ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83026
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۵:۳۴
  • 118 بازدید
  • ارسال توسط :
“موکب‌الرضای سمنان” عاشقانه‌ای برای زوار بهشت رضوی

“موکب‌الرضای سمنان” عاشقانه‌ای برای زوار بهشت رضوی

 خدمت به زوار اما نه وظیفه است و نه تکلیف، بلکه کاری دلی است که از روی عرض ارادت به امام مهربانی‌ها به زوار بهشت طلایی رضوی ارائه می‌شود. امسال در ایام کرامت در سمنان نیز چنین فرصتی برای سمنانی‌های دوستدار اهل‌بیت(س) فراهم شد. سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به […]

 خدمت به زوار اما نه وظیفه است و نه تکلیف، بلکه کاری دلی است که از روی عرض ارادت به امام مهربانی‌ها به زوار بهشت طلایی رضوی ارائه می‌شود. امسال در ایام کرامت در سمنان نیز چنین فرصتی برای سمنانی‌های دوستدار اهل‌بیت(س) فراهم شد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به برپایی موکب الرضا(ع) طی ایام دهه کرامت در سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود 30 هزار نفر زائر رضوی از خدمات این موکب بهره‌مند شوند.

عباس بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه قرار بود 13 هزار نفر از خدمات موکب بهره‌مند شوند اظهار کرد: کمک‌های خیرین به موکب سبب شد که خدمات موکب افزایش یافته و امکان بهره‌مندی 30هزار نفر از خدمات موکب فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای اولین‌بار است که موکبی در این ایام در این سطح برگزار می‌شود به دلایل برپایی موکب‌الرضا(ع)سمنان اشاره کرد و افزود: جدا از رسالتی که سمنانی‌ها به عنوان استان بین‌الحرمین برای خدمت به زوار امام رضا قائل‌اند، متاسفانه طولانی بودن محورهای موصلاتی استان و یکنواختی آنها سبب شده که حجم سوانح جاده‌ای در استان بالا باشد لذا یکی از اهداف موکب کمک به کاهش تصادفات جاده‌ای و کمک به سفری ایمن برای زوار حرم رضوی بود.

مسوول موکب‌الرضا سمنان از این موکب به مثابه فرصتی برای استراحت زوار رضوی و خصوصا زوار غرب و شمال غربی کشور که مسافت طولانی را طی می‌کنند نام برد و گفت: همین استراحت کوتاه، میل صبحانه و شام و یا اسکان و اقامت شبانه در سمنان سبب می‌شود که شمار تصادفات کمتر شود.

وی از ارائه صبحانه و شام رایگان به زوار در طول برگزاری موکب خبر داد و اضافه کرد: موکب سمنان هر روز در دو نوبت صبحانه و شام، پذیرای زوار است. ضمن اینکه امکان اقامت در زائرسراها، سوئت‌های بقاع متبرکه و برخی مدارس را برای زوار فراهم کرده و علاوه بر آن برنامه سمنان‌گردی و بازدید از برخی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری مذهبی سمنان را نیز در برنامه دارد.

بابایی از معاینه فنی خودرو به عنوان دیگر خدمت رایگان موکب به زوار در این ایام نام برد و اظهار کرد: خدمات موکب(صبحانه و شام گرم) در دو نوبت 6تا 9 صبح و 6تا 10 شب ارائه می‌شود.

وی همچنین از توزیع بروشورهایی در خصوص خدمات موکب در مبادی ورودی سمنان و در مسیر زوار خبر داد و گفت: در برخی روزها ژتون‌های تقسیم غذا در طول محورها و پاسگاه‌های پلیس راه و از جمله پلیس راه سرخه انجام می‌شود. برپایی این موکب در سمنان سبب شده که عده‌ای از ارادتمندان به امام رضا(ع) در طول دهه کرامت با حضور در محل موکب با ارائه خدمات رایگان به زوار در این کار خیر و پسندیده شریک شوند.

جدا از حضور برخی از شهروندان سمنانی که در طول روز با شربت و آب از زوار بهشت رضوی پذیرایی و با دود اسپند به استقبال آنها می‌روند، حضور تعدادی از جوانان در موکب و کمک به امر راهنمایی زوار نیز جالب توجه است. این جوانان که عمدتا دانش‌آموزان و دانشجویان ساکن سمنان هستند در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و مذهبی سمنان نیز فعال‌اند.

یکی از این شهروندان سمنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با ابراز خرسندی از حضور در این موکب گفت: همواره آرزو داشتم که بتوانم در موکب‌ها به زوار کمک کنم و لذا این فرصت را غنیمت شمرده و در آن حضور یافتم.

وی با اشاره به حجم بالای زوار امام رضا در این ایام افزود: بهتر است که موکب‌های دیگری در طول مسیر برای استقبال از زوار برپا شود.

این شهروند سمنانی موکب‌های متعدد در ایام اربعین در عراق را یک الگوی خوب دانست و افزود: باید پذیرایی از زائران و دوستداران امام رضا به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود.

همچنین اعضای یک تیم دوچرخه‌سواری که قرار است فاصله بین حرم حضرت معصومه تا مشهد مقدس را رکاب بزنند با تجلیل از مهمان‌نوازی سمنانی‌ها از برپایی این موکب تجلیل کردند.

اصغر کربلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سفر ما ده روز به طول می‌انجامد افزود: البته کار پذیرایی از تیم ما به عهده برادران سپاه است و امشب را نیز مهمان آنها خواهیم بود اما وظیفه دانستیم به دوستان موکب خسته‌نباشی بگوییم.

وی با بیان اینکه تیم ما 12 دوچرخه‌سوار است افزود: من هفت سال متوالی است که در این ایام فاصله قم و مشهد را رکاب می‌زنیم.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص برخورد مردم در طول مسیر گفت: بسیاری از مردم التماس دعا دارند و خیلی‌ها هم نذورات خود را به ما می‌دهند که داخل حرم مطهر بیندازیم.

یکی از زوار رضوی که از کرمانشاه آمده بود نیز گفت: با تقدیر از مسوولان برپایی موکب گفت: البته ما کراجعه کردیم و نه برای اسکان و نه شام خدماتی ارائه نشد.

وی ادامه داد: برپایی این موکب‌ها جدا از بار روانی مثبت و فضای معنوی که ایجاد می‌کند سبب می‌شود که مسافران نیز استراحتی در طول مسیر داشته و شاهد کاهش سوانح جاده‌ای باشیم چرا که گفته می‌شود که عمده این سوانح به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده هاست.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن