ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83650
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۵:۰۴
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
چگونه رسانه‌های آمریکایی بر نقش این کشور در جنگ یمن سرپوش می‌گذارند؟

چگونه رسانه‌های آمریکایی بر نقش این کشور در جنگ یمن سرپوش می‌گذارند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشنال ریویو در گزارشی نوشت: نشریه تجاری آمریکایی «ادویک» در ماه آوریل شبکه آمریکایی «MSNBC» را «شبکه مقاومت» نامید. روزنامه نیویورک تایمز نیز در ماه فوریه «جوی رید» مجری شبکه «MSNBC» را «قهرمان مقاومت» خواند. اما معنای این […]

شبکه آمریکایی «MSNBC» در تلاش برای پوشش گذاشتن بر نقش آمریکا در بحران بشری یمنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشنال ریویو در گزارشی نوشت: نشریه تجاری آمریکایی «ادویک» در ماه آوریل شبکه آمریکایی «MSNBC» را «شبکه مقاومت» نامید. روزنامه نیویورک تایمز نیز در ماه فوریه «جوی رید» مجری شبکه «MSNBC» را «قهرمان مقاومت» خواند. اما معنای این لقب‌ها چیست؟

سازمان آمریکایی «عدالت و دقت در گزارش نویسی» که به انتقاد از رسانه‌ها می‌پردازد در ۲۳ ژوئیه هشدار داد: دوم ژوئیه سالگرد آخرین باری است که «MSNBC» به نقش آمریکا در جنگ یمن که بدترین بحران بشری جهان است اشاره کرده است. به دنبال وقوع این جنگ، ۲۲ میلیون نفر یعنی سه-چهارم جمعیت یمن شدیداً به غذا، آب و کمک‌های پزشکی نیاز دارند.

عربستان سعودی و هشت کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ به یمن که فقیرترین کشور حاشیه خلیج فارس است، تجاوز کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از سازمان ملل متحد، حمایت لجستیک و اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و فرانسه از حملات عربستان به زخمی شدن ۵۲۸۰۰ نفر منجر شده است. همچنین مسئولیت کشته شدن ۶۰ درصد غیرنظامیان که از زمان آغاز جنگ به ۱۰ هزار نفر رسیده است بر عهده حمایت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه است.

به نظر شما با اینکه هر ده دقیقه یک کودک زیر ۵ سال از گرسنگی می‌میرد، «شبکه مقاومت» چه چیزی را ۴۵۵ مرتبه در سال گذشته تکرار کرده است؟ رابطه غیراخلاقی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «استورمی دنیل» بازیگر فیلم‌های مستهجن آمریکایی.

همان هفته‌ای که «راشل مدو» مجری شبکه «MSNBC» در حال خواندن گزارش آسوشیتدپرس درباره پناهگاه‌های جنوب تگزاس اشکش جاری شد، عربستان سعودی به شهر بندری حدیده حمله کرد و در همان یک هفته ۲۸۰ یمنی جانشان را از دست دادند.

نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «چگونه جوی رید در MSNBC به قهرمان مقاومت بدل شد» نوشت جوی رید زمانی که در دانشگاه «سیراکیوس» درباره نژاد، جنسیت و رسانه حرف می‌زد، گفت: «چیزی که شما دوست دارید «حقیقت» است. اگر اطلاعاتی برای شما خوشایند نیست یا شما را ناراحت می‌کند یا با ایدئولوژی شما هم جهت نیست پس آن اطلاعات جعلی است». رید در ادامه صحبت هایش می‌گوید: «شنوندگان اخبار خودشان را منزوی می‌کنند و فقط اخباری را که به آن‌ها حس خوبی می‌دهند باور می‌کنند. مشکل همین است».

زمانیکه «MSNBC» درباره رسوایی ترامپ گزارش می‌داد «سی ان ان» و «فاکس نیوز» رقبای آن تحولات یمن را پوشش می‌دادند. به نظر می‌رسد مشکلی که جوی رید درباره آن حرف می‌زند درواقع نادیده گرفتن مسائل مهمی است که بینندگان و شنوندگان اخبار «MSNBC» از آن بهره می‌برند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن