ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83610
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
  • 119 بازدید
  • ارسال توسط :
ذوق زدگی اصلاح طلبان برای مذاکره با ترامپ/ حجتی کرمانی: ادبیات سردار سلیمانی مناسب نبود!

ذوق زدگی اصلاح طلبان برای مذاکره با ترامپ/ حجتی کرمانی: ادبیات سردار سلیمانی مناسب نبود!

سرویس سیاست مشرق – روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه “ویژه‌های مشرق” نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید. ******* […]

سرویس سیاست مشرق – روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه “ویژه‌های مشرق” نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ذوق زدگی اصلاح طلبان برای مذاکره با ترامپ

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «در آستانه تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، ترامپ اعلام آمادگی کرد؛ دیدار با روحانی بدون پیش‌شرط» نوشت:

«شب گذشته برای دومین بار در یک هفته گذشته «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا از آمادگی برای مذاکره با مقامات ایرانی خبر داد؛ البته این بار «دیدار بدون پیش شرط». یعنی بر خلاف آنچه پیش از این وزیر خارجه‌اش «مایک پمپئو» گفته بود...در هفته‌های گذشته تنش‌های لفظی بین مقامات ایران و آمریکا در جریان بوده؛ ولی در حالی که این تنش لفظی با فراز و فرود همراه بود، رییس جمهور آمریکا برای بار دوم در یک هفته جهت ارتباط با طرف ایرانی ابراز علاقه کرده است. حالا باید دید که آیا این ابراز تمایل‌ها جایی در سفر چند روز آینده وزیر خارجه ایران به سنگاپور خواهد داشت یا خیر؛ چرا که همزمان، همتای آمریکایی ظریف هم در سنگاپور به سر خواهد برد».

روزنامه شرق که برای پیشنهاد ترامپ اینگونه ذوق زده شده است، همان روزنامه‌ای است که-دی ماه ۹۴- در اوج کارشکنی‌های دولت اوباما تیتر زد «امضای کِری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام». مدیر مسئول همین روزنامه چندی بعد اذعان کرد که برای عبور از سد افکار عمومی، برجام را بزک کردیم!

ذوق زدگی طیف اصلاح طلب از پیشنهاد ترامپ مبنی بر مذاکره در حالی است که همین جماعت پیش از این، ترامپ را یک دیوانه معرفی کرده و پس از خروج وی از برجام، در روزنامه‌هایشان تیتر زدند که «مزاحم رفت». حالا همین طیف مدعی است که باید با ترامپِ دیوانهٔ مزاحم مذاکره کنیم.

از سوی دیگر، ایران مذاکره با آمریکا را در موضوع هسته‌ای تجربه کرده است. آقای روحانی در سال ۹۴ اعلام کرد که در دی ماه تمامی تحریم‌های ضد ایرانی یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق، اما دولت باراک اوباما، در اولین روز اجرای تعهداتش در دی ماه ۹۴، ایران را مجدداً تحریم کرد! در نهایت صنعت هسته‌ای ایران تقریباً تعطیل شد اما تحریم‌ها در جای خود باقی ماند.

برجام برای چندمین بار ثابت کرد که هدف آمریکا از مذاکره، ارائه وعده‌های نسیه و در ادامه خالی کردن دست ایران از مؤلفه‌های قدرت ساز است. اما اصلاح طلبان بدون توجه به عبرت‌های برجام، در پی آن هستند تا با ایجاد دوگانه دروغین «معیشت-مذاکره»، برجام های بعدی و به عبارتی خسارت‌های محض دیگری را به مردم تحمیل کنند.

** حجتی کرمانی: ادبیات سردار سلیمانی مناسب نبود!

«محمد جواد حجتی کرمانی» در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «سخنی با سردار حاج قاسم سلیمانی» نوشت:

«اولیای دین، به‌ویژه رسول‌اکرم (ص) و حضرت امام علی (ع) و امام حسین (ع) در همه -آری همه- جنگ‌ها، هرچه می‌توانستند سعی می‌کردند از جنگ جلوگیری کنند. از حضرت رسول و حضرت علی که بگذریم به امام حسین (ع) می‌رسیم. ایشان نخستین روزی که از مدینه حرکت کردند تا مکه و کربلا، همه‌جا، راه را برای اجتناب از جنگ باز گذاشتند…انقلاب ما نیز از عاشورای حسینی (ع) الهام گرفته است؛ بنابراین ما که پیرو امام حسین (ع) هستیم باید صبر و حوصله، متانت، دوراندیشی، تدبیر و کاردانی و مصلحت‌سنجی امام علیه‌السلام را از نظر دور نداریم و طبق آن عمل کنیم».

حجتی کرمانی در ادامه نوشت:

«حرف من این است که یک نظامی، وقتی سخن می‌گوید، در فضای «نظامی» و «جنگ» سخن می‌گوید و به نظر بنده، ما درحال‌حاضر در «فضای سیاسی» و «دیپلماسی» قرار داریم و این دشمن است که از جنگ سخن می‌گوید که ما را تحریک کند و به عکس‌العمل وادارد… . بر نظامیان است که درحال‌حاضر دندان روی جگر بگذارند و گوش به فرمان فرمانده کل قوا باشند و هرگاه معظم‌له با سنجیدن همه شرایط و اوضاع و احوال به نظامیان اجازه رسمی و علنی دادند که حرفی بزنند یا اقدامی کنند، آنگاه نوبت به این مدافعان جان‌برکف دین و وطن می‌رسد».

«حسین موسویان» نیز در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت:

«هرچند متاسفانه مقامات آمریکا همراه با تهدید، متوسل به ناسزاگویی و توهین شده‌اند، منتهی مقامات جمهوری اسلامی باید همچنان با رعایت ادب اسلامی، به آنها درس اخلاق دیپلماتیک، انسانی و اسلامی بدهند. چون دین اسلام ناسزاگویی حتی به دشمن را منع کرده است.»

عقل و انصاف نمی‌پسندد کسی تابلوی دین بلند کند اما پاسخ‌های غیر دینی یا ضد دینی و التقاطی به مسئله چگونگی مواجهه با دشمن بدهد. متاسفانه عده‌ای منطق «تسلیم‌طلبانه» اصحاب دون‌مایه و خائن ائمه معصومین (ع) را به روحیه شجاعت و صلابت و عزتمندی و نفوذناپذیری امامان معصوم (ع) نسبت می‌دهند.

سردارسلیمانی با رویکرد صحیح «تهدیدزدایی» دشمن را خطاب قرار داد. این پیام بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشت.

سردار سلیمانی را دشمنان به ویژه قدرت‌های زورگو بهتر از دوستان می‌شناسند. این فرمانده شجاع و با تدبیر، با همت رزمندگان مقاومت، کمر داعش را در سوریه و عراق شکست. پیش‌تر آمریکائی‌ها اعلام کرده بودند نابودی داعش و گروههای تروریستی بین ۲۰ تا ۳۰ سال طول می‌کشد و قاسم سلیمانی فرمانده پیروز مقاومت که آمریکایی‌ها او را به اسم ژنرال سلیمانی می‌شناسند، کار داعش را ۲۴ سال زودتر از برنامه ریزی آمریکایی‌ها به پایان رساند و محاسبات و برنامه ریزی آمریکایی‌ها را از بین برد و با این پیروزی به شهادت مجله نیوزویک، پیش از آنکه داعش را زیر پا بگذارد، هیمنه آمریکا را شکست.

کارِ کارستانی که سرلشگر سلیمانی و همرزمان گمنام او از افغانستان و عراق تا سوریه و لبنان کردند، بسیج قدرتمندانه ظرفیت‌های مقاومت و پیروزی در منطقه بود و این بسیج گری هنرمندانه چنان ابهت داشت که حتی روسیه را نیز پس از سفر مهم حاج قاسم به مسکو، پای کار جنگ سوریه آورد. این روحیه انقلابی مؤثر کجا و آن منطق عقیم شکست طلبانه و تسلیم طلبی که به دنبال تئوریزه کردن سازش با کدخدا و قربانی کردن حوزه‌های اقتدار ایران اسلامی است، کجا؟

** ژنرال‌ها و آقازاده‌ها را خودتان تقدیس و ترویج کردید

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «آفت آقازادگی» نوشت:

«هفته گذشته انتشار تصاویر عروسی لاکچری پسر سفیر ایران در یکی از کشورهای غربی با یک اینفلوئنسر اینستاگرامی خبرساز شد. تصاویری که با توضیحات داماد مراسم همراه بود و گفت که هزینه این عروسی از ۶۰ میلیون تومان تجاوز نکرده است کما اینکه تصاویر منتشر شده با اظهارات او در تناقض بود. درکنار این اسامی، نام فرزندان سایر مسوولان نیز هرازگاهی شنیده می‌شود که گاها خود را ژن خوب معرفی کرده و به موفقیت‌های اقتصادی بی‌حد و حصر رسیده‌اند. علاوه‌بر موفقیت‌های اقتصادی ویژه که شرایط دستیابی به آن برای تمامی اقشار جامعه فراهم نیست، باید انتصاب این آقازاده‌ها برای صندلی‌های مدیریتی کشور را نیز اضافه کرد که گهگاه بدون تخصص و دانش لازم صرفاً به دلیل روابط خانوادگی منصوب می‌شوند. مجموعه این اتفاقات یک خروجی دارد و آن ضربه به اعتماد عمومی و شکاف طبقاتی است آن هم در شرایطی که کشور بیش از هرزمان دیگری نیاز به وحدت دارد».

گلایه این روزنامه اصلاح طلب درخصوص معضل آقازاده‌ها در حالی است که ویژه خواری سیری ناپذیر نزدیکان برخی از مسئولین-فعلی و سابق- در کنار تکرار چهره‌های یکسان در دولت‌های مختلف و عدم چرخش نخبگان در ساختار قدرت، مهم‌ترین دلیل فعالیت‌های ژن‌های خوب! است.

با یک مرور کوتاه بر کارنامه اصلاح طلبان کاملاً مشخص است که این طیف از یکسو بدون توجه به شایسته سالاری و گردش مدیران، اصطلاح «ژنرال» را اختراع کرده و تقدیس می‌کند و در معادله‌ای واژگونه، آن را نشانه حقانیت افراد هم معرفی می‌کند! و از سوی دیگر، حضور آقازاده ها-بدون هیچگونه سابقه کاری- را به عنوان یک حق و یک امر طبیعی و بدیهی تعبیر می‌کند.

** سکوت سنگین و دردآور دولتمردان و جای خالی «اقدام و عمل»

روزنامه قانون در مطلبی نوشت:

«شوک‌های هر روزه و هر ساعته تمامی ندارد. قیمت‌ها آنقدر بالا و پایین می‌شود که موجی از نگرانی و تشویش را به مردم تحمیل می‌کند. اوضاع این هفته‌های بازارهای طلا، سکه، ارز و… به گونه‌ای است که با تغییرات لحظه‌ای، اجازه تصمیم گیری به بسیاری از شهروندان برای حساب و کتاب معاملات خود را نمی‌دهد و زندگی روزمره بسیاری از آن‌ها را با بی نظمی عجیبی مواجه کرده است. سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، مملو از شایعات و اخبار راست و دروغی شده است که خواندن هر یک از آن‌ها، موج‌های عصبی و روانی را به خواننده تحمیل کرده و درنهایت ناامیدی عجیبی را به آن‌ها تلقین می‌کند. در این میان، بسیاری از شهروندان در جست و جوی پاسخ و حرف امیدوارکننده‌ای از سوی مسئولان دولتی و آن‌ها که دستی در کار دارند، می‌شوند اما در عمل با سکوتی سنگین و دردآور از سوی بسیاری از دولتمردان مواجه می‌شوند...در هفته‌های اخیر، نوسانات بازارهای اقتصادی، فرصت را به سوءاستفاده کنندگان و دشمنان امنیت و آرامش مردم در داخل و خارج کشور داده که بیشترین بهره بری را از تنش‌های اقتصادی ببرند و بر موج سکوت مسئولان، سواری کنند. در این میان، آنچه مورد سؤال و البته نگرانی است، بی پاسخی و عدم صحبت دولتمردان با مردم درباره شرایط این روزهای کشور است که خود عاملی برای تشدید مشکلات زندگی روزمره شده است. اینکه از شخص رییس جمهور و وزرای دولت گرفته تا نمایندگان مردم در خانه ملت، این روزها صحبتی با مردم نمی‌کنند و به طور شفاف از مشکلات و راهکارهای آن سخن نمی‌گویند، فضای شایعه و اثرات مخرب آن را مناسب‌تر از همیشه کرده است...آقای رئیس جمهور! وزرای دولت! اکنون بیش از هر زمان دیگری مردم نیاز دارند که با آن‌ها حرف بزنید و از چرایی مشکلات سخن بگویید...البته صحبتی که نه از سر شعار و وعده‌های تو خالی که از باب تلاش برای فردای بهتر این سرزمین باشد».

متاسفانه در ماه‌های اخیر علیرغم استمرار التهابات اقتصادی، دولتمردان اقدام مناسبی انجام نداده و این امر به عمیق‌تر شدن این معضلات منجر شده است.

هنوز هیچ اقدامی از سوی دولت در هدایت نقدینگی ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومانی به سمت تولید مشاهده نشده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن