ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83186
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲:۵۰
  • 355 بازدید
  • ارسال توسط :
اهمیت استراتژیک تنگه هرمز در جریان انرژی +اینفوگرافیک

اهمیت استراتژیک تنگه هرمز در جریان انرژی +اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از خروج آمریکا از برجام، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سفر به سوئیس تلویحا آمریکا را با بستن تنگه هرمز تهدید کرد. حمایت سردار قاسم سلیمانی به این اظهارات اعتبار بخشید. تنگه […]

اهمیت استراتژیک تنگه هرمز در جریان انرژی+ اینفوگرافیکبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از خروج آمریکا از برجام، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سفر به سوئیس تلویحا آمریکا را با بستن تنگه هرمز تهدید کرد. حمایت سردار قاسم سلیمانی به این اظهارات اعتبار بخشید.

تنگه هرمز جزء آبهای سرزمینی ایران و عمان است و از لحاظ قانونی ایران میتواند مانع عبور کشتی‌های دیگر کشورها در این منطقه شود. در دوره جنگ تحمیلی و در سال 2011 و در بحبوحه تحریم ها مقامات ایرانی این تهدید را بیان نمودند. البته جامعه جهانی نیز این تهدید را جدی گرفت و مجبور به عقب نشینی شد. در شرایط حال حاضر که جنگ تجاری آمریکا با ایران برای تحریم کامل نفت ایران بر هیچ کسی پنهان نیست، ایران از این تهدید میتواند به عنوان یک اهرم فشار استفاده کند.

با توجه به اهمیت تنگه هرمز در اینفوگرافیک زیر جایگاه اقتصادی این درگاه را می توانید ببنید:

اهمیت استراتژیک تنگه هرمز در جریان انرژی +اینفوگرافیک    

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن