ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83633
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
اعلام آمادگی یمن برای توقف عملیات نظامی در دریای سرخ

اعلام آمادگی یمن برای توقف عملیات نظامی در دریای سرخ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران؛ محمدعلی حوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سه شنبه شب در بیانیه ای از آمادگی یمن برای توقف عملیات نظامی در دریای سرخ با هدف حمایت از تلاش های صورت گرفته برای صلح خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران؛ محمدعلی حوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سه شنبه شب در بیانیه ای از آمادگی یمن برای توقف عملیات نظامی در دریای سرخ با هدف حمایت از تلاش های صورت گرفته برای صلح خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری رویترز، 'محمدعلی حوثی' در این بیانیه افزوده است: ما به دعوت طرف های رسمی یمنی، توقف عملیات نظامی دریایی را برای مدتی مشخص و قابل تمدید، اعلام می کنیم.

در بیانیه آمده است: چنانچه با این گام موافقت شود و گام های مشابهی از سوی ائتلاف عربی نیز انجام گیرد، امکان اجرای چنین گام هایی در جبهه های دیگر جنگ وجود دارد.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن چهارشنبه گذشته ناو جنگی مدرن 'الدمام' عربستان را در دریای سرخ هدف قرار داده بود.

در پی این حمله، عربستان سعودی اعلام کرد که عبور و مرور نفتکش های خود از تنگه باب المندب را به حالت تعلیق درمی آورد.

نیروهای انصارالله پیش تر در ژانویه 2017 و اکتبر 2016 نیز دو کشتی جنگی عربستان و امارات را در سواحل یمن هدف قرار داده بودند و ماه گذشته نیز با دو موشک یک ناوچه اماراتی را هدف گرفتند.

عربستان از روز ششم فروردین سال94در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن