ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83646
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۴:۳۹
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
فلاحت پیشه: از اول هم باید نظامی های ایرانی پاسخ ترامپ را می‌دادند

فلاحت پیشه: از اول هم باید نظامی های ایرانی پاسخ ترامپ را می‌دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واقعیت منطقه فراتر از بلوف‌های سیاسی است. وی افزود: اوضاع سوریه رو به آرامش و ثبات است و در مقابل اوضاع یمن خارج از کنترل مهاجمان و متجاوزان عربستانی و اماراتی است.حشمت اله فلاحت پیشه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واقعیت منطقه فراتر از بلوف‌های سیاسی است. وی افزود: اوضاع سوریه رو به آرامش و ثبات است و در مقابل اوضاع یمن خارج از کنترل مهاجمان و متجاوزان عربستانی و اماراتی است.حشمت اله فلاحت پیشه اظهار کرد: اوضاع سوریه رو به آرامش و ثبات است و در مقابل اوضاع یمن خارج از کنترل مهاجمان و متجاوزان عربستانی و اماراتی است، درست است که در فضای رسانه ای به نوعی بلوف سیاسی از ناحیه عربستانی ها، اماراتی ها و آمریکایی ها را شاهد هستیم، اما در عرصه منطقه ای تحولات در مسیر خاص و نیت آنها حرکت نمی کند.وی عنوان کرد: سوریه حاکمیت خودش را مستمر ساخت و حتی آن کشورهایی که موضوع کنار رفتن بشار اسد و تغییر رژیم را مطرح می کردند، امروز عملا این موضوع را مطرح نمی کنند. در یمن هم اوضاع از حالت تهاجم صرف مهاجمان خارج شده و این یمنی ها هستند که مقابل به مثل تهاجمی را صورت می دهند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بی تردید یمن راه حل نظامی نداشته و امارات و عربستان و دیگر کشورها باید اشغال گری و تجاوز به خاک یمن را پایان دهند.
وی با اشاره به سخنان سردار سلیمانی در پاسخ به تهدیدهای ترامپ اظهار کرد: سردار سلیمانی واقعیت های 
میدانی را به یاد مقامات آمریکایی انداخت زیرا آنچه در عرصه تحولات خاورمیانه و غرب آسیا عموما اثرگذار است که براساس واقعیت میدانی آنجا باشد. 
فلاحت پیشه تصریح کرد: از سال 2001 میلادی آمریکایی ها شاید بالای 10 تریلیون دلار هزینه نظامی معطوف به تحولات غرب آسیا انجام داده اند اما هیچ وقت نتوانسته اند یک بحران را به سرانجام برسانند بلکه همواره برای نجات دادن نیروهای خودشان، دست‌شان را به سمت ایران هم دراز کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه قاسم سلیمانی براساس واقعیت میدانی پاسخ ترامپ را داد، افزود: به عبارتی جمهوری اسلامی از این طریق به ترامپ اعلام کرد که اگر موضع نظامی را در پیش بگیرد، ایرانی ها هم می توانند موضع خودشان را به رخ بکشانند. 
وی تاکید کرد: به نظر بنده از همان اول هم باید نظامی های ایرانی پاسخ ترامپ را می دادند زیرا او ادعاهای نظامی و تهدیدآمیز خودش را به رخ می کشاند و استراتژی اش مبتنی بر ثبات نیست. استراتژی عربستان و رژیم صهیونیستی نیز به همین صورت است.وی گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال امنیتی سازی تحولات منطقه بوده و عربستان هم به دنبال فرار از دموکراسی است لذا معتقدم پاسخ سردار سلیمانی نشان داد واقعیت های منطقه ای چیزی فراتر از بلوف های سیاسی است. 
فلاحت پیشه در زمینه بازتاب جهانی این سخنان عنوان کرد: بعد از بیان این سخنان، تا حد زیادی نوک پیکان انتقادها به سمت آمریکایی ها نشانه رفت؛ مبنی بر اینکه ایرانی ها در موضوع برجام کاملا با دیپلماسی همراه شدند و این ترامپ است که ایران را تحریک می کند تا این کشور وارد فضای افراطی گری شود. 
وی یادآور شد: من معتقدم بعد از صحبت های سردار سلیمانی موضع آمریکا در دنیا زیرسوال رفت و موضع ایران نشانگر حقانیت این کشور بود.  
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دشمنی های غرب و بدعهدی های آمریکا و گشودن دریچه روابط راهبردی با روسیه و چین اظهار کرد: به نظر من وزارت امور خارجه در زمینه روابط با چین و روسیه کم نگذاشته و سعی کرده تا سرحد روابط راهبردی هم پیش برود.وی افزود: در بسیاری از موارد هم روابط  میان ایران با روسیه و چین چندگانه و جدی است اما به میزانی که این طرف ها حاضر به همکاری با ایران باشند که من فکر می کنم بعد از خروج ترامپ این همکاری ها ادامه دارد.  

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن