ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83238
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
حمله ائتلاف سعودی به الحدیده در راستای اجرای «معامله قرن» است

حمله ائتلاف سعودی به الحدیده در راستای اجرای «معامله قرن» است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ هیأتی از دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن و احزاب «اللقاء المشترک» برای بازدید از بندر شهر «الحدیده» وارد این شهر شدند. این هیأت امروز (جمعه) بعد از ورود به این شهر، با «محمد عایش قحیم»، قائم مقام استاندار الحدیده و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ هیأتی از دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن و احزاب «اللقاء المشترک» برای بازدید از بندر شهر «الحدیده» وارد این شهر شدند.

این هیأت امروز (جمعه) بعد از ورود به این شهر، با «محمد عایش قحیم»، قائم مقام استاندار الحدیده و «علی بشر»، معاون استاندار دیدار کردند و مشکلات این شهر را از زبان آن‌ها شنیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه «المسیره» یمن، هیأت مذکور از خیزش مردمی در حمایت از شهر الحدیده که با مشارکت «فرزندان یمن» در پاسخ به درخواست «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله همراه بود، تمجید کرد.

طی عملیات نظامی اخیر ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی برای اشغال بندر مهم الحدیده، عبدالملک الحوثی خواستار بسیج مردمی برای دفاع از این بندر حیاتی و راهبردی یمن شد و با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متجاوزان وابسته به ائتلاف در ساحل غربی یمن زمین‌گیر شدند و عملیات شکست خورد.

هیأت سیاسی متشکل از انصارالله و احزاب اللقاء المشترک طی بازدید از بندر الحدیده، از نزدیک در جریان فاجعه انسانی‌ای قرار گرفتند که در نتیجه حملات متجاوزان سعودی و اماراتی به شماری از تجهیزات و مراکز خدمات رسانی شهری الحدیده و ارعاب شهروندان یمنی در این شهر به بار آمده است.

حملات هوایی مداوم ائتلاف سعودی به شهر الحدیده منجر به مهاجرت و آوارگی شمار قابل توجهی از ساکنان این شهر شده و باعث قطعی برق و آب الحدیده شده است.

بر اساس این گزارش، هیأت مذکور در دیدار با مقامات شهر الحدیده تأکید داشتند که سفر آن‌ها به این شهر در چارچوب بازدید از جبهه‌های مختلف نبرد و در رأس آن‌ها جبهه ساحل غربی و شهر الحدیده بوده تا تأکید بر اهمیت این شهر و بندر آن و منطقه ساحل غربی باشد.

این هیأت تأکید کرد که هدف از حمله به ساحل غربی، اجرای سناریو قدرت‌های استعماری و طرح موسوم به «معامله قرن» است.

طرح معامله قرن برای اولین بار از سوی «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در جریان سفرش به آمریکا در سال میلادی گذشته وارد محافل سیاسی شد.

بر اساس این طرح، آمریکا و رژیم صهیونیستی با موافقت برخی کشورهای عربی به دنبال پایان دادن به مسئله سازش صهیونیست‌ها با فلسطینیان از طریق ایجاد «کشور جایگزین» برای فلسطینی‌ها در بخش‌هایی از کرانه باختری و غزه و حذف مسئله «بازگشت آوارگان فلسطینی» به سرزمین‌های اشغالی هستند.

هیأت بازدید کننده از شهر الحدیده، پیروزی‌های اخیر نیروهای مسلح یمن از جمله حمله به ناوچه «الدمام» عربستان سعودی را تبریک گفت و تأکید داشت که ادعاهای ائتلاف سعودی مبنی بر حمله یمنی‌ها به نفت‌کش‌ها در دریای سرخ «کذب محض» است.

نیروی دریایی یمن چهارشنبه این هفته موفق شد در سه عملیات منحصر به فرد، دو فروند کشتی جنگی و یک قایق نظامی عربستان سعودی را در آب‌های دریای سرخ هدف قرار دهد.

عربستان سعودی همانند گذشته برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود و نادیده گرفتن توانمندی‌های نیروی دریایی یمن، مدعی شد که انصارالله دو نفت‌کش آن‌ها را هدف قرار داده است.

بر اساس این ادعا، وزیر نفت عربستان سعودی بامداد پنجشنبه (دیروز) اعلام کرد که ریاض صدور نفت از تنگه بالمندب واقع در جنوب غربی یمن را به حالت تعویق درآورده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن