باغی صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: بسیج سازندگی در سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در کنار کارگاه های کوچک و زود بازده اقتصاد مقاومتی چهار قطب در حوزه صنایع تبدیلی نیز در استان شناسایی کرده است.

وی با بیان اینکه در هر نقطه از استان کارگاه های صنایع تبدیلی متناسب به نیاز وقابلیت همان منطقه راه اندازی می شود،ادامه داد: این چهار قطب شناسایی شده برای روستاها و مناطق محروم مرزی استان شامل کارگاه های فراوری، بسته بندی زرشک، صنایع ریسندگی و بافندگی ، گوهر تراشی، روغن گیری و فرآوری گیاهان دارویی است.

زهرایی با اشاره به اینکه برای ایجاد 720 کارگاه اقتصاد مقاومتی و 200 کارگاه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و باغی در برنامه های بسیج سازندگی استان است، افزود: 9 میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بانک مهراقتصاد برای راه اندازی این کارگاه ها به متقاضیان پرداخت می شود.

یادواره شهدای مدافع حرم در فردوس برگزار شد

یادواره شهدای مدافع حرم با حضور مردم و مسئولان در محل مسجد ولی عصر(عج) شهرستان فردوس برگزارشد.

یکی از مدافعان حرم که به تازگی از مناطق عملیاتی سوریه بازگشته است با بیان خاطراتی از دلاوریهای مبارزان خط مقدم اسلام گفت: از هنگامی که به ایران برگشته ام عده زیادی به من مراجعه می کنند وخواستار حضور درسوریه هستند که در این میان خانواده شهدا نیز به چشم می خورند و این نشان از عشق به اهل بیت و دفاع از اسلام دارد.

فاطمی روحیه مبارزانی که از کشورهای مختلف به سوریه می آیند را بسیار بالا دانست و تاکیدکرد: رشادتهایی که در مبارزه با داعش در سوریه می شود را هیچ وقت تاریخ به خود ندیده و قدرت داعش روز به روز درحال افول است.

وی با اشاره به اینکه اگر در سوریه نجنگیم باید در داخل مرزهای کشور با آنان روبرو شویم افزود: این افتخار ایران اسلامی است که اتاق جنگ کشورهای اسلامی را به دست گرفته و استکبار را به زانو درآورده است .

فاطمی تصریح کرد: کسانی که امروز در خط مقدم مبارزه با داعش می جنگند اگر در صحرای کربلا نیز بودند به یاری امام حسین (ع) می شتافتند و از یاران امام زمان(عج) خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تسلیحاتی داعش هر چه بخواهد استکبار در اختیار آنان میگذارد تا شعله جنگ بین مسلمانان را بیشتر کند اما وعده خداوند حق است و پیروزی از آن مستضعفان جهان است.

اجرای طرح ویژه اوقات فراغت در کتابخانه عمومی شهدای باقریه بیرجند

همزمان با فصل تابستان و پیرو طرح «آشتی با کتابخانه» امسال هم چون سال گذشته، کتابخانه عمومی شهدای باقریه بیرجند با به کارگیری مربیان و مدرسان کارآزموده، اقدام به برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی کرده است.

رئیس کتابخانه عمومی شهدای باقریه از جمله این کلاسها به دورههای چرم دوزی، گلهای کریستالی، تابلو فرش، هویه کاری ویژه بانوان اشاره کرد و افزود: در گروه کودک و نوجوان نیز دوره های زبان انگلیسی، نقاشی روی کاغذ، نقاشی روی سفال، نقاشی روی شیشه و ساخت عروسک نمدی برگزار می شود.

فغانی هدف از این دوره ها را ساماندهی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه و جذاب کردن و نشاط بخشی به محیط کتابخانه و جذب اعضای کودک و نوجوان جدید عنوان کرد.

اهدای نشان ملی مرغوبیت  به صنعتگران صنایع دستی شهرستان فردوس

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، 4 نشان ملی مرغوبیت به صنعتگران صنایع دستی شهرستان فردوس اهدا کرد.

نامور مطلق به همراه رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و عباس زاده معاون صنایع دستی استان از بازارچه دائمی صنایع دستی در حال ساخت واقع در پارک تون و همچنین کارگاه گره چینی و مشبک قیصری بازدید کردند.

بازدید از شهر تاریخی تون، محله سردشت و مجموعه کارگاههای فعال مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی فردوس از دیگر برنامه های این سفر بود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان در این سفر گزارشی از وضعیت موجود استان و شهرستان فردوس ارائه کرد.

رمضانی تخصیص اعتبار جهت تکمیل بازارچه دائمی صنایع دستی فردوس برای راه اندازی در هفته دولت سال96 و تخصیص اعتبار جهت رونق و تداوم مرکز صنایع دستی شهرستان فردوس را خواستار شد.

معاون صنایع دستی وهنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن ابراز خرسندی از وضعیت صنایع دستی شهرستان فردوس ، خواستار نگاه عمومی به موضوع صنایع دستی شد.

وی 4 نشان ملی مرغوبیت به سه نفر از صنعتگران برای یک مورد تولید قلمزنی و سه مورد کتیبه سفالی اهدا کرد.

معرفی سرپرست جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند

در جلسه ای با حضور ناصری فرماندار شهرستان بیرجند و رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند معرفی شد.

در این مراسم حسنعلی فولادی به عنوان سرپرست اداره شهرستان بیرجند معرفی و از زحمات علیرضا نصرآبادی سرپرست پیشین تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن