ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83595
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۳۶
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
آلمان قطعات جنگنده و تورنادو به عربستان سعودی تحویل داد

آلمان قطعات جنگنده و تورنادو به عربستان سعودی تحویل داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در گزارشی با اشاره به اینکه دولت ائتلافی برلین توافق کرده بود که صادرات تسلیحات خود به کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن را متوقف کند همچنین نوشت: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در گزارشی با اشاره به اینکه دولت ائتلافی برلین توافق کرده بود که صادرات تسلیحات خود به کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن را متوقف کند همچنین نوشت: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اخیرا در گزارشی از تشدید درگیری‌ها در یمن خبر داده است. بر این اساس از سال 2015 صدها مدرسه از طریق حملات هوایی و بمباران ها در جنگ یمن ویران شده و حداقل 2200 کودک کشته شده‌اند.

یکی از کارشناسان یونیسف در این باره اظهار داشته است که هیچ توجیهی برای این قتل عام وجود ندارد.

به نوشته روزنامه "تاگس شاو" آلمان این جنگ خونین همچنین با مشارکت عربستان سعودی همچنان ادامه دارد. عربستان سعودی در این جنگ از جنگنده های تیپ "یورو فیرتر" و تورنادوها استفاده می کنند. این‌ها ادوات جنگی هستند که همچنین آلمان در تولید و توسعه آن‌ها مشارکت دارد.

احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات در قرارداد ائتلافی درباره یک سیاست صادرات محدود تسلیحات توافق کردند و اعلام کردند که می خواهند با شرکای خود در زمینه پروژه مشترک اروپایی توافق کنند.

البته واقعیت به گونه‌ای دیگر به نظر می رسد. وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به پرسش "سویم داگدلان"، از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان خبر داده است که بین سه ماهه دوم سال 2017 و سه ماهه اول سال 2018 در مجموع حدود 2 میلیون قطعات یدکی برای جنگنده ها و تورنادوها به عربستان سعودی تحویل داده شده است.

داگدلان که معاون فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان است این اقدام دولت آلمان را قابل درک ندانسته و در این باره اظهار داشته است: اینکه دولت آلمان با وجود محاصره و حملات هوایی هدفمند به غیر نظامیان در یمن همچنان تحویل قطعات جنگنده ها و تورنادوها به عربستان سعودی را تصویب کرده است اقدامی غیر مسئولانه است.

وی افزود: دولت آلمان نباید هیچ گونه صادرات تسلیحاتی را به این کشور تصویب کند اگر نمی خواهد در جنایات انجام شده در یمن شریک باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن