ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83511
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
  • 503 بازدید
  • ارسال توسط :

ترامپ با تصور اینکه باحضور در کاخ سفید جهان دوباره متولد شده است اظهارنظر می‌کند / با سیاست‌های فعلی امریکا امکان گفتگو و تعامل با این کشور وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص سفر وزیر امور خارجه عمان به امریکا و اینکه گفته می‌شود این سفر در جهت واسطه گری بین ایران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص سفر وزیر امور خارجه عمان به امریکا و اینکه گفته می‌شود این سفر در جهت واسطه گری بین ایران و امریکا بوده است گفت: این دیدار انجام شد، اما از محتوای دیدار بی اطلاعم.

وی افزود: روابط ما با عمان به طور مستمر وجود دارد و هفته‌های گذشته وزیر امور خارجه کشورمان سفری به عمان داشت، اما در خصوص ارتباط این سفر‌ها نباید به دنبال پیوست دادن آن‌ها به یکدیگر باشیم.

قاسمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مذاکره بین تهران و نیویورک در خصوص نقش ایران در منطقه را چه قدر محتمل می‌دانید گفت: شما فرضیه‌ای را مطرح می‌کنید که مشخص نیست از کجا برداشت کرده اید یک سری موضوعات توسط ایالات متحده در خصوص سیاست‌های کلان ایران مطرح است که ارتباطی با برجام ندارد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در خصوص اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند شکایت ایران به دادگاه لاهه و حکم این دادگاه بین المللی ضمانت اجرایی چندانی ندارد گفت: جمهوری اسلامی برای احقاق و تعهدات خود با توجه به خروج غیرقانونی امریکا از برجام از ساز و کار لاهه و همه ساز و کار‌های دیگر استفاده می‌کند.
وی افزود: شکایت ایران در این دادگاه اعلام وصول شدو در شهریور ماه اعاده خواهد شد و باید دید این سپر قضایی چگونه عمل خواهد کرد.

**ترامپ با تصور اینکه باحضور در کاخ سفید جهان دوباره متولد شده است اظهارنظر می‌کند
قاسمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه چرا ترامپ مطمئن است که مقامات ایرانی بالاخره با او تماس می‌گیرند و مذاکره خواهند کرد گفت: بهتر است این را از آقای ترامپ بپرسید من جای او نیستم او با تصور این که با حضور در کاخ سفید جهان هم دوباره متولد شده است اظهارنظر می‌کند. این صحبت‌ها تکراری است و چندان قابل اهمیت نیست ترامپ تغییرات پیرامون خود را به جهان تسری می‌دهد.

**با سیاست‌های فعلی امریکا امکان گفتگو و تعامل با این کشور وجود ندارد
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که آیا وزارت خارجه تصمیمی برای مذاکره با امریکایی‌ها دارد یا خیر گفت: ممکن است بخش‌هایی از امریکا آرزو‌هایی را مطرح کنند که با توجه به اقدامات خصمانه امریکا و خروج آن‌ها از برجام تلاشی برای فشار بر ملت ایران و تحریم‌ها شرایط برای چنین موضوعی وجود ندارد و ما تا مرحله مذاکره فاصله بسیار زیادی داریم و با این سیاست‌های امریکا امکان گفتگو و تعامل وجود ندارد.
وی افزود: باز تاکید می‌کنم ایالات متحده نشان می‌دهد که غیرقابل اعتماد است و طرف مطمئنی برای مذاکره نخواهد بود.   وی در خصوص اینکه آخرین مهلت اروپایی‌ها برای ارایه بسته پیشنهادی به ایران ۱۵ مرداد اعلام شده آیا تا الان آن‌ها برنامه مشخصی ارایه کرده اند یا خیر گفت: ما تماس‌های دائمی با طرف‌های اروپایی داریم و در کلیات علایم مثبتی به چشم می‌خورد و گام‌های روبه جلو برداشته شده است در خصوص جزییات نیز در حال مباحثات کارشناسی هستیم و امیدواریم شرایط مطلوبی حاصل شود و بتوان در زمان مقتضی به انجام برسد و ما نیز بتوانیم در دور جدید همکاری و روابط گام‌های بلندی در خصوص تعمیق روابط با اروپا برداریم. 

قاسمی در خصوص برنامه معاونت اقتصادی وزارت خارجه پیرامون ساماندهی مناطق آزاد گفت: معاونت اقتصادی وظیفه ایجاد ارتباط و هماهنگی نهاد‌های خارج از کشور را دارد و بنا نیست وظیفه تصدی گری در این حوزه را به عهده بگیرد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دیدار نماینده رئیس جمهور فرانسه در موضوع سوریه با حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه گفت: سفیر فرانسه در تهران ماموریتش رو به پایان است و همین فرد اخیرا به عنوان نماینده رئیس جمهور فرانسه در موضوع سوریه انتخاب شده است. 
وی ادامه داد: براین اساس نامبرده در حال انجام مراسم خداحافظی با مقامات ایرانی است و از این منظر سفیر فعلی فرانسه در ایران دیدار‌هایی با مقامات وزارت خارجه در کشورمان داشته است.

قاسمی ادامه داد: گفتنی است این فرد پس از بازگشت به پاریس سمت جدید را عهده دار خواهد شد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا سفرای ایران بعد از نشست‌های انجام شده در هفته‌های اخیر دستورالعملی در مورد برجام داشته اند یا خیر گفت: سنت حسنه سمینار سفرا از اوایل دهه ۶۰ وجود داشته است، اما به دلایلی برگزاری منظم و سالانه آن محقق نمی‌شد.

وی ادامه داد: سمینار امسال با توجه به شرایط جهانی و وضعیت تحولات در عرصه بین المللی و شرایط ایران پس از خروج امریکا از برجام و جنگ روانی صورت گرفته علیه ایران برگزار شد و با این حساب این سمینار از تمایز و اهمیت بالاتری نسبت به سمینار‌های مشابه سال‌های قبل برخوردار بود.

قاسمی با بیان اینکه سمینار بیان شده تا فردا نیز ادامه خواهد داشت گفت: البته برنامه‌های اصلی مراسم هفته قبل برگزار شد و علاوه بر حضور سران قوا در نشست‌های این سمینار مجموعه مدیران وزارت امور خارجه خدمت مقام معظم رهبری نیز رسیدند و در هر یک از این نشست‌ها نیاز‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و برخی موضوعات با توجه به اهمیت شان به بحث و بررسی گذاشته شد. 

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه اضافه کرد: در کنار این جلسات وزارت خارجه به طور خاص با سفرا جلسات ممتد و جدی داشت که این جلسات با محوریت برجام، روابط بین الملل، خاورمیانه برگزار شد و نهایتا جمع بندی‌هایی حاصل شد که طی روز‌های آینده به صورت دستورالعمل در اختیار نمایندگی‌های جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت و مسئولیت‌های مشخصی به برخی نمایندگان داده خواهد شد.
**تشکیل ناتوی عربی بیشتر محلی برای کسب درآمد ترامپ از کشور‌های عربی است 
وی در خصوص تشکیل ناتوی عربی توسط امریکا نیز گفت: این موضوع مسئله جدیدی نیست و در گذشته نیز در اندیشکده‌ها مطرح بوده است از این رو به نظر می‌رسد نامی که برای این گروه انتخاب شده با توجه به فلسفه ناتو و شرایط و زمانی که تشکیل شده است و نوع کشور‌های حاضر در آن به لحاظ اقتصادی سیاسی، فرهنگی با مسائلی که در حوزه کشور‌های عربی مطرح است هیچ تشابهی ندارد و شباهتی بین این مجموعه و مجموعه کشور‌های عضو آتلانتیک شمالی برقرار نیست. 

قاسمی تصریح کرد: آنچه بین کشور‌های عربی شاهدش بودیم عدم انطباق با فاصله‌هایی است که وجود دارد این موضوع بیشتر باید در حد یک شعار باقی بماند اگر چه ترامپ نشان داد در تلاش است تا با ایجاد ترفند‌هایی از درآمد کشور‌های عربی به نفع خود استفاده کند، اما در مورد تحقق چنین پیمانی نمی‌توان چندان امیدوار بود بلکه این موضوع بیشتر ابزاری برای بهره برداری‌های خاص در مجموعه منطقه است. 

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چندی پیش یک نماینده سنای امریکا اعلام کرده بود که ما در جمهوری اسلامی به دنبال تغییر رژیم هستیم نیز گفت: این حرف بی ربط و آرزویی خام است که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد ایران طی ۴ دهه گذشته نشان داد که چه طور می‌تواند با مقاومت مردم ایران در مقابل فشار‌های خارجی بایستد و از مراحل دشوار عبور کند.

وی تصریح کرد: مرحله فعلی نیز به همت مردم به خوبی سپری خواهد شد و این سخنان چندان قابل توجه نیست.

قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا با اروپایی‌ها گفت و گویی در خصوص یمن داشته اید گفت: گفت و گوی ما با اروپایی‌ها در حوزه‌های مختلف وجود دارد و بحث یمن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه افزود: فکر می‌کنم در زمان مقتضی ما می‌توانیم علی رغم ممانعت برخی کشور‌ها از برقراری نشست‌هایی با این محوریت به مسیر خود ادامه دهیم و فکر می‌کنم با توجه به شرایط مردم یمن این یک ضرورت محسوب می‌شود. 

وی در خصوص تلاطم اقتصادی بین ایران و امریکا و اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت خارجه برای آرام کردن این شرایط گفت: جمهوری اسلامی سیاست‌های خود را در قبال کشور‌های دوست و کشور‌های متخاصم دارد.

قاسمی افزود: ازاین منظر جمهوری اسلامی آمادگی لازم برای رفتار دوستانه و خصمانه سایر کشور‌ها را دارد و در مباحث صورت گرفته با سفرا نیز این مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اخراج دیپلمات‌های ایرانی توسط دولت هلند و اقدام متقابل دیر هنگام جمهوری اسلامی گفت: سیاست خارجی منافع و مصالح کلی کشور را دنبال و سعی می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کند براین اساس پس از اقدام دولت هلند سفیر هلند به سرعت احضار شد لذا این شایعه که احضار سفیر هلند یک ماه بعد اتفاق افتاد را تکذیب می‌کنم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با هلند در تماس است و این حق را برای خود قائل است که در زمان و شرایط مقتضی اقدام متقابل انجام دهد که این به بررسی‌های ما بستگی دارد.

قاسمی در خصوص سفر ظریف به سنگاپور گفت: این سفر در راستای شرکت وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس آسئان است، اما قبل از این سفر وزیر امور خارجه فردا سفری به سریلانکا خواهد داشت.

**بهرام قاسمی کماکان سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه است
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص جایگزین سفیر ایران در چین که هم اکنون به عنوان رئیس بانک مرکزی انتخاب شد و شایعات انتخاب خود به عنوان سفیر فرانسه گفت: تعداد زیادی از سفرایی که ماموریت شان تمام شده بود برمی گردند و سفرای جدید که منصوب شده اند به جای آن‌ها اعزام خواهند شد. 
وی ادامه داد: در مورد چین سفیر جدید ما پس از اقامت در پکن و حضور در سمینار با اصرار و پیگیری مقامات کشور و تصویب ریاست جمهوری به عنوان ریاست کل بانک مرکزی انتخاب شد و در نتیجه با توجه به اهمیتی که چین برای ما دارد در حال بررسی و معرفی گزینه جدید هستیم.

قاسمی افزود: بنده نیز به عنوان سخنگوی وزارت خارجه در خدمت شما هستم البته در خصوص انتخاب من به عنوان سفیر فرانسه روزنامه‌های فرانسه ادعا‌هایی داشتند که چندان قابل اعتماد نیست.

**بعید است امریکا چنان خالی از خردمند باشد که خیال جنگ با ایران به سرش بزند
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا احتمال وقوع جنگ بین ایران و امریکا را تا چه اندازه می‌دانید گفت: بعید می‌دانم امریکا آنقدر از خردمند تهی شده باشد که چنین تصمیمی بگیرد با توجه به توانمندی جمهوری اسلامی، جمعیت این کشور و ویژگی‌هایی که خود را طی دهه‌های گذشته و در طول تاریخ نشان داده است جنگ را محتمل نمی‌دانم، اما معتقدم سیاست‌های خصمانه امریکا همچنان ادامه دارد و جمهوری اسلامی نیز خود را برای این رفتار امریکایی‌ها آماده کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن