ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 83665
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۳۳
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
اتهام رییس مجلس شورای عربستان به ایران

اتهام رییس مجلس شورای عربستان به ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، هیاتی از مجلس شورای عربستان به ریاست عبدالله بن محمد بن ابراهیم آل شیخ، رییس این شورا به سنگاپور سفر کرده‌اند. آل‌ شیخ، رییس مجلس شورای عربستان در دیدار با چوان جین تان، رییس پارلمان سنگاپور ضمن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، هیاتی از مجلس شورای عربستان به ریاست عبدالله بن محمد بن ابراهیم آل شیخ، رییس این شورا به سنگاپور سفر کرده‌اند.

آل‌ شیخ، رییس مجلس شورای عربستان در دیدار با چوان جین تان، رییس پارلمان سنگاپور ضمن اشاره به اهمیت تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها مدعی شد که خاورمیانه با تنش‌ها و بحران‌های بی‌سابقه‌ای روبرو است و دلیل آن را سیاست‌های خصمانه ایران و دخالت‌های آن در امور داخلی کشورهای منطقه خواند که به گفته وی نقض تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این امر باعث شد که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اتخاذ شود، افزود: اگر ایران می‌خواهد که عضو سازنده‌ای در جامعه بین‌المللی باشد باید به قوانین بین‌المللی، اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور دیگر کشورها پایبند باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، پیش از این نیز عبدالمحسن آل شیخ، عضو مجلس شورای عربستان در راس هیاتی از این مجلس به لهستان سفر کرده و با برخی روسای کمیته‌های و مسئولان پارلمانی این کشور دیدار و مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای عربی به خصوص لبنان ، سوریه ، عراق، بحرین و یمن دخالت و در منطقه بی ثباتی ایجاد می‌کند. تداوم این سیاست تخریبی در منطقه و دخالت در امور داخلی کشورهای آن زمینه را برای تشکیل گروهک تروریستی و افراطی فراهم کرده است و به دنبال آن یک گرایش فرقه‌ای به وجود آمده است که ثبات کشورها و ملت‌های منطقه را برهم زده است .

وی با طرح اینکه عربستان به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در یمن است گفت:‌عربستان از تجاوز حوثی‌ها در مورد حمایت ایران در نقض توافقات عربی و بین المللی رنج های زیادی می برد.

 آل شیخ از کشور لهستان خواستار شد تا مواضع قاطعی علیه اقدامات ایران در منطقه اتخاذ کند.

این هیات سعودی پیش از این نیز به فنلاند رفته  و با مقامات این کشور دیدار کرده بودند و عبدالمحسن آل شیخ ، رئیس این هیات مدعی شد که کشورش هر روز مورد هدف حملات موشکی از سوی انصارالله یمن که مورد حمایت ایران هستند قرار می‌گیرد و از کشور فنلاند می‌خواهیم که مواضع قاطعی علیه اقدامات تخریبی ایران  در منطقه  اتخاذ کند و شبه نظامیان وابسته به ایران در یمن ، عراق، سورریه و لبنان از داعش هم خطرناک تر هستند.

 ادعای دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و هیچ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد. حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آنها است.

جمهوری اسلامی ایران به منظور حل بحران‌های منطقه از جمله بحران یمن و سوریه همواره خواستار راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز به جای راه حل نظامی بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن