ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 83063
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
  • 358 بازدید
  • ارسال توسط :
حکومت جهانی اسلام را می‌توان با ایجاد هسته‌های مقاومت تشکیل داد

حکومت جهانی اسلام را می‌توان با ایجاد هسته‌های مقاومت تشکیل داد

*به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدجواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانش پژوهان طرح ولایت استانی بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه دانشجویان بسیجی حتما باید با پیام امام به مناسبت تشکیل بسیج دانشجویی و سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار سال […]

*به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدجواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانش پژوهان طرح ولایت استانی بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه دانشجویان بسیجی حتما باید با پیام امام به مناسبت تشکیل بسیج دانشجویی و سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار سال 86 مانوس باشند و بررسی و مباحثه کنند، گفت: زمانی می‌توان درخواست دیدار جدید داد که دستورات قبلی را کامل به انجام رسانده باشیم.

* با تشکیل هسته‌های مقاومت می‌توان تشکیل حکومت جهانی اسلام داد

وی افزود: امام رسالت اصلی بسیج دانشجویی را تشکیل حکومت جهانی اسلام از طریق تشکیل هسته های مقاومت می داند.

نیک‌روش در ادامه گفت: امام پیش بینی می‌کرد که زمانی می‌رسد در بعضی از  برهه‌ها کشور در مدیریت خودش هم می‌ماند، ولی معتقد بود که با تشکیل هسته های مقاومت میتوان تشکیل حکومت جهانی اسلام داد.

رئیی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به فرمایش امام(ره) که در جای دیگری فرمودند: شما با مدیریت خودتان در زمان دفاع مقدس ثابت کردید که توانایی اداره جهان اسلام را دارید، بیان داشت: رفقا ما اگر تکلیف خود را درست نشناسیم در برنامه ریزی ها دچار مشکل شده و کار ما بازدهی لازم را ندارد، زحمت هم میکشیم ولی اگر با آن چیزی که فرمانده گفته تطبیق نداشته باشد، کار ما اثربخش نیست.

وی اظهار داشت: کسی که به فکر مدیریت حکومت جهانی اسلام باشد دلش به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دادن راضی نمی شود و تعداد و عدد و رقم برایش مهم نیست؛ چقدر به آن هدف امام نزدیک شدیم؟

نیک‌روش با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مگر زمان جنگ بسیجی دانشجو نداشتیم؟ دفاع مقدس دوره درخشان بسیجی هاست، مگر حسن باقری‌ها دانشجو نبودند؟

وی در ادامه گفت: امام بسیج دانشجویی را یکی از ضروری ترین تشکل‌ها دانستند. امام می‌خواست هرکدام از این بسیجی‌ها باهم جمع شوند و راهش هسته های مقاومت است؛ امام و آقا مسیر را در این سه دهه تبیین کرده و برنامه ریزی جزیی آن با ما است.

* باید منظومه فکری امامین انقلاب را ترویج کنیم

جانشین سابق مرکز تربیتی، آموزشی توسعه فرماندهی و مدیریت سپاه پاسداران با بیان اینکه، در هر دانشگاه باید راهبرد جداگانه طراحی کنیم و بومی سازی دانشگاه خودمان را دنبال کنیم، اظهار داشت: اول از هر کار باید منظومه فکری امامین انقلاب را ترویج کنیم، هسته مقاومت از یک نفر شروع می شود که یک دانشجو در دانشگاه شروع می‌کند و تک تک بچه ها و دانشجویان را با خود همراه می‌کند.

نیک روش در ادامه با اشاره به اهمیت قیام برای خدا، گفت: قرآن می فرماید اگر فقط با ولی خدا دو نفر بودید، یعنی فقط شما بودید و ولی خدا، برای خدا قیام کنید. همان کاری که حضرت زهرا(س) کردند، حضرت درب خانه بزرگان قوم را می‌زدند و یادآوری غدیر را می کردند و کم نیاوردند و می‌گفتند یا علی، من اگر یک نفر هم باشم پای کار هستم؛ حضرت زهرا تماما به این آیه عمل کرد.

وی افزود: ما هم برای امام زمان و نایب ایشان اینگونه هستیم؟ اینقدر رهبری ندای هل من ناصر می دهند و می فرمایند: جنگ اقتصادی؛ چقدر برنامه های ما در بسیج به جنگ اقتصادی رفت؟ چقدر آرایش ما در بسیج به سمت جنگ اقتصادی رفت؟

نیک‌روش گفت: آقا صراحتا فرمودند که اتاق جنگ دشمن به وزارت خزانه داری رفته است؛ ما چکار کردیم؟ با محاسبات عادی و آموزش‌های کلاسیک مگر کسی جرات می‌کرد طراحی عملیاتی بکند که از اروند رد شوند؟ بی برنامه هم نبودند، یک سال چراغ خاموش برنامه ریزی وشناسایی کردند با دقت، در برنامه ریزی خودشان حساب الهی را هم دخیل نمودن، توکل را هم اضافه کردند که مثل ضریب و توان بود.

* در جنگ اقتصادی باید مردم پای کار بیایند

وی با بیان اینکه، هسته مقاومت ممکن است علاقمندیش به رسانه باشد گفت: دشمن در هنجارشکنی دارد الگو سازی می کند و ما نمی‌توانیم در فضای مجازی از کار حق خودمان، اعتقادات و افعال خوب خودمان دفاع کنیم و با هسته های مقاومت، خودمان ضریب بدهیم و زیاد کنیم و رواج بدهیم.

نیک روش  در ادامه گفت: هسته مقاومت در فیلم کوتاه، در یادداشت تحلیلی، گروه روشنگری راه بیندازید.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر این نکته که، در جنگ اقتصادی باید مردم پای کار بیایند، چه در تحمل سختی، چه در پشتیبانی فرستادن، چه از جان مایه گذاشتن‌ها، گفت: زمان جنگ همه به جنگ نرفتند، خیلی بچه های خود را برای درس و … به خارج فرستادند و همان ها امروز مسئولان کشورند؛ اما زین الدین و چمران و … علیرغم شرایط خوب تحصیل و زندگی به جنگ رفتند، چون تکلیف مدار بودند.

* بسیج از مردم است و برای مردم و باید نیازهای مردم را بشناسد

نیک روش گفت: بسیج از مردم است و برای مردم و باید نیازهای مردم را بشناسد و نیازهای مردم یعنی نیازهای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و برای آن نیازها باید کار کنیم.

وی افزود: کارهای مختلف می‌توان انجام داد، هر تعداد که هستید کار را شروع کنید، یک هسته تحلیلی اقتصاد مقاومتی با سه نفر وصل می شود به یک هسته دیگر در دانشگاه دیگر، بستر آن هم با کمترین هزینه و کمترین موانع در فضای مجازی فراهم است.

وی گفت: هسته مقاومت رسانه راه بیندازید، مگر طوفان توییتری راه انداختن سخت است؟ ما در کل کشور شبکه داریم، شما 90 نفرید، یک مطلب 5 صفحه ای را دقیق یاد بگیرید و هرکدام در 10 مسجد و هر مسجد مثلا 50 نفر را روشنگری کنید، می‌شود 4500 نفر روشنگری کرده اید.

وی گفت: امام به بسیج بازاریان و بسیج کارگری پیام نداد، به بسیج دانشجو پیام داد چون دانشجو و طلبه به نهاد علم وصل اند و می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

* در بحث FATF دانشجویان مانع ایجاد کردند 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: دانشگاه از دو جهت تاثیرگذار است، اول اینکه نیروی متخصص کشور در دانشگاه تربیت می شوند و دوم تولید پاسخ علمی به مسائل و مشکلات کشور.

نیک روش افزود: به جای صدور بیانیه های تکراری و مثل هم، بپردازید به مسائل استان خودتان، همانگونه در FATFنشان دادیم که میشود، می توان بر اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس هم تاثیر گذاشت و روشنگری کرد.

وی گفت: در بحث FATF شما دانشجویان مانع ایجاد کردید تا حضرت آقا به صراحت منع کردند. غربی ها انرژی های تجدید پذیر و هسته ای خود را نهادینه کرده اند، نه اجازه استفاده درست از فسیلی را به ما می‌دهند و نه هسته‌ای.

مسئول سابق مرکز مطالعات علم و فناوری دانشگاه جامع امام حسین (ع) در بحث قطعی‌های اخیر برق گفت: براساس قرارداد پاریس، زمانی که خود غربی ها پیشرفت می کردند و از سوختهای فسیلی استفاده می کردند، حرفی از کاهش 12 درصدی استفاده از این سوختها تا 2020 نبود!

نیک روش افزود: حال که غربی ها انرژی های تجدید پذیر و هسته ای خود را نهادینه کرده‌اند، نه اجازه استفاده درست از فسیلی را به ما می‌دهند و نه هسته ای، به همین دلیل است که حضرت آقا تاکید دارند که اگر معاهده ای خوب است، در کشور خودمان بومی آن را تصویب کنیم؛ ولی مردم عادی نمی‌دانند.

وی در ادامه گفت: وظیفه ماست که اینها را روشنگری کنیم؛ مثلا با کلیپ‌های یک دقیقه ای؛ اینها وظیفه بسیج است، اینها رسالت‌های جدید بسیج است.

* خدمات اجتماعی منبع قدرت جنگ نرم است

نیک روش بیان داشت: ما فقط اردو جهادی را در مناطق دوردست می دانیم در صورتی که با هسته مقاومت خدمات اجتماعی در حاشیه شهر بسیار خدمات گسترده‌ای می‌توان داد.

وی اظهار داشت: خدمات اجتماعی منبع قدرت جنگ نرم است، یکی دیگر از فواید این کار این است که فردا که تصمیم گیر مملکت شدید، بیگانه نیستید. مثل خیلی از وزرای میلیاردی امروز که پای خود را نگذاشتن در مناطق محروم و حاشیه شهر. به عنوان مثال یک گروه جهادی که با علم خود باعث افزایش کارایی و بازده یک شرکت و کارگاه می‌شود و با این کار علمی خود باعث می‌شود که از تعطیلی کارگاه یا شرکت جلوگیری کرد، یعنی یک سنگر را در جنگ اقتصادی حفظ کرده ایم.

* اولین ماموریت بسیج دانشجویی، تربیت نیروی طراز انقلاب مثل شهید حججی است

نیک روش، روشنگری در مسجد، حل مشکل علمی کارگاه، حل مشکل خانواده ای در حاشیه شهر، مشاوره و درد دل با مردم در حاشیه شهر را از عرصه های جدید خدمت دانست و گفت: اولین ماموریت بسیج دانشجویی، تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی مثل شهید حججی است.

وی گفت: اگر ما حرف آقا رو گوش کنیم آقا میاد پیش ما، همانطور که پیش جنازه شهید حججی آمد، حججی در تمام عرصه های مورد نیاز انقلاب حضور داشت، اردو جهادی، مطالعه و ترویج کتاب و کتاب خوانی و دفاع از حرم.

* نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف برای حل چالش‌های انقلاب، مسئولیت بسیج دانشجویی است

مسئول سازمان بسیج دانشجویی، دومین مسئولیت بسیج دانشجویی را نقش آفرینی در عرصه های مختلف برای حل چالشهای اساسی انقلاب اسلامی مثل محرومیت، جنگ سخت، جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی و … دانست و افزود: الآن جنگ روانی دشمن است و اوضاع ما خیلی بهتر از زمان جنگ است.

* با نفوذ، فکر شما و دستگاه محاسباتی شما را تغییر می دهند تا محاسبات شما با رهبری فرق کند

نیک روش با اشاره به فرمایش حضرت آقا که می فرمایند: نفوذ همیشه این نیست که نفوذی بفرستند، گفت: بعضی وقتها فکر شما را تغییر می دهند و دستگاه محاسباتی شما را تغییر می دهند، بعد محاسبات شما با رهبری فرق می کند.

وی اظهار داشت: در وعده الهی شک نکنید، خدا می گوید که اگر به وعده خود عمل کنید خدا هم یاریتان می کند.

* کار شما همراه کردن مردم با ولی است

وی گفت: کار شما همراه کردن مردم با ولی است، اگر مردم با ولی نباشند، ولی علی هم باشد خانه نشین می شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه باید بیاناتت رهبر انقلاب را مرتب گوش و بررسی کنید، گفت: صحبتهای اصلی آقا در دیدارهای عمومی ایشان مطرح می شود، دنبال دیدار اختصاصی نباشید و غافل نشوید.

نیک روش افزود: دوجور نقش آفرینی داشته باشید نقش آفرینی عمومی داشته باشید مثل fatf و نقش آفرینی اختصاصی مثل مسائل استان داشته باشید.

* همت بسیج باید حل مسائل انقلاب اسلامی باشد

نیک روش با تاکید بر اینکه شبکه هسته های مقاومت می تواند دفاع مقدس را تکرار کند، گفت: ان تنصرالله ینصرکم، سید الشهدا و حضرت امیر هم که باشی زخم میخوری و باید استقامت کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در پایان گفت: سیاست زدگی برای بسیج سم است، همت بسیج باید حل مسائل انقلاب اسلامی باشد، بسیج دانشجویی باید با عقبه دانشگاه و علم بین مردم بروند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن