ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83057
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۵۰
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
امارات عرصه را برای دولت مستعفی یمن تنگ کرده است

امارات عرصه را برای دولت مستعفی یمن تنگ کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع سیاسی نزدیک به دولت مستعفی یمن اعلام کردند: اختلافات میان عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن و امارات به اوج خود رسیده است. امارات برای سیطره بر تمامی ارکان اداره نظامی و امنیتی در یمن تلاش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع سیاسی نزدیک به دولت مستعفی یمن اعلام کردند: اختلافات میان عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن و امارات به اوج خود رسیده است. امارات برای سیطره بر تمامی ارکان اداره نظامی و امنیتی در یمن تلاش می‌کند.

این منابع تأکید کردند: آشتی که ماه میلادی گذشته میان منصور هادی و امارات انجام شد و به موجب آن منصورهادی به عدن بازگشت به نظر می‌رسد دامی بود برای به دست آوردن دو هدف. اول مشروع کردن تحرکات امارات برای عملیات الحدیده و دومی مطمئن کردن هادی و قانع کردنش برای بازگشت به عدن. اما به محض بازگشت هادی بازی امارات فاش شد و امارات فشار آوردن بر منصورهادی را بیشتر کرد.

به گفته این منابع، هادی در وضعیت اقامت اجباری در کاخ معاشیق در عدن قرار دارد و نمی‌تواند آن را ترک کند همچنین اعضای دولتش بدون اجازه نیروهای اماراتی نمی‌توانند تحرکی داشته باشند. هادی اکنون در دام امارات افتاده و نه می‌تواند از فشارهای ابوظبی خلاص شود و نه به عربستان بازگردد. این احتمال وجود دارد که رفتار امارات با هماهنگی ریاض برای تحقق منافع مشترک صورت گرفته باشد.

از زمان بالا گرفتن تنش میان منصورهادی و ابوظبی، شهر عدن به جهنم تبدیل شده است. هر روز ترورهایی علیه کسانی که مخالف سیاست‌های امارات هستند، صورت می‌گیرد.

همچنین به گفته منابع یمنی، ناصر النوبه، رئیس پلیس نظامی در دولت مستعفی یمن روز سه‌شنبه در معرض توهین بی‌سابقه‌ای از سوی فرماندهی ائتلاف عربی در عدن قرار گرفت و بعد از آن مجبور شد مقر فرماندهی را بدون دیدار با مسؤولان ترک کند.

به گفته این منابع، فرماندهی ائتلاف در عدن رئیس پلیس نظامی را به مقر فرماندهی احضار کرد و وی به محض ورود از خودرویش بیرون کشیده شد و مورد بازرسی بدنی قرار گرفت و همچنین نگهبانان شخصی‌اش نیز بیرون انداخته شدند. وی بعد از این توهین‌ها بدون دیدار با مسؤولان مقر فرماندهی را ترک کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن