ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83504
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :

جمهوری اسلامی هیچ گاه در ارسال سلاح به یمن نقش نداشته/ امارات و شریک منطقه‎ای آن در حال فرافکنی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو درمورد ادعای وزیر خارجه امارات مبنی براینکه حمله انصارالله یمن به نفت کش های سعودی در باب المندب با تهدید ایران در رابطه با تنگه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو درمورد ادعای وزیر خارجه امارات مبنی براینکه حمله انصارالله یمن به نفت کش های سعودی در باب المندب با تهدید ایران در رابطه با تنگه هرمز ارتباط داشته است و واکنش وزارت خارجه در این خصوص گفت: علی رغم نگاه مثبت و سازنده جمهوری اسلامی که علاقه مند است با همسایگان خود داشته باشد و دارد متاسفانه هراز گاهی وزیر خارجه امارات سخنان لغوی را مطرح می کند که این نوع سخنان در حد و اندازه وی نیست.
وی ادامه داد: کشور امارات در این قد و قامت نیست که درشت گویی کند و بهتر است به حل مشکلات داخلی خود و معضلاتی که توسط این کشور و شریکش در منطقه در مورد یمن ایجاد شده بپردازد.  
قاسمی با بیان اینکه به مقامات اماراتی پیشنهاد می کنیم به دنبال فرافکنی نباشند گفت: مقامات امارات بهتر است به دنبال فرافکنی و باز کردن پای دیگران به این موضوع نباشند.
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه تصریح کرد: امارات نقش اساسی و مهمی در فاجعه انسانی یمن و تجاوزی که اتفاق افتاده دارد و نهایتا با شکست های متمادی و پی در پی و بن بستی که در آن گرفتار شدند احتمالا فکر می کنند با متهم کردن کشوری به عنوان دشمن فرضی می توانند بار فجایع و گناهان خود را به گردن دیگران بیندازند.
وی با بیان اینکه مردم یمن مردمی مقاوم و جدی در مبارزه با متجاوزین هستند گفت: این مردم از کشور و حیثیت خود دفاع کردند و نهایتا متکی به سلاح ها و اقدامات خودشان هستند.
قاسمی تاکید کرد: همان طور که بارها گفتیم جمهوری اسلامی نقشی در ارسال سلاح به یمن نداشته و ندارد و این اتهامات نوعی فرافکنی صرف است و به نظر می رسد امارات باید هر چه زودتر متوجه رفتار غلط خود باشد چون منفعت و مصلحت کشورش ایجاب نمی کند که به این موضوعات بپردازد و این اتهامات را به دیگران وارد کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن